جاذبه هاي جهان طبيعت و گردشگري

پنج کتابخانه برتر دنیا

تقویم فارسی اندروید

پنج کتابخانه برتر دنیا

اگر شما هم عاشق کتاب باشید یا اهل مطالعه و بررسی فرهنگ ملل مختلف باشید احتمالا کتابخانه ها و فروشگاه های کتاب هم می توانند برای تان جذابیت خاصی داشته باشند. آیا مجذوب عطر و بوی کتاب های قدیمی می شوید یا ساختمان های بزرگ و تودر تو کتابخانه ها شما را سحر می کنند؟ شاید جذابیت وسوسه انگیزی در خصوص دیدن کتابخانه ها در شهرها و فرهنگ های مختلف برای شما وجود داشته باشد. فضاهایی با معماری کهن یا ساختمان های مدرن و خاص می تواند برای هر توریستی دیدنی باشد. در این مقاله قصد داریم پنج تا از بهترین کتاب خانه های دنیا را به شما نشان بدهیم و با تاریخچه و قدمت آن ها آشنای تان کنیم. با هفت گنج همراه باشید.

پنج کتابخانه برتر دنیا

کتابخانه ایالتی ویکتوریا در ملبورن، استرالیا

ملبون نقطه عطف و نمونه ای عالی از معماری و میراث فرهنگی این شهر است. کتاب خانه این شهر شامل 23 ساختمان است که در یک بلوک قرار دارند. ساخت این کتابخانه از 1854 آغاز شد و برترین امکانات و ویژگی های میراث فرهنگی را از آن خود کرده است. از نظر بسیاری این کتابخانه بزرگ ترین کتابخانه دنیاست. این مکان که از دارایی های دولت استرالیا به شمار می رود دارای بیش از دو میلیون کتاب، صدها هزار نفر از نقشه ها، دست نوشته ها و روزنامه ها و انواع موارد های دیجیتال است. آثار موجود در این کتابخانه می توانند گویای فرهنگ 150 سال گذشته باشند. یکی از ویژگی های برجسته این کتابخاانه سالن مطالعه گنبدی شکل آن است که سقف گنبدی خیره کننده ای دارد. این کتابخانه دارای سه گالری هنری است و بازی شطرنج و تماشای فیلم و نمایشگاه های آثار هنری را هم در خود دارد.

پنج کتابخانه برتر دنیا

کتابخانه سلطنتی در کپنهاگ، دانمارک

این مکان که در پایتخت دانمارک جا خوش کرده است دارای آثار دانمارکی است که می تواند فرهنگ این ملت را به خوبی به شما نمایش دهد. قدیمی ترین کتابی که در این مکان نگه داری می شود قدمتی مربوط ب سال 1482 دراد. این کتابخانه در ساختمانی دایر گردیده که به الماس سیاه مشهور است. این ساختمان با مرمرهای سیاه و شیشه های خارجی ساخته شده است. این ساختمان هشت طبقه بوده و دیوارهای موجی شکل دارد که در سقف آن می توانید شاهد یک نقاشی آبرنگ زیبا باشید. این ساختمان فضای داخلی و چیدمان زیبا و خیره کننده ای دارد.

پنج کتابخانه برتر دنیا

کتابخانه شهر اشتوتگارت در آلمان

یکی دیگر از کتاب خانه هایی که دارای یک معماری ساده اما مدرن است و احساس یک گالری هنری را به شما می دهد کتابخانه اصلی شهر آلمان است. این مکان به عنوان یک مرکز فرهنگی و فکری در این شهر تاسیس شد و با ساختمان سفید و خنثی ای که دارد توجه بسیاری از معماران و مردم عامه را به خود جلب کرد. این ساختمان دارای 4 طبقه فضای مرکزی است که به عنوان قلب این کتاب خانه شناخته می شود و بالاتر از آن ساختمانی پنج طبقه و هرم مانند اتاق مطالعه این مجموعه می باشد.

پنج کتابخانه برتر دنیا

کتابخانه مرکزی در سیاتل، واشنگتن

این ساختمان با طراحی خاصی که باعث می شود آن را به عنوان یک هتل درجه یک ببینید نه یک کتاب خانه قطعا تفاوت زیادی با دیگر کتاب خانه ها دارد. این مکان 11 طبقه دارد و از شیشه و فولاد ساخته شده است. این ساختمان مدرن در سال 2004 ساخته شد. این کتابخانه دارای بیش از 9906 قفسه کتاب است که ظرفیت رو به رشدی هم داشته و می تواند باز هم کتاب های بیشتری را در خود جا دهد. این کتابخانه قدر است 1.45 میلیون کتاب را در خود نگه دارد.

پنج کتابخانه برتر دنیا

کتابخانه قدیمی در کالج ترینیتی در دوبلین، ایرلند

کالج ترینیتی یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی در دوبلین است. این مکان اولین بار در قرن 18 ساخته شد و با یک نسخه انجیل خطی که توسط راهبان سلتیک در سال 800 ایجاد شده است اعتبار خود را تکمیل کرد. این مکان 200000 کتاب قدیمی دیگر را هم در خود جا داده است. از ویژگی های متمایز این مکان سقف بشکه مانند آن است که از داخل شبیه بدنه ی داخلی یک بشکه ی واقعی است. سنگ فرش های مرمر و راهرو مرکزی که تا 200 فوت ارتفاع دارد می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی