روانشناسي و سلامت روان سبك زندگي سلامت موفقيت در زندگي

چگونه باهوش تر باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

چگونه باهوش تر باشیم
شما تنها با چند تغییر کوچک در عملکرد مغزتان و تبدیل آن به یک عادت می توانید خود را به یک فرد باهوش تر تبدیل کنید. مقاله ای که در گذشته در خصوص راهکارهای دقیق تر بودن باهوش تر بودن نوشتم و در آن 5 راهکار ابتدایی را آموزش دادم من را مشتاق کرد که بیشتر در خصوص این موضوع تحقیق کرده و راهکارهای جدیدی برای آن پیدا کردم. در این مقاله قصد دارم تا 7 تا از بهترین این راهکارها را در اختیار شما بگذارم. با هفت گنج همراه باشید.

1. بازی های برای پرورش ذهن و خلاقیت آن

مطالعات عصب شناسی نشان می دهد که بازی های ویدئویی می توانند توانایی های ذهن را برای تجزیه تحلیل و تصمیم گیری سریع تر و شناخت شرایط بهبود دهد. بازی های ویدئویی و گیم ها می توانند درک توانایی درک اشکال و رنگ ها را در مغز گسترش داده و حتی بازی های استانداردتر می توانند در شکل گیری مغز موثر باشند. گفته می شود گیم ها در شکل گیری لوب آهیانه (تمرکز)، لوب فرونتال (غلظت) و کمربندی قدامی (توجه است.) موثر هستند.

2. تمرین تمرکز حواس برای تصمیم گیری سریع

با توجه به علم وانشناسی امروز گفته می شود که یک دوره تمرکز حواس به مردم کمک می کند تا یاد بگیرند تصمیم گیری های منطقی تری نسبت به شرایط خود داشته باشند. حتی استیو جابز یک شکل از مدیتیشن و تمرکز حواس را معرفی می کند که با کمک هنرهای رزمی و ذن آن را انجام می دهد. جابز معتقد است که وی بودن در لحظه را از استاد هنرهای رزمی خود آموخته است.

3. ورزش منظم به تقویت حافظه کمک می کند

طبق مطالعات متعدد انجام شده در نیویورک تایم ورزش می تواند سطح نوروتروفیک مغز را که یک پروتئین است و خون رسانی به مغز را افزایش می دهد و باعث رشد و تشکیل سلول های عصبی جدید شود. از آنجایی که نوروتروفیک در بهبود وضعیت مغز و به یاد آوری خاطرات موثر است می تواند گفت که ورزش در بهبود تقویت حافظه نقش داشته و آن را سرعت می دهد. به عبارت دقیق تر ورزش می تواند یک افزایش قابل توجه در منطقه هیپوکامپ مغز ایجاد کرده و در روند حافظه بهبود بیشتری ایجاد کند. بدون شک ورزش منظم در روند کاری و زندگی افراد موفق و حتی بسیاری از کارآفرینان نقش مهمی داشته و در تبدیل کردن شما به یک فرد باهوش تر کمک کننده خواهد بود.

4. کافئین عملکرد مغز را بهبود می دهد

با توجه به مطالعات بخش علوم اعصاب موسسه ملی بهداشت کافئین در آزاد کردن آدنوزین که یک انتقال دهند عصبی بازدارند است تاثیر به سزایی دارد. این انتقال دهند نیز در افزایش دو انتقال دهنده دیگر به نام دوپامین و نورااپی نفرین مغر می باشد. این تحریک در مغز به مرور شما را به یک فرد باهوش تر تبدیل خواهد کرد. بسیاری از آزمایشات کنترل شده نشان داد که کافئین می تواند در نهایت در خلق و خو، زمان واکنش، حافظه، هوشیاری و عملکرد شناختی کلی موثر باشد.

5. ساز زدن برای تقویت مهارت های ارتباطی موثر است

با توجه به مطالعات مجله علوم اعصاب ایالات متحده آموزش موسیقی در بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی موثر است. برای ساز زدن لازم است که روی نشانه های صوتی معنی دار و تمرکز روی آن ها وقت بگذارید. در نهایت ساز زدن شمار ا به فرد اجتماعی تبدیل می کند. دلیل آن نیز ساده است برای ساز زدن شما مجبور هستید که از بخش های مختلف مغز به طور همزمان استفاده کنید. به خصوص در گروه باید بتوانید خود را برای هماهنگ کردن با دیگران تحت فشار بگذارید. این روند کمک می کند تا در برقرای ارتباط با دیگران نیز سریع تر و بهتر عمل کنید.

6. یادداشت های دست نویس در سازمان دهی مغز شما کمک کننده هستند

با توجه به تحقیقات انجام شده در پرینستون و UCLA کسانی که یادداشت های خود را دست نویس می کنند در مقایسه با آن هایی که یادداشت های شان را تایپ می کنند برای یادگیری بهتر و حفظ اطلاعات جدید و درک ایده های تازه بهتر عمل می کنند. ثروتمندترین مرد جهان یعنی کارلوس اسلیم در یک سری از مصاحبات خود اعلام کرد که یادداشت های روزانه اش نقش موثری در هدایت او به سوی موفقیت داشته اند.

7. خواندن داستان بیشتر، و باهوش تر بودن

با توجه به مطالعات انجام شده در دانشگاه یورک و دانشگاه تورنتو افرادی که اغلب داستان های زیادیمی خوانند و علاقه زیادی به این کار دارند بهتر قادر به درک افراد دیگر و همدردی با آن ها هستند. این اثر احتمالا بیشتر در پی خواندن رمان ها و داستان های کوتاه ایجاد می شود تا کتاب های غیر داستانی. چرا که در این کتاب ها مخاطب با شخصیت های مختلف و اتفاقات متعدد مواجه است و مجبور می شود تا آن ها را پی شخود مرور کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی