اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ دانش و فناوری متفرقه

ميزان تشعشع گوشي من چقدر است؟

پیرامون ما پر شده از امواجی که نامریی اند و با حضورشان دیده می شوند. امواج رادیویی در فرکانس های مختلف در فضا پخش شده و بخش از انرژی خود را به مواد پیرامون منتقل می کنند...
تقویم فارسی اندروید

پیرامون ما پر شده از امواجی که نامریی اند و با حضورشان دیده می شوند. امواج رادیویی در فرکانس های مختلف در فضا پخش شده و بخش از انرژی خود را به مواد پیرامون منتقل می کنند؛ انسان ها هم این انرژی را دریافت می کنند و از آنجا که دریافت آن بر بدن خالی از پی آیند نیست، گستره ویژه ای از امواج در دسته “آسیب رسان” جای می گیرند.

تشعشع موبايل

در رابطه با گوشی های موبایل هم که اساس کارشان بر همین امواج استوار است، محدوده ای تعریف شده که بایستی در آن باقی بمانند تا آسیبی به کاربر خود نرسانند. برای سنجش آسیب رسانی امواج معیاری با عنوان SAR یا “نرخ جذب ویژه” تعریف شده که مقدار آن، میزان انرژی جذب شده توسط بدن را برای زمانی که در معرض تشعشعات رادیویی است نشان می دهد. بر اساس قوانین کمیسیون ارتباطات فدرال یا FCC ایالات متحده، میزان آن برای گوشی های موبایل تا 1.6 وات بر کیلوگرم پذیرفته شده و فرای آن گوشی تاییدیه FCC را دریافت نخواهد کرد که معنایی جز مضر بودنش برای سلامتی انسان ندارد. جالب اینجاست که آخرین محصول اپل، آیفون 6، دقیقا روی لبه مرزی قرار گرفته و با 0.01 اختلاف با حداکثر قابل قبول (یعنی 1.59) موفق به دریافت تاییدیه شده است.

اگر دوست دارید پیش از خرید گوشی دلخواهتان از SAR آن آگاه شوید یا مقدار آن را برای گوشی فعلیتان بدانید، سایت www.phonearena.com منبع خوبی است. کافی است نام گوشی را در سایت جستجو نموده و در صفحه مشخصات، روی گزینه “TO SEE THE FULL SPECIFICATIONS WITH IN-DEPTH DETAILS CLICK HERE” کلیک کنید. به همین سادگی!

جدول میزان SAR تعدادی از گوشی ها

Handset SAR -W/Kg
LG G3 0.99
Samsung Galaxy Note 3 1.07
Samsung Galaxy S5 1.28
Samsung Galaxy Note 4 1.2
HTC One M8 1.29
LG G2 1.44
Sony Xperia Z3 Compact 1.45
Google Nexus 5 1.46
Apple iPhone 6 1.59

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: سخت افزار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی