جاذبه هاي جهان طبيعت و گردشگري

سه تا از مکان های توریستی روسیه

تقویم فارسی اندروید

روسیه بزرگ ترین کشور جهان است. علاوه بر پهنای وسیع این کشور ٬ فرهنگ ها و قاره های مختلفی که در این خطه قرار دارد می تواند سبب جذابیت های توریستی روسیه باشد.  سه دوره تاریخی مجزای این کشور ( امپریالیستی روسیه، مسکو و کمونیستی روسیه ) قطعا می تواند برایتان جالب باشد. در این کشور سه مکان بیشتر از بقیه در صدر جذابیت های توریستی روسیه قرار دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با این سه منطقه و پیشینه ی آن آشنا کنیم. با هفت گنج همراه باشید.

سه تا از مکان های توریستی در روسیه

امپریال سنت پترزبورگ از جذابیت های توریستی روسیه

سنت پترزبورگ پایتخت امپراتوری روسیه در سال 1712 است. زمانی که پیتر کبیر ترجیح داد که پایتختش را در یک بندر محصور به خشکی قرار دهد. ساخت و سازهایی که در این شهر انجام شده است به شدت تحت تاثیر غرب اروپا است. این شهر حتی گاهی به عنوان ونیز شمال هم نامگذاری می شود. علاوه بر ساختمان های متفاوت این شهر کلیسای گنبدی شکل the Spilled Blood و موزه ی ارمیتاژ هم می تواند از جمله جذابیت های توریستی روسیه باشد. کلیسا the Spilled Blood در سال 1883 ساخته شد.

سنت پترزبورگ

کمونیست مسکو

با انقلاب روسیه در سال 1917 که بلشویک ها در روسیه قدرت را از تزارهای امریالیستی گرفتند و بار دیگر مسکو را به دست گرفتند. در آن زمان مسکو جنگ های طولانی و زیادی را تحمل کرد. از جمله حمله ناپلئون که با بمب گذاری های سنگین همراه بود و در طول جنگ جهانی دوم مسکو به یک شهر سوخته بدل شد.

از سازه های کمونیست در این شهر می توان به هفت خواهر اشاره کرد که در واقع هفت آسمان خراش بزرگ هستند که در کل شهر پراکنده شده اند. همین جنگ در مسکو آثار مختلفی در آن به جا گذاشته است که می تواند برای گردشگران جالب باشد. گاهی جنگ در اعصار گذشته و یا آثر جنگ در دوره های پیشین می تواند آموزه های زیادی برای شما داشته باشد. به علاوه موزه جنگ بزرگ میهنی در مسکو که پیروزی کمونیست ها علیه نیروی آلمان را نشان می دهد می تواند به تنهایی از قابلیت های توریستی روسیه باشد. به علاوه دانشگاه دولتی مسکو از معتبر ترین مراکز این شهر است که داخل یکی از آسمان خراش های هفت خواهر قرار گرفته است.

خانات قازان اماکن توریستی روسیه

خانات قازان

این شهرستان دارای تاریخ چشمگیری است. که می تواند بخشی از تاریخ روسیه یا حتی اروپا را شکل دهد. این شهر این روزها به عنوان یکی از پایگاه های تجارت تاتار های مغول عشایر از گروه ترکان و مغولان گلد در اواسط قرن 15 شناخته می شود.

خانات به معنای قلمرو خان است که یادبودی از حکومت چندین ساله خان ها در این شهر است. این شهر در مسیر راه های تجاری بین آسیار و اروپا بود به همین علت است که بازارهای پررونق و کاخ مجللی داشت.

در مرکز شهرستان قازان کاخ کرملین قرار دارد که جز میراث جهانی یونسکو است. این کاخ روی خرابه های کاخ سابق خان در زمانی که در سال 1552 شهر به تصرف امپراطوری روسیه در آمد ساخته شد. همچنین مسجد گل شریف در داخل این کاخ قرار دارد و از بزرگ ترین مساجد اروپا در خارج از استانبول است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی