سلامت سلامت جنسي و زناشويي

5 واکنش عجیب بدن زنان به روابط جنسی

تقویم فارسی اندروید

روابط جنسی اتفاقی است که هر چند وقت یک بار برای افراد بالغ پیش می آید و می تواند تاثیرات بسیار عمیقی هم روی روحیه و عزت نفس آن ها داشته باشد. به نوعی اگر خوب پیش نرود و یا اتفاق خجالت آوری بیفتد ممکن است تاثیر بدی روی روحیه تان بگذارد. بعضی وقت ها ممکن است از خود بپرسید که چرا باید این اتفاق برای من بیفتد و یا چرا دقیقا در همان موقع باید این اتفاق بیفتد. ممکن است فکر کنید بدشانسید و یا ممکن است فکر کنید  شریک ( پارتنر ) شما حس بدی نسبت به شما پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم 5 اتفاق رایج در این گونه روابط و دلایل آن را به شما توضیح دهیم. با هفت گنج همراه باشید.

5 واکنش عجیب بدن زنان به روابط جنسی

بیرون آمدن هوا از بدن

در حین روابط جنسی ممکن است صدای عجیبی از واژن تان تولید شود و حس ناامیدی و خجالب به شما بدهد. این صدا شبیه باد معده است و شما را تعجب زده می کند که چرا باید این اتفاق بیفتد. درواقع علت این است که با ورود آلت تناسلی به این ناحیه هوا داخل واژن حبس شده و اگر اره خروج نداشته باشد ممکن است یک مرتبه با صدا و فشار از واژن شما خارج شود.

خبر خوب این است که این اتفاق طبیعی بوده و برای خیلی از زنان رخ می دهد. حتی اگر در خصوص آن واضح حرف نزنند و انکار کنند. در واقع این روند به نوع دخول و وضعیت آلت تناسلی مرد با واژن ربط دارد.

انزال زنان

مشاهده ی انزال که مخصوص آقایان است در برخی از زنان تعجب برانگیز و عجیب است. تعداد کمی هستند که تجربه ی چنین اتفاقی را داشته باشند و احتمالا تمایلی هم به صحبت کردن در خصوص آن ندارند. انزال به عبارتی نوعی خروج مایعات از بدن زنان است که درست قبل از ارگاسم رخ می دهد. مایع سفید غلیظی که از بدن آن ها خارج می شود تست شده و ویژگی های پلاسمای پروستات و ادرار را دارد. درواقع بخش زیادی از آن پلاسمای پروستات است و بخشی از آن نیز ادرار می باشد.

بی حالی و خواب آلودگی خانم ها بعد از روابط جنسی

نمی توانید انرژی خودتان را جمع کنید و از جای خود بلند شوید؟ دوست دارید بخوابید و احساس بی حالی می کنید؟ باید بگویم که در حین روابط جنسی بدن دچار تغییرات شیمیایی زیادی می شود که برخی از آن ها به شما حس بی حالی و خواب آلودگی می دهد. تا زمانی که مغز شما اثر این مواد شیمیایی را برطرف نکند شاید نتوانید از شر این حس خلاص شوید. تا آن موقع شما از هر استرسی که قبلا داشتید رها شده و با آرامش به خواب می روید.

دو هورمونی که در این قضیه مقصرند واسپرسین و پرولاکتین هستند. این هورمون ها باعث می شوند که بدن به اوج لذت جنسی رسیده و استرس کمتری را تجربه کند. همچنین هورمون پرولاکتین سبب احساس خواب آلودگی بعد از روابط جنسی است. شما بعد از ارگاسم این هورمون را در بدن خود خواهید داشت تا دچار خواب آلودگی و رخوت شوید.

عفونت ادراری در خانم ها

عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی در زنان شایع است. این باور وجود دارد که اصطکاک آلت تناسلی مردان با واژینال راه را برای ورود باکتری ها به مجاری ادرار باز می سازد. علاوه بر این ٬ این باکتری ها نزدیک مجرای واژن و مقعد شده و می توانند راحت تر وارد دستگاه های ادراری شوند.

خطر عفونت مثانه هم با روابط جنسی افزایش می یابد. اگر از اسپری استفاده کنید یا بدون کاندوم رابطه بگیرید این خطر افزایش خواهد یافت. اگر می خواهید این خطر و ریسک را برای خود کاهش دهید بهتر است بعد از رابطه ی مقعدی ٬ دخول نداشته باشید. همچنین قبل و بعد از روابطه جنسی ادرار کنید و کمی زمان بدهید تا بدن تان از باکتری ها پاکسازی شود.

اگر میخواهید در مورد انواع عفونت های واژن بیشتر مطالعه کنید مقاله زیر را بخوانید: :

انواع عفونت های واژن

احساس درد در هنگام روابط جنسی

تحقیقات جدید نشان می دهد که 30 درصد از زنان در هنگام روابط جنسی درد را در داخل واژن یا اطرف مهبل خود احساس می کنند. درد ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. همچنین مرطوب سازی و رطوبت بیشتر این ناحیه می تواند در کاهش آن موثر باشد. همچنین این احساس درد ممکن است به خاطر یک نوع عفونت قارچی به نام ولوودینیا ایجاد شود که در هر صورت استفاده از روان کننده های مبتنی بر آب یا روغن ها می تواند این احساس درد را کاهش دهد.

مطالب مرتبط جهت مطالعه:

فواید روابط جنسی

علل خارش و سوزش واژن در زنان و روش های درمان آن

روش های درمان خانگی عفونت قارچی در زنان

اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر را بخوانید:

علل درد زنان در رابطه جنسی + راهکارها

منبع: shape.com

4 دیدگاه

  • چقدر مقاله خوندم چند بار سونو رفتم اما همه عامل اصلی رو کیست تخمدان میدونستند که من نداشتم متخصص زنان هم میگفت نباید مشکل خاصی داشته باشین تعجب میکنم میگین رابطه دردناک دارین ولی فکر کنم علت مشکلو تو این مقاله پیدا کردم متشکرم.

  • سلام.برادر عزیز از عکسهای مناسب استفاده کنید برای رضای خدا

4 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی