سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

هر آن چه که زنان باید درباره شستن مو بدانند.

تقویم فارسی اندروید

شستن مو کاریست که همه ما چندین بار در هفته آن را انجام می دهیم و شاید به آن فکر نکرده باشیم اما ممکن است این کار به ظاهر ساده را کاملا اشتباه انجام دهیم. اگر زیادی به حمام می روید باید بدانید که شامپو زدن بیش از حد به مو می تواند بسیار خطرناک باشد اما نگران نباشید. این مقاله را مطالعه کنید تا با بهترین روش های شستن مو و نکات و ترفندهای آن آشنا شوید.

شستن مو

شانه کردن صحیح مو

شستن مو هنگامی که حسابی به هم ریخته و آشفته است گاهی بسیار سخت می شود. بنابراین گاهی ممکن است پیش از شستن مو برای رفع این مشکل موهایتان را شانه کنید اما شانه کردن نامناسب مو می تواند به موهایتان آسیب جدی وارد کند. معمولا به ما آموزش داده اند که از بالا به پایین موها را بشوییم و یا شانه کنیم اما این روش غلط است. روش درست این است که از پایین ساقه مو که حجم موها کمتر است به سمت پایین شانه کنید و کم کم به بالا و به سمت پوست سر بروید. وقتی موهایتان را با این روش شانه می کنید ریزش کمتری خواهید داشت و همچنین موهایتان کمتر دچار شکستگی می شوند.

شستن مو و شانه کردن صحیح مو

آب مناسب برای شستن مو

چندان عجیب نیست اگر بگوییم که حتی منبع آب هم می تواند در مراقبت از مو موثر واقع شود اما اگر آب کاملا تصفیه شده نباشد و دارای املاح باشد می تواند روی مو تاثیر بدی بگذارد. بهتر است درباره جایی که زندگی می کنید و آب شهری آن اطلاع کسب کنید زیرا آب آلوده می تواند رنگ موهای شما را تغییر دهد. اما نگران نباشید برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و شما می توانید از فیلترهای دوش حمام استفاده کنید و آن را روی سردوش حمام تان نصب نمایید.

شستن مو

استفاده از آب گرم

متخصصان مو می گویند هنگام شستن مو به ویژه زنان باید از آب خنک استفاده کنند. استفاده از آب گرم در هنگام شستن مو می تواند روغن طبیعی مو را از بین برده و رنگ مو را به شدت تغییر دهد. آب گرم می تواند به فولیکول و کایوتیک مو آسیب برساند با این حال شما نیازی به استفاده از آب سرد در تمام مدت استحمام ندارید. شما می توانید با آب گرم شامپو را از موهایتان پاک کنید و پس از شستشو دمای آب را کاهش دهید. این کار موهایتان را نیز نرم تر می کند.

استفاده از مواد شیمیایی

همه به خوبی می دانند که استفاده از مواد شیمیایی به مو آسیب بسیار زیادی وارد می کند اما به یاد داشته باشید که مواد شیمیایی می تواند برای افرادی که پوست سر حساسی دارند حتی مضرتر هم باشد. این مواد ممکن است باعث اگزما، آلرژی و سایر تحریکات آزار دهنده شود. کسانی که پوست حساس دارند بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند. سولفات می تواند موهای شما را بسیار خشک و آسیب دیده کند. همچنین از خریدن شامپوهایی که پارابن دارند خودداری کنید زیرا صدمات جدی به موهایتان وارد می کنند. علاوه بر این از خرید محصولاتی که حاوی کراتین مصنوعی هستند اجتناب نمایید زیرا به مو، پوست سر و صورت صدمه می زند.

شستن مو

توجه به جنس مو

برای انواع مختلف مو باید شامپویی مناسب با توجه به جنس آن انتخاب کرد. اگر موهای چربی دارید پیش از مرطوب کردن آن، شامپو را به موهایتان بزنید. حتی طول مو و رنگ مو هم می تواند در خرید محصول مناسب تاثیر گذار باشد. موهای بور و موهای تیره با هم تفاوت دارند و غیر از تحقیق درباره خرید، تجربه استفاده از محصولات مختلف می تواند خوبی و بدی آنها را اثبات کند.

روش های اشتباه شستن مو با شامپو

روش خاصی برای شامپو کردن مو وجود دارد. موهای مرطوب در معرض شکنندگی هستند بنابراین نباید تمام موهای خود را بالای سر جمع کرده و بشویید. وقتی شامپو را به پوست سر خود می زنید، با انگشتانتان خوب پوست سر را ماساژ دهید تا گردش خون بهتر انجام گیرد و رشد مو بیشتر شود.

بیش از حد شستن مو

متخصصین پوست و مو می گویند 98% مردم نیازی به شستشوی روزانه موهایشان را ندارند. استفاده زیاد از حد شامپو می تواند برای کسانی که پوست حساس دارند خطرناک باشد زیرا پوست سر، روغن طبیعی اش را از دست می دهد و خشک و پوسته پوسته می شود که بسیار آزار دهنده است. اگر به طور روزانه استحمام می کنید نیازی نیست هر روز با شامپو موهایتان را شستشو دهید اما اگر موهای بسیار چربی دارید و این چرب بودن آزارتان می دهد می توانید از شامپوهای روزانه و سبک تر استفاده نمایید.

شستن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو زیبایی بسیار زیادی دارد اما مراقبت ها و دستورالعمل های ویژه ای را نیز می طلبد. کسانی که اکستنشن دارند به خوبی می دانند که ممکن است گاهی در ناحیه پوست سر کثیفی و خارش ایجاد شود. برای رفع این مشکل به انگشتان خود شامپو بزنید و قسمت هایی که مو به آن نصب شده را به خوبی تمیز کنید تا اثری از کثیفی در آن منطقه باقی نماند. همچنین از استفاده از هرگونه محصولی که بر پایه روغن است خودداری نمایید.

شستشوی نادرست مو

موهای خود را با عجله شستشو ندهید. اگر هنگام آب کشیدن مو، بقایای شامپو میان موهایتان بماند باعث می شود موهایتان کدر و ریشه موهایتان چسبنده و سنگین به نظر برسد. پس برای شستن مو حسابی وقت بگذارید و همیشه شامپو را به خوبی شستشو دهید. همچنین به هیچ عنوان موهایتان را با حوله نپیچید و آن را با حوله ماساژ ندهید. همانطور که گفته شد موها در حالت مرطوب بسیار شکننده هستند و این کار می تواند باعث شکسته شدن مو شود.

شستن مو

مراقبت از موهای رنگ شده

موهای رنگ شده به محصولات مراقبتی زیادی نیاز دارند. موهای رنگ شده بسیار حساس هستند و به راحتی شکسته می شوند. حتما پس از شامپو و نرم کننده به موهایتان محصولی تقویتی اسپری کرده و با برس مرطوب شانه کنید. زنانی که موهای رنگ شده دارند باید حتما از محصولی که مناسب موهای آنهاست استفاده کنند. بسیاری از زنان مبلغ قابل توجهی برای رنگ کردن موهایشان می پردازند اما توجهی به مراقبت های پس از رنگ کردن برای موهایشان ندارند که این رویکرد بسیار نادرستی است. همانقدر که برای رنگ مو هزینه می کنید به فکر سلامت پس از آن هم باشید و شامپو و محصولات متناسب با رنگ را تهیه نمایید.

شستن مو

مراقبت مداوم از مو

روی شکنندگی موهای مرطوب همواره تاکید می شود. اگر موهای بلندی دارید حتی اگر رنگ شده نیست باید از یک مرطوب کننده و برس مرطوب استفاده کرده و موها را شانه کنید. اگر این کار را انجام ندهید دچار ریزش مو خواهید شد. در هر صورت به یاد داشته باشید که برای موهایتان حسابی وقت بگذارید و برایش ارزش قائل شوید. مو تاثیر بسیار زیادی در تکمیل زیبایی هر زنی دارد.

منبع : thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی