سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چطور خشکی پوست را درمان کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

خشکی پوست مشکلی است که تقریبا همه افراد در شرایط آب و هوایی مختلف با آن مواجه می‌شوند.

برای مقابله با خشکی پوست راه‌های مختلفی وجود دارد. از استفاده از انواع و اقسام کرم‌های مرطوب‌کننده گرفته تا استفاده از لوسیون‌های شیمیایی و یا جوشانده‌های گیاهی.

اما اگر شما هم از زمره افرادی هستید که راه‌کارهای بی‌ضرر و تا حد امکان طبیعی‌ را برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود ترجیح می‌دهید، می‌توانید استفاده از نعناع، ریحان، بابونه، آویشن و رزماری را برای از بین‌ بردن خشکی پوست امتحان کنید.

این 5 گیاه دارویی مفید دارای برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش و رفع خشکی پوست هستند:

1-نعناع به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را که دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم کند.

2-ریحان برای رفع آکنه و لک‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد.

3-رزماری با خاصیت تقویت کنندگی و ضدعفونی کنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد که در احیای حس طراوات و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد.

4-آویشن یک گیاه ضدباکتری قوی است و برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

5-و بالاخره بابونه خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک کنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.

01-grs-800x600

راهنمای استفاده از این گیاهان

اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده کنید ابتدا باید گیاهان ارگانیک و تازه را خشک کنید. بعد از این که گیاه خشک شده را به خوبی ریز و پودر کردید یک قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یک کاسه و یا یک فنجان بریزید.

صبر کنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج کرده و مایع یا به عبارتی دم کرده باقی مانده گیاه را سرد کنید.

اکنون محلول درمانگر شما آماده است. می‌توانید یک حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشک شود.

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی