سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

آیا پوست حساسی دارید ؟ چگونه از پوست حساس خود مراقبت کنیم

تقویم فارسی اندروید

پوست حساس

پاکسازی و تمیز کردن پوست می تواند یک چالش ترسناک برای کسانی باشد که پوست حساس یا خشک دارند. این افراد باید دقت بیشتری برای پاکسازی و تمیز کردن پوست خود داشته باشند. آن ها وضعیتی دارند که اگر پوستشان تحریک شود یا بیش از حد خشک شود می تواند دردسر هایی را برایشان رقم بزند. افرادی که پوست حساس و خشک دارند به سرعت به هر محرکی واکنش می دهند. شوینده ها به خصوص صابون های سنتی می توانند بیش از هر چیزی پوست را تحریک کنند. در ادامه نکاتی ه این افراد باید رعایت کنند را با هم مرور می کنیم.

کسانی که پوست حساس دارند، بیش از حد صورت تان را نشویید.

اکثر مردم دوست دارند حداقل روزی یک بار در حمام دوش بگیرند. معمولا در طول روز روی پوست گرد و خاک و کثیفی جمع می شود و افراد نیاز دارند که مدام صورتشان را بشویند. به علاوه برخی مشاغل به علت محیط کار گرم یا طرز کارشان حرارت زیادی تحمل کرده و تعریق می کنند. این افراد مجبورند هر روز به حمام بروند اما در هر صورت در اثر شستشوی زیاد پوست چربی خود را از دست داده و خشک می شود. درنتیجه بهتر است میزان و تعداد شستشوی پوست های خشک و حساس به حداقل برسد.

از آب داغ استفاده نکنید.

آب داغ تمام چربی پوست را شسته و از بین می برد همچنین آب داغ  می تواند پوست را تحریک کرده و وادار به واکنش کند. خشک شدن یا تحریک شدن پوست می تواند باعث سوزش، خارش یا التهاب پوست باشد. بهتر است از آب ولرم استفاده کرده و همچنین شستشو را محدود کنید. به علاوه استفاده از مواد شوینده یک یا دو بار در روز توصیه می شود.

از صابون معطر استفاده نکنید

بسیاری از مواد شوینده پوست را تحریک می کنند. این موضوع درمورد صابون های معطر بسیار بیشتر صدق می کند. عصاره ای که در صابون های معطر یافت می شود عامل تحریک پوست و مشکلات پوستی است. در صورتی که بخواهید از صابون ها و شوینده ها استفاده کنید از آن هایی تهیه کنید که مناسب پوست خودش می باشد.

از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرطوب کردن پوست به طولانی شدن عمر آن و زیبایی پوست کمک می کند. شما با استفاده از کرم مرطوب کننده بعد از حمام یا قبل خواب یا چند مرتبه در طول شبانه روز می توانید سلامت و زیبایی پوست تان را تضمین کنید.

 

مطالب مرتبط:

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی