سلامت سلامت جسمي

چرا خواب زنان باید دو برابر خواب مردان باشد؟

تقویم فارسی اندروید

خواب زنان

با توجه به جدید ترین مطالعات دانشگاه دوک کشف شد که زنان دو برابر مردان نیاز به خواب دارند. دانشمندان معتقدند خواب زنان دو برابر مردان باید باشد چرا که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی آن ها نیاز بیشتری به خواب دارند. این محققان می گویند نیمی از جمعیت جهان باید ساعات بیشتری را در رخت خواب بمانند چرا که به آن نیاز دارند. خواب بیشتر زنان را از افسردگی، بیماری های قلبی و مشکلات روانی و بالینی حفظ می کند. مردان توانایی بیشتری برای مقابله با خستگی دارند در حالی که زنان نیاز مبرمی به خواب دارند.

به گفته ی “مایکل بروئوس” کارشناس ارشد این مطالعات، عامل اصلی این اختلاف فاحش اختلاف در انرژی ذهنی این دو جنس است. محققان دریافتند که زنانی که افسردگی دارند در ساعات اولیه ی صبح خشم بیشتری داشته و خصومت زیادی از خود بروز می دهند. به همین علت است که زنانی که خواب کافی ندارند و ساعت بیشتری را بیدار مانده و به کار های شان رسیدگی می کنند اغلب خشمگین بوده یا روحیه ی خوبی ندارند. خواب زنان در صورتی که سیکل کافی خود را پشت سر بگذارد می تواند در مقابله ی آن ها با افسردگی نیز موثر باشد.

محققان می گویند خواب زنان از این جهت بیشتر باید باشد که آن ها انرژی ذهنی بیشتری هم مصرف می کنند. این محققان معتقدند که حتی مردان هم اگر به اندازه ی زنان از انرژی ذهنی خود استفاده کنند به همان میزان خواب نیاز پیدا می کنند. در واقع تنها دلیل اختلاف ساعات خواب زنان و مردان اختلاف در مصرف انرژی ذهنی این دو جنس است. برای مثال مردان هم اگر در طول روز یک کار سخت و پیچیده انجام دهند که نیاز بیشتری به تفکر و تصمیم گیری های جانبی داشته باشد به خواب بیشتری هم در مقایسه با میانگین ساعت خواب دیگر مردان احتیاج خواهند داشت.

محققان می گویند که خواب رابطه ی مستقیمی با میزان پیری پوست دارد. خواب کافی پوست شما را جوان نگه می دارد و خواب کم پیری آن را شتاب می دهد. همچنین خواب کم به بیماری های قلبی، سکته، لخته شدن خون و مشکلات روانی منجر می شود. هر فرد بالغ به 7 الی 9 ساعت خواب احتیاج دارد این در حالی است که آمار نشان می دهد اکثر مردم هرگز از سهمیه ی کامل خواب خود بهره مند نیستند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی