سبك زندگي موفقيت در زندگي

پنج راهکار برای حفظ تمرکز در محل کار

تقویم فارسی اندروید

تمرکز در محل کار

انجام کارها و وظایف شغلی تان در حالی که حواس پرت و پریشان هستید علاوه بر اینکه سخت و خسته کننده است اشتباه و خطاهای شما را هم افزایش داده و ممکن است دردسرهای زیادی برای تان ایجاد کند. حفظ تمرکز در محل کار با وجود تمام عوامل استرس زایی که می توانند حواس تان را پرت کنند باید کار سختی باشد با این حال ما راهکار هایی را برای تان داریم که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

1. تنظیم اهداف مشخص برای حفظ تمرکز در محل کار

به جای اینکه فقط بگویید قرار است فرضا هشت ساعت تایم کاری تان را کاملا سخت کوشانه کار کرده و خود را جلو بیندازید باید اهداف تان را مشخص کنید. با یک برنامه ی واقع بینانه اولویت های کاری تان را مشخص کرده و آن ها را روی کاغذ بنویسید و خود را ملزم به تحقق آن ها بکنید.

2. حفظ چرخه ی استراحت و کار در حفظ تمرکز شما در محل کار موثر است

همانطور که می دانید هوشیاری و توانایی کار کردن ما با گذشت زمان و در تایم های مختلف روز کاهش پیدا می کند. شما می توانید با توجه به استراحت مناسب میان کارهای تان انرژی خود را پس گرفته و با هوشیاری و انرژی کامل در طول روز کارهای تان را انجام دهید. گوش دادن به یک موسیقی مناسب و یا کمی قدم زدن می تواند کمک کننده باشد.

3. راه های ارتباطی خود را محدود کرده و شبکه های اجتماعی را ببندید

هر چیزی که میتواند حواس تان را پرت کند باید کنار گذاشته شود یا تاثیر آن محدود گردد. می توانید به یک اتاق کنفرانس رفته و از سیستم شخصی تان دور باشید و یا می توانید یک سیستم پیام رسان جدا برای پیام های فوری کاری تان داشته باشد و پیام های شخصی را در آخر وقت کاری چک کنید.

4. مراقبه برای حفظ تمرکز در محل کار

مدیتیشن و مراقبه با تمرینات مناسب که برای تمرکز دارند بسیار می توانند کمک کننده باشند. زمانی که نمی توانید حواس خود را جمع کنید یا نمی توانید تمرکز داشته باشید با چند دقیقه مراقبه می شود عوامل حواس پرتی خود را کمرنگ کرده و به آن ها فکر نکنید. سپس به کارتان ادامه دهید.

5. خودتان را بشناسید

به خودتان, شخصیت و روحیات تان و عواملی که در گذشته حواس شما را پرت کرده و تمرکزتان را از شما گرفته است توجه کنید. گرسنگی، عصبانیت، خستگی و یا بی حوصلگی کدام یک برای شما راه فرار ندارد و تمرکزتان را به هم می زند؟ آن را بشناسید و در صورت لزوم راه مقابله با آن را بدانید. همچنین می توانید با قبول آن عامل خاص در مواقعی که برای تان پیش آمد به جای وادار کردن خود به ادامه ی کار به دنبال برطرف کردن آن عامل باشید یا به خودتان وقت بدهید. مثلا اگر گرسنگی حواس شما را پرت می کند با یک بشقاب بسکوییت در اتاق کارتان دیگر نیازی به کلنجار رفتن با خود و گرسنگی تان ندارید به محض گرسنه شدن می توانید یک بسکوییت خورده و باز به کارتان ادامه دهید. نظر شما چیست؟

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی