روانشناسی سبك زندگي

۵ نشانه‌ی بحران مالی در زندگی شخصی

تقویم فارسی اندروید

 ۵ نشانه‌ی بحران مالی در زندگی شخصی

مشکلات مالی، بالاخره به هر طریقی و به شکل موذیانه‌ای وارد زندگی همه ما می‌شوند، اما در بسیاری از موارد، ما علایم حضور آنها را جدی نمی‌گیریم و این بی‌توجهی تا عمیق‌تر شدن بحران مالی ادامه می‌یابد، درحالی‌که با توجه کردن به برخی هشدارها می‌توان از بروز فاجعه‌ای جدی جلوگیری کرد.

https://7ganj.ir/img/2016/01/gal-world-market14-jpg-www.7ganj.ir_.jpg

مشکلات مالی، بالاخره راهی را پیدا می‌کنند تا به صورت پنهانی به زندگی شما بخزند. در ابتدا، شاید همه ما شروع به قرض گرفتن یا خرید اقساطی کالا کنیم، اما قبل از اینکه خودمان بفهمیم، با کوهی از مشکلات مالی مواجه می‌شویم. شاید در ابتدا، با تکذیب این مشکلات و ناتوانی در مدیریت مالی، خودمان را فریب دهیم و آرام کنیم، اما در نهایت، اگر تدبیر درستی در حل این مشکل به کار نبندیم و به جای به کنترل درآوردن این وضعیت، «خودمان را به آن راه بزنیم»، آن‌وقت مشکلات بدی گریبانگیرمان خواهد شد.برخی علایم خاموش وجود دارند که ما را ناخواسته وارد بحران مالی جدی می‌کنند اما اغلب آنها را جدی نمی‌گیریم. در ادامه به پنج علامت هشدار دهنده اشاره می‌کنیم که درصورت جدی نگرفتن آنها، باید بهای سختی بپردازیم.

 

آیا دائما از اقوام و آشنایان پول قرض می‌گیرید؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بسیاری از ما، مدام دچار مشکلات مالی می‌شویم اما اگر دیدید که مدام از دوست و آشنا پول قرض می‌گیرید، و برای بازپرداخت آنها دائما به مشکل برمی‌خورید، یا اصلا توان بازپرداخت این قرض‌ها را ندارید، باید این مسئله را به عنوان یک هشدار قلمداد کنید. علاوه بر این، قرض گرفتن پول از کسی که دوستش دارید، مانند همسر یا نامزدتان، و تاخیر در بازپرداخت آن، ممکن است حتی به قیمت نابودی زندگی شخصی‌تان تمام شود.

 

طلبکارانتان تماس می‌گیرند و شما پاسخ آنها را نمی‌دهید؟

جواب ندادن به تماس‌های طلبکاران شما را از دست آنها نمی‌رهاند. شاید برای مدت کوتاهی از دست آنها فرار کنید و خودتان را خلاص کنید اما این کار اصل مشکل را حل نمی‌کند بلکه مشکلات مالی شما همچنان وخیم‌تر خواهد شد و طلبکارانتان هم بالاخره شما را پیدا خواهد کرد.

 

 به شدت به وام و قسط وابسته شده‌اید؟

اگر اغلب اوقات و به هر بهانه‌ای حتی برای خرید‌های کوچک اقدام به دریافت وام و خرید قسطی می‌کنید، این نشان می‌دهد که شما بیش از درآمدتان خرج می‌کنید. این رویه سبب متورم شدن حجم بدهی‌ها شده و حتی منجر به مشکلات مالی جدی‌تر خواهد شد. وقتی علایم اولیه و هشدار دهنده را دریافت کردید، و دیدید از پس هزینه‌های عادی خود نظیر بنزین یا خریدهای روزمره بر نمی‌آیید، زمان آن رسیده تا تغییر جدی در بودجه‌بندی خود ایجاد کنید.

 

 از حقوق این ماه تا حقوق ماه بعد، کاسه «چه‌کنم» به‌دست می‌گیرید؟

اگر مشاهده کردید که بیش از حد از حقوق خود برداشت کرده و از این ماه تا ماه بعد کل حقوقتان تمام می‌شود و هیچ پولی برای پس‌انداز باقی نمی‌ماند، شما درواقع در لبه پرتگاه مالی قرار دارید و تنها چیزی که لازم است شما را از این پرتگاه به پایین بیاندازد، نیاز به یک هزینه فوری یا اضطراری است تا شما را به عمق بحران بیندازد. بنابراین، هیچوقت صبر نکنید تا بحران سر برسد تا بعد با آن مقابله کنید. به محض مشاهده کردن مشکلات مالی، به دنبال راه‌های بشد تا خرج خود را کم کرده و درعوض پول بیشتری پس‌انداز کنید.

 

دروغ‌های مالی می‌گویید؟

آیا خریدهایی را پنهان از چشم همسرتان می‌کنید و به او دروغ می‌گویید؟ اگر کنترل هزینه‌های خود را از دست داده‌اید و به میزان قابل توجهی درباره مسائل مالی خود پنهانکار شده‌اید، این مسئله می‌تواند مشکلات مالی وحشتناکی را برای شما ایجاد کند. علاوه ‌بر این، داشتن رویکرد و نگاهی بی‌مسئولیت در قبال پول، نشان از مشکلات و نگرانی‌های روحی در شما دارد که باید آنها را جدی گرفت. شاید بهتر باشد در چنین مواردی با یک روانشناس یا روان‌درمانگر ملاقات کنید تا مشکلات شما را به صورت عمیق ریشه‌یابی کند.

 

منبع:اقتصاد انلاین

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی