روانشناسی سبك زندگي

۷ کار که باعث جوان‌تر شدن‌تان می‌شود

تقویم فارسی اندروید

۷ کار که باعث جوان‌تر شدن‌تان می‌شود

پشت سر گذاشتن یک روز طاقت‌فرسا کافی است تا شما احساس کنید ۱۰ سال پیرتر شده‌اید. هنگامی که کارهای شب را انجام می‌دادید و کار روز فردا را تمام می‌کردید به یاد دارید؟آیا گذر زمان شما را گیر انداخته یا اینک‌ه شما فقط این اواخر احساس پیری می‌کنید، داشتن یک انرژی که به شما حس جوان‌تر بودن بدهد مطمئنا زندگی را برای شما آسان‌تر خواهدکرد.

۷ کار که باعث جوان‌تر شدن‌تان می‌شود

پیری آرام آرام در جسم ما ضاهر می‌شود و سلامتی چیزی است که ما مشتاقش هستیم. احساس جوانی نامحسوس‌تر است. عمدتا شادمانی در هر سنی به نگرش ما بستگی دارد. یک پژوهش نشان داد، مردمی‌که در اواسط زندگی و اواخر بزرگسالی احساس جوانی کردند ترس کمتری از پیری داشته و رضایت کلی بیشتر از زندگی داشتند.

در یک تحقیق دیگر بیان شد، بینش‌های منفی در مورد پیری می‌تواند در سنین بعدی زندگی روی سلامتی تاثیر گذارد. کسانی که در مورد پیرتر شدن احساس منفی داشتند احتمال کمتری داشت که خدمات مراقبت‌های بهداشتی و یا کمک‌های دیگر را دنبال کنند. نگرش منفی عموما توجه افرادی که با آنها در تماس هستند را جلب می‌کنند و گاهی به دلیل منفی‌نگری‌شان منجر به دوری‌گزینی سایرین از آنها می‌شود. مهم نیست که از لحاظ جسمی چند سال دارید، همه‌ی ما در یک جاده که احساس قدیمی بودن دارد گرفتار می‌شویم. اگر کل نگرش ما دنبال کردن چشمه‌ی گریزان جوانی در روند پیری است، در اینجا ۷ چیز هست که به شما احساس جوان‌تری خواهد داد.

۱.بیشتر بخندید و لبخند بزنید

لبخند باعث می‌شود پوست صورت‌تان کشیده شود. ممکن است خنده‌دار باشد، اما در واقع لبخند به بالاتر بردن سیب‌های گونه کمک می‌کند. ورزش دادن به این عضلات صورت می‌تواند به جلوگیری از نشانه‌های ظاهری پیری و هم‌چنین افزایش حال و حوصله کمک کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که منع از اخم کردن در نتیجه تزریق بوتاکس به بهبود خلق و خوی فرد کمک کرد. البته که یک درمان ضد پیری نیز می‌توانسته به آن بیماران احساس بهتری در مورد ظاهر خود دهد، که به خلق و خوی آنها کمک کرده است.

هم‌چنین خندهیکبهبود دهنده‌یخلق و خویاست که می‌تواندبه شما احساسجوان‌تر بودن بدهد.

۲. رابطه‌ی جنسی بیشتر داشته باشید

حالت ارگاسم باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود که حس خوبی در شما ایجاد می‌کند. سعی کنید بیشتر از یک شب در هفته با همسرتان رابطه داشته باشید. تنها با لمس کردن هم دیگر اکسی توسین آزاد می‌شود که باعث می‌شود شما احساس شادی و امنیت کنید.

جذاب دیده شدن و جذاب احساس کردن یکی دیگر از راه‌های احساس جوانی است. چیزی بپوشید که در آن عالی دیده می‌شوید، حتی اگر هیچ جا نمی‌روید. به ماساژ یا سالن‌های درمانی بروید چرا که هر دفعه که از جلوی آینه عبور می‌کنید خود و جوانی خیره‌کننده‌ی خود را تحسین خواهید کرد.

۳.چیزهایی که تا بحال تجربه نکرده‌اید را امتحان کنید

احساس شدید هیجان در طول یک تجربه‌ی جدید به احساس جوانی شما کمک خواهد کرد. هل دادن خود به خارج از منطقه‌ی راحتی به شما احساس عدم اطمینان را خواهد داد که خوب است از آن استقبال کنید و در هر حال شجاع باشید. به یاد بیاورید که چگونه به عنوان یک بچه بی‌باک بودید. اگر کسی به شما اسکیت می‌داد شما از خطر افتادن نمی‌ترسیدید و اسکیت را به پای‌تان می‌بستید و برای کسب یک لذت خالص شروع به اسکیت‌سواری می‌کردید.

گاهی اوقات ترس کاذب در شما ظاهر می‌شود که به شکلی واقعی در ذهن‌تان توصیف می‌شود. از خود سوال کنید آیا هیچ گواه واقعی دارید در مورد اینکه چرا نباید یک فعالیت جدید را تجربه کنید. اگر جواب نه است پس بروید و انجامش دهید.

۴. طوری برقصید که انگارهیچ کس شما را نگاه نمی‌کند

موزیکی پخش کنید که شما را وادار به تکان خوردن کند و به بدن‌تان اجازه دهید شل و آزاد شود. فعالیت شدید بدنی به شکلی لذت‌بخش خلق و خوی و سطح انرژی شما را بالا می‌برد.گوش دادن به موسیقی و همچنین ورزش کردن دوپامین ترشح شده در خون شما را افزایش می‌دهد.

۵.با دوستان جدید ملاقات کنید

دوستان قدیمی شما بیشتر داستان‌های زندگی شما را می‌دانند ولی وقتی شما مجبور به حرف زدن با شخص جدیدی هستید، از یک بینش جدید و تازه در مورد شخصیت خودتان سود می‌برید. با شخصی که شاید هیچ وقت دوباره وی را نبینید شروع به صحبت کنید. ممکن است یک همراه و همدم جدید که دارای موارد مشترک بیشتری با شما داشته باشد پیدا کنید که تا به حال نمی‌شناختید.

۶.چیزهای جدیدی یاد بگیرید

یک یادگیرنده‌ی مادام العمر بودن یک راه عالی برای فعال نگه داشتن ذهن در ضمن افزودن تحصیلات و مهارت‌ها به رزومه‌ی کاری خود است. یک فهرست از دوره‌های آموزش آزاد که در خانه‌های فرهنگ محله‌تان ارائه می‌شود تهیه کنید و برای یک کلاس در موضوع مورد علاقه‌تان یا فعالیتی که هیچ چیزی در موردش نمی‌دانید ثبت نام کنید. با یک هزینه‌ی کم شما می‌توانید ذهن خود را تحریک و دوباره مانند یک دانشجوی سال اولی در دانشگاه احساس طراوت و یادگیری کنید.

۷.همراه با سالمندان داوطلب شوید

زمانی که شما با افراد مسن داوطلب می‌شوید با مقایسه کردن احساس جوانی خواهید داشت، اما این چیزی نیست که منظور ما باشد. وقتی که شما زمان خود را وقف افرادی می‌کنید که نیاز به کمک دارند، احساس خوبی پیدا می‌کنید از آنچه که در حال انجام‌اش هستید.

بزرگ شدن آسان نیست و به همین دلیل تجربه‌ی زندگی شما تا به این لحظه می‌تواند برای پارو زدن از میان این بخش از رودخانه‌ی زندگی به آسانی، به شما کمک کند. با یک نگرش مثبت و تمایل به تغییر، شما درحال‌حاضر ۵ سال از سن عقلی خود را کم کرده‌اید و جوانتر شده‌اید.

 

منبع : بازده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی