ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

گفته هایی که باعث ایجاد احساس ناامنی در مردان می شود.

تقویم فارسی اندروید

احساس نا امنی

شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام صحبت با شریک زندگی خود ناگهان او سکوت کرده و ناراحت شده باشد. شاید شما فکر کنید که حرف درستی می زنید اما او را ناراحت کرده باشید. این معمولا به این دلیل است که با گفته های شما او احساس ناامنی می کند. در این مقاله با چندین کارشناس صحبت شده است تا مواردی که زنان با گفته هایشان، احساس ناامنی را در مردان ایجاد می کنند به اشتراک بگذاریم. امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد چشم اندازی پیش رویتان قرار بگیرد تا از ایجاد سوءتفاهم در مکالمات آینده جلوگیری کنید.

تو حسود هستی.

احساس نا امنی

اگر فکر می کنید که شریک زندگی شما حسود است بدترین اشتباه این است که با تاکید بر این جمله او را به اوج برسانید. متخصصان پیشنهاد می کنند اگر می خواهید با شریک حسودتان صحبت کنید باید یاد بگیرید که آن را به شیوه ای سازنده بیان کنید. شما باید حس حمایت و اطمینان را به او بدهید نه اینکه او را بدتر کنید. اگر اعتقاد دارید که شریک زندگی تان حسود است باید به او اطمینان دهید که چیزی برای نگرانی وجود ندارد. اگر او حسادت خود را به شیوه ای مخرب (مثل درگیری، فریاد زدن و حمله به دیگران) نشان می دهد بهتر است صبر کنید که آرامشش را به دست آورد و سپس با او صحبت کنید. نباید هنگام عصبانیتش شما هم با او درگیر شوید زیرا به شدت احساس ناامنی خواهد کرد.

اگر ما با هم نبودیم، من می توانستم…

احساس نا امنی

وقتی شما به شریک زندگی تان می گویید که اگر با هم نبودید، می توانستید هر کاری که می خواهید را انجام دهید به شدت می تواند احساس ناامنی در رابطه تان ایجاد کند. او فکر می کند که شما از این رابطه خوشحال نیستید. اگر به طور قطع اینطور فکر می کنید بهتر است به انتخاب های خود نگاه کرده و علل ناراحتی تان را بررسی کنید. اگر شما فکر می کنید که بدون شریک زندگی خود شادتر خواهید بود احتمالا نگرانی هایی در مورد رابطه تان وجود دارد. پیشنهاد می شود به جای اینکه به از دست دادن فکر کنید، تمرکز خود را روی دستیابی معطوف نمایید. بهتر است در هر راهی که می خواهید قدم بگذارید از شریک خود درخواست حمایت و پشتیبانی کنید. به جای اینکه او را تغییر دهید بخواهید که به شما پیشنهادی مفید ارائه دهد.

مرد باش.

احساس نا امنی

شما انتظار دارید مردان وقتی شاد هستند با شما شادی شان را شریک شوند اما آنها غالبا ناچار می شوند ناراحتی هایشان را پنهان کنند که این پنهان کردن احساسات می تواند میزان آسیب پذیری آن ها را افزایش دهد. وقتی به او می گویید مرد باش احساس ناامنی می کند از اینکه احساسش را با شما در میان گذاشته است. متخصصین می گویند این یک تبعیض آشکار است که به مردان می گوید اگر شما احساسات خود مثل غم و اندوه را بروز دهید معیوب هستید. به جای شکستن مرد زندگی تان سعی کنید به عنوان یک زن از او دفاع کنید و با نرمش به او بقبولانید که در هر شرایطی عاشق و حامی اش هستید.

تو نمی دانی چطور به حرفهایم گوش دهی.

احساس نا امنی

گاهی اوقات ممکن است شریک زندگی تان به حرفهای شما گوش دهد اما راهکارهایی که ارائه می دهد مورد پسند شما قرار نگیرد. این بدین معنا نیست که حرفهای شما را نشنیده است. شاید شما به قدری ناراحتید که دوست ندارید حرفهای او را گوش دهید. یک مرد ممکن است احساس ناامنی کند وقتی که به شما راه حل می دهد اما شما به او می گویید که درست به حرف هایتان گوش نداده است. او سعی می کند بهترین خود را ارائه دهد اما شما او را به شکلی نامطلوب محکوم می کنید. پیشنهاد می شود به او بگویید که دوستش دارید اما می خواهید که فقط به حرف هایتان گوش فرا دهد و نیازی نیست حتما چیزی را تفسیر کند. بگویید این گوش دادن می تواند احساس آرامش زیادی به شما ببخشد و همین برایتان کفایت می کند. بدین شکل هم او بهتر خواهد شد و هم رابطه تان بهبود خواهد یافت.

تو هم مثل دیگران هستی.

احساس نا امنی

اگر به خاطر شرایط زندگی تان با مردان زیادی در گذشته ملاقات کرده باشید ممکن است تشابهات زیادی میان آنها مشاهده کنید. متاسفانه این امر می تواند شما را به نتیجه گیری غلطی در رابطه با شریک فعلی تان سوق دهد. شما به او می گویید که درست مانند بقیه هستی و این او را نا امید می کند که تمایزی برایش قائل نیستید. این باعث می شود که یک مرد احساس کند هیچگاه نمی تواند خود را به شما اثبات نماید. سعی کنید خیانت ها و بی عدالتی های گذشته را فراموش کنید و به جای مقایسه شریک زندگی خود با مردانی که پیش از این با آنها ارتباط داشته اید، روی مسائل مربوط به رابطه فعلی خود تمرکز نمایید.

تو بیش از حد تماس تلفنی می گیری.

احساس نا امنی

بسیاری از زنان از اینکه شریک زندگی شان با آنها تماس تلفنی برقرار نمی کند شکایت می کنند. اگر شما مردی را دارید که زیادی با شما تماس می گیرد بهتر است با احساس با او برخورد کنید تا دلزده نشود. بهتر است سطح ارتباطات خود را متعادل نگاه دارید، بدون آنکه از تماس های زیادش انتقاد کنید. بدانید که این میزان مذاکره به خصوص در اوایل آشنایی می تواند برای تان چالش برانگیز باشد. بهتر است به نیازها و احساسات یکدیگر احترام بگذارید.

دوست یا همکار مذکر من فوق العاده است.

احساس نا امنی

شما احتمالا دوست، همکلاسی یا همکار مردی دارید که طبق عادت به طور روزمره از او حرف بزنید اما بهتر است جوری از او صحبت کنید که هم شما و هم شریک زندگی تان احساس خوبی داشته باشید. ممکن است یک انسان بالغ هم از شنیدن احساس و تعاریف شما از مردی دیگر، احساس ناامنی کند. طبیعت مقایسه این است که یک رقابت عاشقانه مخرب در ذهن او ایجاد خواهد کرد. برای اینکه احساسات ناخوشایند را از او دور کرده باشید مدام به او یادآوری کنید که همیشه در کنارش خوشحال هستید و هیچکس را به او ترجیح نمی دهید.

در مقایسه با دیگران…

احساس نا امنی

شما احتمالا دوست ندارید با زنان دیگر قیاس شوید پس به هیچ عنوان سعی نکنید شریک زندگی تان را نیز با مردان دیگر مقایسه کنید. طبیعیست که در ذهن تان او را با دیگران قیاس کنید اما اجازه دهید این افکار نزد خودتان باقی بماند تا او احساس ناامنی نکند. حتی اگر به شکلی مودبانه او را با نزدیک ترین دوست یا اقوام خودش هم قیاس کنید می تواند بسیار غیر رمانتیک باشد و فکرش را درگیر کند. اگر گاهی نیاز دارید که حتما حرف دلتان را بزنید بهتر است با یکی از دوستان خود که به او اعتماد دارید حرف بزنید اما نیازی نیست حتما به شریک زندگی تان در این مورد چیزی بگویید.

چرا نمی توانی هیچ کاری را درست انجام دهی؟

احساس نا امنی

این حرف می تواند به طور حتم روحیه طرف مقابل را تخریب کرده و آسیب های جدی به او وارد کند. به جای اینکه او را سرزنش کنید بهتر است در مورد آن موضوع خاص با یکدیگر به گفتگو بنشینید. اگر هنگام صحبت کردن درباره احساس خود بگویید و از نگرانی هایتان صحبت کنید می توانید به شریک زندگی تان کمک شایانی برسانید و این بهتر از آن است که توانایی های او را زیر سوال ببرید.

تو پول کافی نداری.

احساس نا امنی

اگر این حس را به مردان القا کنید که تنها به اندازه یک حساب پس انداز ارزش دارند بی اندازه آنها را از خود دور می کنید. یک مرد نباید به این فکر کند که فقط برای پرداخت هزینه یک رستوران مفید است و همچنین نباید فکر کند که به اندازه درآمدش ارزش دارد. اگر مردی یک شخصیت سطح پایین داشته باشد با هیچ مقدار پولی نمی تواند آن را جبران کند. به جای متهم کردن شریک زندگی تان به اینکه پول کافی ندارد بهتر است شما هم در کنارش تلاش کنید. اگر می توانید پا به پای او کار کنید و یا با پس انداز کردن تلاش کنید زندگی تان را بهبود ببخشید. از روش های مذاکره استفاده کنید و اگر می دانید که شریک زندگی تان درآمد مناسبی ندارد از او بخواهید در صورت امکان شغلش را عوض کند.

لازم نیست همه چیز را بگویید و به او احساس ناامنی دهید.

احساس نا امنی

گاهی اوقات نیازی نیست که در رابطه هرآنچه که شما را ناراحت می کند به زبان آورید. شاید حتی لازم باشد برعکس عمل کنید و با قدردانی رابطه تان را تحکیم ببخشید. اگر مردان احساس قدردانی و عشق از شریک زندگی خود دریافت کنند بیشتر می توانند با او مشارکت داشته باشند. این امر هرگونه احساس ناامنی را از رابطه شما دور می کند. گاهی اوقات چیزی که می گویید مهم نیست بلکه چیزی که نمی گویید می تواند اثر بخش تر باشد.

منبع : thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی