سلامت سلامت جنسي و زناشويي

چاره کاهش میل جنسی در آقایان و خانم ها چیست؟

تقویم فارسی اندروید

اگر مثل خیلی های دیگر بخش مهمی از زندگی را تمایلات جنسی و توانایی تان در این زمنیه می دانید، قطعا کاهش میل جنسی شما را وحشت زده می کند. اما در صورتی که همیشه از این حیث احساس دردسر کرده اید شاید کم شدن آتش درونی شما به شما انگیزه و آرامش می دهد. در ادامه این مقاله از 7گنج قصد داریم 9 دلیل کاهش میل جنسی و کم شدن بی دلیل و ناگهانی آن را با هم بررسی کنیم. با خواندن این مقاله شاید بتوانید دلیل بی میلی های اخیر خودتان یا همسرتان را متوجه شوید.

کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی

قطعا می دانید که افزایش سن خود دلیلی برای کاهش میل جنسی شماست. به عبارتی شور و شوقی که در 18 سالگی دارید در 30 سالگی با شما نخواهد بود. پس نباید از خود انتظار بیجا داشته باشید اما همیشه کاهش ناگهانی و غیر عادی میل جنسی می تواند یک زنگ خطر باشد که نباید از آن غافل شد.

  1. استرس

بیشتر کسانی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند فکر می کنند که کاهش میل جنسی شان مربوط به بیماریشان است اما باید بدانید که شایع ترین دلیل کاهش میل جنسی ، استرس است. من تخمین زده ام که حداقل 75 درصد از مواردی که برای درمان کاهش میل جنسی شان به پزشک مراجعه می کنند، دچار تنش و استرس هستند. استرس خود قاتل شماره یک میل و انگیزه جنسی در شماست و در مقابل کاهش میل جنسی هم به استرس تان دامن می زند.

راه حل: همه می دانیم که در زندگی استرس زیادی را تحمل می کنیم. اما تعداد کمی از مردم به این موضوع توجه دراند. یک نگاه دوباره به وضعیت کار و روند روتین زندگیتان بیندازید و میزان استرسی را که به شما وارد می شود بسنجید. این کار کمک می کند تا راه های کم شدن این استرس را هم یاد بگیرید. کاهش استرس هر چند سخت باشد اما اثرات مهمی در زندگیتان می گذارد که قطعا یکی از آن ها بیشتر شدن تواناییتان در زندگی جنسی است.

اگر میخواهید در مورد استرس و راه های درمان آن بیشتر مطالعه کنید ، پیشنهاد میکنم به این مقاله از سایت مراجعه نمایید: استرس چیست و چگونه درمان می شود

  1. مراقبت از خود

اگر به نیازهای فیزیکیتان توجه نکنید میل جنسی از اولین چیزهایی است که شما را ترک می کند. خواب کم، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، اضافه وزن و سو مصرف مواد مخدر یا الکل همه روی میل و انگیزه جنسی اثر مستقیم دارند.

راه حل: اگر می خواهید که بدنتان با هیچ گونه مشکلی به خصوص در زندگی جنسی مواجه نشود لازم است که به نیازهای فیزیکی خود توجه کامل داشته باشید.

  1. مسائل پزشکی

اگر چه مشکلات و بیماری های جسمی خاصی نیستند که مستقیما میل و انگیزه جنسی را تحت تاثیر قرار دهند، اما تعدادی از بیماری ها روی میل جنسی تاثیر می گذارند. به طوری که سبب کاهش میل جنسی یا حتی از بین رفتن آن می شوند. برخی از این بیماری ها عبارتند از اضطراب مزمن، افسردگی، دیابت، بیماری های قلبی، کلسترول بالا و مسائل مربوط به تیروئید.

راه حل: بهترین راه این است که از یک پزشک نوبت گرفته و چکاپ شوید. او می تواند موارد موثر روی کاهش میل جنسی را بررسی کرده و راه حل های کلیدی در اختیارتان بگذارد.

  1. داروها

در حال حاضر داروهایی که برای درمان و بهبودی بسیاری از بیماری ها استفاده می شوند، عوارض جانبی دارند که در بسیاری از موارد باعث کم شدن میل جنسی می شود. برخی از داروهای رایجی که این عوارض را دارند را در ادامه می خوانید:

  • داروهای ضد افسردگی
  • آنتی هیستامین ها
  • داروهای فشار خون
  • فیناستراید ( دارویی برای ریزش مو )
  • داروهای کلسترول
  • مسکن ها

راه حل: اگر در حال حاضر یکی از این داروها را مصرف می کنید، با پزشک خود در خصوص هرگونه عوارض جانبی آن صحبت کنید. پزشک می تواند برای اینکه خللی به زندگیتان وارد نشود داروها را تغییر دهد و یا دوز آنها را کمتر کند. البته قبل از هر اقدامی حتما پزشک را در جریان بگذارید و خودتان اقدام نکنید.

  1. سطح هورمون ها

رژیم جنسی شما به مقدار تستوسترون درون بدنتان وابسته است. هورمون ها می توانند به دلایل متعددی مانند آسیب ها، بیماریها و یا داروها ایجاد شوند. همچنین به طور کلی مقادیر هورمون های جنسی بعد از سی سالگی تا حد زیادی کم می شود.

راه حل: از پزشکتان بخواهید که آزمایشی روی سطح هورمون هایتان انجام دهد. وی ممکن است از مکمل های تستوسترون کمک بگیرد و یا از روش های دیگری استفاده کند.

  1. مشکلات ارتباطی

اگر شما و شریک زندگیتان رابطه عاطفی نزدیکی نداشته باشید و یا این اواخر تنش زیادی در رابطه تان داشته اید و یا اگر مطمئن نیستید که می خواهید رابطه را با او ادامه بدهید یا خیر احتمالا متوجه کاهش میل جنسی خواهید شد. در واقع تمایلات جنسی تند و پرشور در کنار کسی که حس زیادی به او ندارید کمی سخت است.

راه حل: وقت آن رسیده است که پیش یک مشاور خانواده رفته و مشکل تان را با وی در میان بگذارید.

  1. انتظارات جنسی

یکی از موارد خاصی که اغلب در میان زوج ها می بینیم این است که انتظار دارند مرد همیشه در طول رابطه جنسی تصمیم گیرنده باشد. این یک قاعده قدیمی است که امروزه شاید چندان کاربردی نداشته باشد. اگر این قانون را دنبال کنید بار رهبری کل رابطه جنسی را روی شانه مرد قرار داده اید و این درست نیست. خیلی از مردان در پاسخ به این فشارها سعی می کنند قوی تر و پویا تر باشند و به نوعی توقع شان از خودشان بیشتر می شود و تلاش بیشتری می کنند. با این حال این شیوه استرس بیشتری به مردان وارد می کند و شاید آنها را به نوعی عقب بزند.

راه حل: یک مکالمه صادقانه با شریک زندگیتان داشته باشید و در خصوص روابط جنسی و هر مشکلی که با آن دارید حرف بزنید. توقعات تان را بدون خجالت و صادقانه با او در میان بگذارید و نیازهای تان را مطرح کنید.

  1. سلطه گری

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا بین زوج ها می بینم این است که مرد در حین رابطه از هر عمل و واکنشی از طرف همسرش جلوگیری می کند و مدام می خواهد که خودش همه کاره باشد و انتظار دارد که همسرش بی حرکت و بی هیچ گونه عکس العملی باقی بماند. از آنجایی که شما به نیازها و خواسته های همسرتان واقف نیستید و تا زمانی که خودش آن را عنوان نکند و یا کاری نکند شما متوجه نمی شوید، این رفتار شما به مرور باعث نارضایتی همسرتان شده و این نارضایتی کم کم جای خود را به خشم می دهد. خشم از رابطه جنسی کم کم به کاهش میل جنسی می انجامد.

راه حل: با همسرتان صحبت کرده و از او بخواهید که کمی هم به شما میدان عمل بدهد. حتی اگر مرد هستید و متوجه اشتباه تان شده اید با همسرتان حرف زده و از وی بخواهید که خودش به شما خط بدهد و به عبارتی سعی کنید شروع جدیدی برای خودتان رقم بزنید.

  1. مسائل مربوط به عملکرد

در صورتی که دچار ارضا و ارگاسم زودرس هستید، احتمالا از نظر روانی نیز طرد شده و تمایل کمتری به روابط جنسی نشان دهید تا مشکل تان کمتر خودش را نشان دهد.

راه حل: باید به پزشک مراجعه کرده و مشکل تان را در میان بگذارید. وی می تواند برایتان درمان های دارویی یا رفتاری تجویز کند. من حتی مسائل مربوط به ارگاسم را یک مورد روانشناسی می دانم و همیشه توصیه می کنم که یک روان پزشک هم همراه متخصص مشکل شما را تحت نظر قرار دهد. مشاوره ها و تحلیل های روانشناسی هم خود می توانند کمک خوبی برایتان باشند.

اگر میخواهید در مورد ارگاسم بیشتر بدانید میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید : راهنمایی هایی در خصوص ارگاسم زنان و رسیدن به اوج لذت جنسی در خانم ها

 

نوشته شده توسط گروه ۷ گنج- اختصاصی ۷ گنج

برگرفته از منابع مختلف پزشکی و طب سنتی

www.7ganj.ir

*** کپی برداری از مطلب فوق تنها در صورت لینک به این صفحه مجاز می باشد.

منابع استفاده شده : Causes of Low Libido و Sex-Drive Killer

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی