روانشناسی سبك زندگي

۱۰ درس زندگی که باید همین حالا بیاموزید

تقویم فارسی اندروید

۱۰ درس زندگی که باید همین حالا بیاموزید

۱۰ درس زندگی که باید همین حالا بیاموزید

همه دوست دارند هوشمندانه‌تر کار کنند، نه سخت‌تر و من هم موافق هستم اما بیایید وانمود نکنیم سخت‌کوشی لازمه‌ی موفقیت در چیزها مهم و بامعنی نیست.

 

  • سخت‌کوش باشید. برای چالش‌ها و وظایفی که به شما محول می‌شود سخت تلاش کنید. همه دوست دارند هوشمندانه‌تر کار کنند، نه سخت‌تر و من هم موافق هستم، اما بیایید وانمود نکنیم سخت‌کوشی لازمه‌ی موفقیت در چیزها مهم و بامعنی نیست. هرچه کار سخت‌تر باشد، پاداش آن بیش‌تر است. من این را زمانی آموختم که با سختی در مزرعه بزرگ شدم. این درس با من مانده‌است و قصد دارم تا آخر عمر آن را با خودم داشته‌باشم.

 

  • اعتماد به‌نفس (تقریبا)بر هر چیزی غلبه می‌کند. هر کاری لازم است انجام دهید تا مطمئن هستید هرجه می‌روید اعتماد به‌نفس‌تان را به همراه می‌برید. لباس مناسب بپوشید، یاد بگیرید الفاظی متناسب با مخاطب‌تان به کار ببرید، تناسب اندام‌تان را حفظ کنید، وقت بگذارید تا مشتری‌تان را واقعا بشناسید، درک کنید شکست چیست و از آن نترسید. همیشه به‌طور مداوم روی ساختن اعتماد به‌نفس‌تان کار کنید.

 

  • شما پیتزا نیستید، نمی‌توانید همه را راضی کنید. آدم‌هایی وجود دارند که نفرت می‌ورزند، مخاطبان خود را در زندگی پیدا کنید و با آنها صحبت کنید. زمانی که برای متحول کردن کسانی که نفرت می‌ورزند، برای همیشه از دست‌رفته است و احتمال ندارد موفق شوید- و اصلا چه اهمیتی دارد!

 

  • وقت بگذارید تا اندام متناسب داشته‌باشید. “همیشه ضرورت ندارد قدرتمند باشید، بلکه‌ باید احساس قدرت کنید.” جان کراکاور، به سوی طبیعت وحشی. سخت تلاش کنید تا قدرت خود را بسازید تا یک روز وقتی بیدار شدید احساس قدرت کنید. این زندگی‌تان را تغییر خواهدداد.

 

  • شما متوسط ۵ آدمی هستید که بیش‌ترین وقت‌تان را با آنها می‌گذرانید. خیلی دقت کنید این ۵ نفر چه کسانی هستند. بررسی کنید، اگر شاد نیستید، اصلاحاتی را انجام دهید. اگر نمی‌توانید آدم‌های فیزیکی پیدا کنید، این ۵ نفر را از طریق رسانه‌ی یوتیوب، کتاب‌ها و انجمن‌های برخط پیدا کنید.

 

  • تمرکز کنید. فقط روی وظایف، و فهرست کارها تمرکز نکنید. هنگام انجام هر کاری، هرجا که هستید تمام حواس‌تان را به آن معطوف کنید. وقتی با دوستان‌تان قهوه می‌نوشید تلفن را کنار بگذارید، توییت را بگذارید برای بعد(اگر فراموش کنید اتفاق مهمی نمی‌افتد)، فیس‌بوک همیشه سر جای‌اش است. خودتان را کاملا در لحظه غرق کنید و روی فعالیتی تمرکز کنید که در آن شرکت می‌کنید و بیش‌تر بهره‌ی ممکن را از آن ببرید.

 

  • مرکز کنترل. در هر اوضاعی و در مواجهه با هر مشکلی، یاد بگیرید کدام عوامل را می‌توانید کنترل کنید، روی کدام‌یک تاثیر می‌گذارید، و روی کدام عامل کنترل ندارید. با توجه به آنها واکنش نشان دهید.

 

  • فنجان ذهن‌تان را خالی کنید. ما برای خودداری از تفکر مجدد، در مغزمان میان‌بر می‌زنیم و به نتیجه‌گیری می‌رسیم. گاهی به این خاطر میان‌بر می‌زنیم که به نفع‌مان نیست چیزهایی را بشنویم یک فرد/چیز می‌گوید. فنجان ذهن‌تان را خالی کنید، درس را دوباره بیاموزید، و سپس ببینید آیا میان‌برتان هم‌چنان وجود دارد یا نه.

 

  • چندگانگی را با آغوش باز بیاموزید. هیچ‌کس شما را زیر نظر نگرفته‌است تا پای‌تان بلغزد و از مسیر سامانه‌ی ارزشی‌تان منحرف شوید. به خودتان سخت نگیرید و چیزی خارق‌العاده را که درباره‌اش کنجکاو هستید امتحان کنید. من نمی‌گویم هر کاری را امتحان کنید و انجام دهید و به چیزی که همه‌ی دنیا فکر می‌کند هیچ اهمیتی ندهید، اما نسبت به این‌که کدام احساسات و باورهای دیگران را می‌توانید درک کنید، کوته‌فکر نباشید. این برای دیگران ناراحت‌کننده است و این‌گونه تجربیات‌تان را محدود می‌کنید.

 

  • بپذیرید همه‌چیز می‌گذرد. ما تمایل داریم به چیزهایی که عاشق‌شان هستیم وابسته شویم و آن را عزیز بداریم. اما نمی‌توانیم. همه‌چیز ناپدید می‌شود، عشق‌مان خیانت می‌کند، می‌میریم. شما حق انتخاب ندارید، شاید خوش‌شانس باشید، بیش‌تر آدم‌ها نیستند.

 

منبع : بازده

بازنشر : هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی