سلامت سلامت جسمي

پیشگیری و درمان 40 بیماری با پیاده‌روی

تقویم فارسی اندروید

فعالیت جسمی و ورزش قوی ترین دارو برای درمان و پیشگیری از 40 نوع بیماری مزمن است…

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، فعالیت جسمی از 40 نوع بیماری شایع مزمن مانند دیابت ، سرطان روده بزرگ (کولون)، سرطان سینه، فشار خون، بیماری های عروقی، چاقی ، پوکی استخوان، افسردگی و اضطراب جلوگیری می کند.

بر اساس این گزارش بزرگسالان نیاز به 150 دقیقه فعالیت جسمی در طول هفته و به عبارتی نیم ساعت ورزش به مدت پنج روز هفته داشته و کودکان نیز برای سالم ماندن نیاز به 60 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز دارند . البته برای لاغر شدن می بایست تمرینات هفتگی را به 300 دقیقه افزایش داد.

به عقیده کارشناسان فعالیت جسمی یک داروی فوق العاده است و مطالعات اخیر نیز نشان می دهند که راه رفتن برای آغاز فعالیت های جسمی بسیار موثر است و با انجام تنها 10 دقیقه فعالیت جسمی در طول روز می توان شاهد تاثیرات مثبت و شگفت انگیز ان در سلامت فردی بود .

11973_654

راه رفتن باعث تحریک فعالیت مغزی و تولید اندورفین که مسکن طبیعی بدن است شده بنابراین موجب کاهش افسردگی، تنش، اضطراب و خستگی می شود.

همچنین 30 دقیقه فعالیت جسمی، فرد را از خطر ابتلا به آب سیاه چشم دور می کند و پس از پنج سال حتی خطر مبتلا شدن به بیماری الزایمر نیز از بین می رود، بنابراین افراد کمتر بیمار شده و حتی دچار انفلوآنزا و سرماخوردگی نمی شوند، قلب بهتر کار کرده و گردش خون مناسب می شود و عضلات دست ، کمر و شکم قوی تر می شوند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی