تغذيه سالم سلامت

چرا ورزش سبب درد عضله ای می شود؟

تقویم فارسی اندروید

درد عضله ای

شما گاهی تمرینات سختی انجام می دهید و با هدف ورزش کردن و تمرینات مقاومتی یا متناسب به خود سختی می دهید اما چیزی که ناراحت تان می کند دردهای طاقت فرسای بعد از آن است. اما درد عضله ای بعد از ورزش چرا اتفاق می افتد؟

بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ورزش سبب تغییرات اندازه عضلات در یک منطقه کوچک می شود و انقباظات عضله ای در یک بخش و یا کشش غیر قابل کنترل عضلات توسط یک فیبر عصبی تک تومور ایجاد می شود.

کشش عضلات بعد از ورزش یا فاسیکولاسیون خوش خیم معمولا به علت از دست دادن آب بدن؛ خستگی عضلات، کمبود الکترولیت و یا گرم نکردن مناسب قبل از ورزش رخ می دهد. علل دیگر کشش عضلات بعد از ورزش می یتواند استرس، مصرف بیش از حد کافئین، خستگی و عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها باشد. به علاوه کمبود منیزم در بدن هم می تواند این عامل را تشدید کند.

اگر می خواهید درد عضله ای بعد از ورزش برای تان اتفاق نیفتد باید قبل از ورزش بدن تان را به خوبی گرم کرده و به آرامی حجم کار خود را افزایش دهید. همچنین نوشیدن مقدار زیادی مایعات و کشش عضلات می تواند کمک کند. به علاوه بعد از ورزش هر چه لباس های تنگ تر بپوشید و ماهیچه های تان را بیشتر گرم نگه دارید می توانید این کشش را کمتر احساس کنید.

اگر قصد دارید روی عضلات تان کار کنید توصیه می شود که دو یا سه روز در هفته ورزش کنید و بین هر جلسه تمرین حداقل 48 ساعت استراحت کنید. در صورتی که درد ناشی از کشش عضله های شما سبب بی خوابی و ناراحتی تان شد توصیه می شود که یک دوش آب گرم گرفته و یک ماساژ منطقه ای را تجربه کنید. حتی استفاده از چنگک های غلطکی نیز موثر است. در صورتی که درد عضلات تان طولانی شد باید به پزشک مراجعه کنید چرا که می تواند ناشی از اختلال عصبی یا عضلانی مانند دیستروفی عضلانی یا ALS (بیماری لو گرینگ) باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی