تغذيه سالم خواص مواد غذايي داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

نوشيدني هاي برطرف كننده تشنگي / مناسب براي ماه رمضان

در اين پست از 7 گنج ، نوشيدني هاي مناسب براي رفع عطش را به شما معرفي ميكنيم. مصرف اين نوشيدني ها گزينه هاي خوبي براي مقابله با عطش بوده پيشنهاد مناسبي براي روزه داری در فصل گرما است ...
تقویم فارسی اندروید

در اين پست از 7 گنج ، نوشيدني هاي مناسب براي رفع عطش را به شما معرفي ميكنيم. مصرف اين نوشيدني ها گزينه هاي خوبي براي مقابله با عطش بوده  پيشنهاد مناسبي براي روزه داری در فصل گرما است …

نوشيدني
نوشيدني هاي برطرف كننده تشنگي

 1 – شربت آبلیمو

شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

فوايد و مضرات آبليمو را در اينجا بخوانيد

2- شربت خاکشیر و تخم شربتی

شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.

اين مقالات را هم بخوانيد:

3- شربت عرق کاسنی

کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

 

4- شربت سکنجبین

شربت سکنجبین به تنهایی یا با اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر نیز می تواند به رفع عطش کمک کند و بهتر است این ترکیب را تهیه و برای کاهش تشنگی آن را نوشید.

 

5- نوشيدني عرق نعناع

اضافه عرق نعناع به شربت آبليمو هم  تاثير بسياري در رفع عطش دارد.

 خواص و مضرات نعناع را در اينجا بخوانيد

 6- شربت عرق بیدمشک

گاهی از عرق بیدمشک بدون رقیق کردن استفاده می‌شود که خواصی نظیر تقویت‌کننده، آرام‌بخش، ضد گرمازدگی و مقوی قلب دارد. گاهی نیز به صورت شربت آن را رقیق و مقداری شکر به آن اضافه می‌شود. این عرق تقویت‌کننده قلب و معده، خون‌ساز و ضد سردرد است.

7- شربت تمبر هندی با عسل

خیس کردن تمبر هندی و صاف کردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهیه شربت، نوشیدنی مفیدی برای رفع تشنگي و یبوست محسوب می شود.

فوايد و مضرات تمبر هندي را در اينجا بخوانيد

فوايد و مضرات عسل را در اينجا بخوانيد

8- شربت بهارنارنج

شربت بهارنارنج برای افرادی که مشاغل پراسترس دارند و گرمای تابستان آن‌ها را عصبی می‌کند، بسیار مناسب است. بهارنارنج آرامش‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است، سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد و تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد.

فوايد و مضرات بهار نارنج را در اينجا بخوانيد

 

9- شربت عرق شاه تره

اگر خیلی گرمایی هستید و زیاد بیرون منزل و در آفتاب کار می‌کنید حتماً یک لیوان شربت عرق شاتره بنوشید. شاتره اثر بسیار قوی ضدعطش و گرمازدگی دارد، خون را تصفیه می‌کند و صفرابر است. به این جهت که نشاط‌آور، خنک‌کننده و صفرابر است می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از مهمانانتان باشد. می‌توانید این شربت را به تنهایی یا همراه خاکشیر آماده نمایید.

 

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی