خواص مواد غذايي سلامت سلامت جسمي

کشمش ، خرما و توت جایگزین مناسبی برای قند نیستند !

یک باور غلط درباره بیماری دیابت وجود دارد و آن جایگزین کردن خرما و کشمش به جای قند است که اصولی دارد و رعایت نکردن آن سلامتی را به خطر می اندازد...
تقویم فارسی اندروید

قند طبیعی یا شیرین کننده مصنوعی برای دیابت مناسب است؟

جایگزین کردن خرما و کشمش به جای قند اصولی دارد که رعایت نکردن آن سلامتی را به خطر می اندازد. دیابتی ها معمولا از خوردن قند و شیرینی منع می شوند. به همین دلیل سعی می کنند سراغ شیرینی های بی ضرر تر بروند؛ محصولاتی که شیرین کننده های مصنوعی دارند یا خوراکی هایی مثل خرما و توت خشک، اما اگر دیابت دارید، این خوراکی ها هم می توانند شما را دچار مشکل کند.

در ترکیبات شیرینی ها و خوراکی هایی که روی بسته بندی آنها عبارت بدون شکر نوشته شده، به جای قند طبیعی از نوعی شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام استفاده شده است. این محصولات قند ندارند اما ترکیبات دیگر آنها حاوی کالری است و این افزایش کالری روزانه دیابتی‌ها، برایشان مشکل ساز می شود.

این نکته درباره خرما و توت، کشمش و انجیر خشک هم وجود دارد. خیلی ها تصور می کنند این مواد قند میوه (فروکتوز) دارند و به همین دلیل مصرف زیاد آنها مشکلی ایجاد نمی کند. در صورتی که قند میوه‌هایی چون انجیر و خرما که ترکیبات فیبر غذایی دارند کمی دیر جذب می شوند اما تولید کالری می کنند و قند خونتان را بالا می برند. میزان کالری آنها مانند سایر قندهاست یعنی به ازای هر یک گرم، مصرف آن‌ها ۴ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رسد.

سایر مقالات سلامت را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منبع:jamejamonline.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی