راهنماي خريد سبك زندگي

نكات مهم در انتخاب و خريد ماهي و ميگو

خيلي از افراد نمي دانند كه ماهي و ميگوي تازه چه خصوصياتي دارند و موقع خريد اين محصولات دچار سردرگمي ميشوند. اگر شما هم اطلاعات كاملي در اين مورد نداريد با ما در 7 گنج همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

خيلي از افراد نمي دانند كه ماهي و ميگوي تازه چه خصوصياتي دارند و موقع خريد اين محصولات دچار سردرگمي ميشوند. اگر شما هم اطلاعات كاملي در اين مورد نداريد با ما در 7 گنج همراه شويد…

ماهي و ميگو

ماهي تازه چه خصوصياتي دارد؟

  • هنگام خرید ماهی تازه از بازار اول به چشمهای ماهی با دقت نگاه کنید ، چشمهای ماهی باید از حدقه بیرون زده باشند ، یا حداقل با حدقه مساوی باشند. اگر چشمهای ماهی از حدقه بیرون زده بود و شفافیت و گردی چشم به زیبائی مشخص و معلوم بود این ماهی بی نهایت تازه است و از زمان صید آن ، مدت زمان زیادی نگذشته ، ولی اگر چشمهای ماهی شفاف بود و مساوی با حدقه بود ، این ماهی تازه است ولی کیفیت آن صد در صد نیست.

 

  • بدن ماهی تازه باید سفت باشه.یعنی اگر با انگشت اشاره به بدن ماهی فشار وارد کردید(فشاری که با انگشت به بدن ماهی وارد می کنید باید مثل فشار دادن با انگشت بهدکمه های کنترل تلویزیون باشه نه بیشتر )نباید اثر انگشت شما روی بدن ماهی باقی بمونه.

 

  • آبشش ماهی تازه، مرطوب و قرمز روشن است. در ماهی‌های تازه آبشش‌ها مرطوب و به رنگ قرمز روشن هستند ولی در ماهی‌های فاسد آبشش‌ها مرطوب نبوده و رنگی خاکستری دارند.

 

  • در ماهی‌های تازه سرپوش گوش‌ها بطور کامل و تقریبا چسبیده هستند و سطح داخلی آنها لکه ندارد ولی در ماهی‌های فاسد این سرپوش‌ها تقریبا جدا هستند و روی سطح داخلی آنها لکه‌های قهوه‌ای و قرمز رنگ دیده می شود.

 

  • فلس‌های ماهی تازه کاملا به بدن چسبیده و به سختی جدا می‌شوند، در حالی که در ماهی‌های فاسد، فلس‌ها برجسته و به راحتی کنده می‌شوند.

 

  • بوی ماهی یکی دیگر از عوامل شناسایی ماهی باکیفیت است. ماهی‌هایی که تازه هستند تقریبا بوی مطبوعی دارند و اگر از آب‌های شیرین صید شده باشند بوی گیاهان آبزی همان منطقه را می‌دهند ولی ماهی فاسد بوی نامطبوعی دارد که بیشتر اوقات بوی آمونیاک و ترشیدگی و در اثر پیشرفت فساد بوی گندیدگی می دهد.

 

ميگوي تازه چه خصوصياتي دارد؟

  • میگوی تازه صورتی‌ رنگ و شفاف است.
  • اگر میگو کهنه باشد لکه‌های تیره‌رنگی در ناحیه دم و سرش پدیدار می‌شود و رنگ کلی میگو به صورت شفاف نیست.

مدت نگهداری ماهی و میگو

  • ماهی تازه یک تا دو روز داخل یخچال قابل نگهداری است اما ماهی یخ زده پس از خارج شدن از یخچال به سرعت باید مصرف شود و حدود یک ماه در فریزر قابلیت نگهداری دارد.
  • میگو تازه نیز یک تا دو روز داخل یخچال و تا چهار ماه داخل فریزر قابلیت نگهداری دارد.

 

 

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج- اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی