اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ دانش و فناوری متفرقه

واكنش وزارت ارتباطات به توئیت مدير تلگرام

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به توئیت منتشر شده از سوی مدیران نرم افزار پیام رسان تلگرام مبنی بر دستور فیلترینگ این نرم افزار از سوی این وزارتخانه واکنش نشان داد...
تقویم فارسی اندروید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به توئیت منتشر شده از سوی مدیران نرم افزار پیام رسان تلگرام مبنی بر دستور فیلترینگ این نرم افزار از سوی این وزارتخانه واکنش نشان داد.

مشكلات تلگرام در ايران
مشكلات تلگرام در ايران

شب گذشته و در پی اختلال در دسترسی به شبکه پیام رسان تلگرام در ایران، مدیران تلگرام در قالب یک پیام توئیتری، از ممانعت مسئولان ایرانی برای ادامه فعالیت این نرم‌افزار خبر دادند و اینگونه مدعی شدند که این نرم‌افزار در ایران فیلتر شده است.

در این باره محمدرضا فرنقی زاد، مدیرکل روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر، اعلام کرد: صحت و سقم این پیام را بررسی کرده و نسبت به پیگیری آن اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه این ادعا باید مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچگونه نقشی در اختلال شبکه تلگرام نداشته و تاکنون نیز نامه ای از کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ برای مسدود کردن این نرم افزار دریافت نکرده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه این وزارتخانه مسئول فیلترینگ نیست، خاطرنشان کرد: ادعای این مدیر تلگرام در صورتی که توییتر اعلام شده صحت داشته و واقعی باشد، مورد پیگیری قرار می گیرد.

فرنقی زاد با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نباید پاسخگوی یک نرم افزار باشد، گفت: تمامی شبکه های اجتماعی تا زمانی که قوانین کشور را نقض نکنند می توانند در ایران فعالیت داشته باشند و وزارت ارتباطات تاکنون اقدامی برای مسدودیت این پیام رسان ها نداشته است.

وی با بیان اینکه برنامه ای برای فیلتر تلگرام وجود ندارد، گفت: دسترسی به تلگرام روز گذشته مختل شده بود که این اتفاق هر از چندگاهی در این شبکه اجتماعی به چشم می خورد اما هم اکنون این شبکه مشکلی ندارد و کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکل پیش آمده برای اینترنت کشور در روز اخیر که مربوط به قطع لینک ارتباطی ترکیه و باب المندب می شد نیز افزود: ممکن است اختلال مقطعی در شبکه اجتماعی تلگرام مربوط به این قطعی ارتباط باشد اما در هر صورت موضوعی مبنی بر فیلترینگ تلگرام در دستور کار نیست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی