اخبار داغ اخبار علمی دانش و فناوری نوآوري و كشفيات علمي

ويروسي كه مغز را آلوده و باعث کندذهنی ميشود !

محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز و نبراسکای آمریکا موفق به کشف ویروسی شده اند که موجب کندذهنی انسان می شود.,,
تقویم فارسی اندروید
محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز و نبراسکای آمریکا موفق به کشف ویروسی شده اند که موجب کندذهنی انسان می شود.
كندذهني

به گزارش ساینس، محققان در طول یک پژوهش برای بررسی میکروب های گلوی افراد، دریافتند که یک DNA موجود در گلو با ویروسی به نام ATCV-۱ کاملا همسان است. این ویروس باعث آلوده کردن جلبک سبز موجود در دریاچه ها و حوضچه های آب شیرین می شود و تا امروز تصور میشد که بدن انسان نسبت به این ویروس ایمن است.

این ویروس در نمونه برداشته شده از گلوی ۴۲ درصد از داوطلبان شرکت کننده در تحقیق وجود داشت. مطالعه بیشتر نشان داد که این ویروس مغز را آلوده می کند و با کاهش کارکردهای شناختی مغز، آگاهی فضایی و توجه، باعث کندی ذهن و حماقت می شود.

تاثیر مستقیم این ویروس بر کاهش توانایی مغز کاملا به اثبات رسیده است ولی هنوز دلیل آن مشخص نیست. نتایج این تحقیقات برای اولین بار ثابت کرده است که میکروارگانیسم هایی وجود دارند که بدون تاثیر بر سیستم ایمنی بدن، قادر به تحریک سیستم فیزیولوژیکی هستند. عمده ترین تفاوت های فیزیولوژیکی، از تفاوت های ژنتیکی ناشی می شوند و بسیاری از آنان به دلیل وجود میکروارگانیسم های مختلف در بدن هستند.

مدیر این پروژه تحقیقاتی گفته است که این مطالعه نگرش جدیدی را برای مقابله با عوامل بیماری زا از قبیل ویروس ابولا و آنفلوانزا پیش روی دانشمندان قرار داده است.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: ایرنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی