تغذيه سالم سبك زندگي سلامت نكات مهم آشپزي

چطور مي توان شيره و ريز مغذي هاي گوشت را در آن حفظ كرد؟

اگر مي خواهيد هنگام مصرف گوشت ريزمغذي هاي موجود در آن نيز از بين نرفته و به بدن برسند با ما همراه شويد و ادامه مطلب را مطالعه كنيد...
تقویم فارسی اندروید

عوامل بسيار زيادي وجود دارد كه باعث مي شود شيره گوشت از آن خارج شود. اگر مي خواهيد هنگام مصرف گوشت ريزمغذي هاي موجود در آن نيز از بين نرفته و به بدن برسند با ما همراه شويد و ادامه مطلب را مطالعه كنيد.

redmeat
1- يكي از اين عوامل، پخت گوشت با درجه حرارت بالاست كه هم شيره گوشت را خارج ميكند و هم باعث مي شود كه طعم آن از بين برود.

2- اگر به هنگام پخت گوشت به آن نمك بپاشيد، آب گوشت از آن خارج مي شود. بنابراين بهتر است از اضافه كردن نمك به گوشت در اوايل كار بپرهيزيد و قبل از خوردن به آن نمك اضافه كنيد. ولي اگر مي خواهيد شيره گوشت خارج شود ( مثلا در سوپ ها و آش ها) مي توانيد از ابتداي كار نمك اضافه كنيد.

3- به هنگام كباب كردن گوشت در فر، اطراف گوشت را با برس مخصوص روغن بماليد، در اين صورت شيره گوشت در خود آن حفظ خواهد شد. اين امر در مورد ژيگو و غذاهايي مانند آن نيز صادق است.

4- گوشت ژيگو را اگر با نخ ببنديد باز هم آب كمتري از آن خارج مي شود. قسمت چربي دار ژيگو را در بالا قرار دهيد تا به تدريج كه چربي ذوب مي شود همه گوشت را فرا گيرد. طبق تحقيقات صورت گرفته در سال 1990 در دانشگاه مينسوتا، اگر گوشت ( انواع گوشت) را همراه اندكي از چربي آن بپزي، چربي در گوشت تاثيري نخواهد داشت و فقط باعث مي شود كه آب و شيره گوشت از آن خارج نشود و گوشت طعم مطبوع تري داشته باشد. در نتيجه، فقط كافي است كه پس از اتمام پخت، چربي را از گوشت جدا كرده و گوشت را ميل نماييد.

نوشته شده توسط گروه هفت گنج
اختصاصي هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی