خواص مواد غذايي سلامت

مواد غذایی که دانش آموزان و دانشجویان حتما باید بخورند

تقویم فارسی اندروید

دانش آموزان و دانشجویان
در مدرسه و به خصوص دانشگاه فعالیت های ذهنی بیشماری را باید انجام دهید که نیازمند تمرکز و مهارت های ذهنی بالاست. به علاوه این فعالیت ها نیازمند سوخت بوده و درصورتی که مغزتان با کمبود مواجه شود کیفیت کارهای تان کم شده و همچنین در بدن تان دچار مشکل می شوید. از طرفی عادات تغذیه ای غلط می تواند کار شما را سخت تر کرده و مغزتان را دچار رخوت و تنبلی کند. برای مثال تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به خوردن چای یا قهوه معتادند که درصورت مصرف بیش از اندازه می تواند باعث اعتیاد ناسالم شود. در این مقاله قصد داریم مواد غذایی که به عملکرد مغز در دانش آموزان و دانشجویان کمک می کند به شما معرفی کنیم. با هفت گنج همراه باشید.

photo_2016-03-09_16-45-56

فراورده های لبنی و بلغور جو دوسر

با توجه به گفته های متخصیص تغذیه شیر و ماست می توانند در بهبود عملکرد مغز موثر باشند. به خصوص ماست کم چرب با منابع بالای پروتئین خود می تواند یک منبع عالی برای ویتامین D باشد. این ویتامین به اعتقاد خیلی ها در افزایش سلامت مغز کارساز بوده و حتی یک عنصر ضروری برای رشد مغز است. به علاوه یک کاسه بلغور جو در صبح می تواند کارایی مغز را درطول روز بهبود دهد. بلغور جو دوسر می تواند یک صبحانه ی عالی با قابلیت هضم بالا و منبع غنی ویتامین B و E و پتاسیم و روی باشد.

انواع توت برای دانش آموزان و دانشجویان

زغال اخته یک  ماده ی غذایی مقوی برای دانش آموزان و دانشجویان است. این ماده ی غذایی با افزایش ظرفیت مغز کارایی آن را بهبود داده و به روند فعالیت های آن را توسعه می دهد. روزی یک و نیم فنجان از زغال اخته می تواند برای آن ها کافی باشد.

ماهی

ماهی غذای دیگری است که با داشتن چربی های ضروری از جمله امگا 3 در رشد و کارایی مغز موثر است. متخصین تغذیه معتقدند که خوردن ماهی قزل آلا با زردچوبه می تواند امگا 3 فراوانی در اختیار مغز قرار دهد. خوردن این غذا برای 2 وعده در هفته توصیه می شود.

آجیل

گردو از بهترین غذاهای توصیه شده به دانش آموزان و دانشجویان است. این آجیل خوشمزه با درصد بالایی از امگا 3 و امگا 6 می تواند خدمت زیادی به مغز کرده و روند فعالیت های آن را بهبود دهد. محققان معتقدند که دانش آموزان و دانشجویان وقتی که گردو می خورند مهارت های استقرایی و قیاسی استثنایی دارند. با این حال مصرف بیش از اندازه ی گردو به خاطر داشتن درصد بالای چربی مفید نیست. یک مشت گردو در روز کافی است. متخصصان تغذیه تخم شاه دانه را نیز یک غذای عالی برای مغز می دانند. این دانه خوراکی نیز علاوه بر داشتن امگا 3 و امگا 6 درصد زیادی از آنتی اکسیدان ها و پروتئین های ضروری برای رشد مغز را در خود دارد. دانه ها و آجیل ها می توانند به صورت میان وعده مصرف شوند و یا اینکه در پخت غذا مورد استفاده قرار بگیرند.

لوبیا

لوبیا نیز برای مغز مفید است به خصوص اگر آن مغز در سر یکی از دانش آموزان و دانشجویان باشد. لوبیا حجم مفیدی از پر.تئین و ویتامین B و منیزیم و طیف گسترده ای از مواد مغذی را در اختیار مغز قرار می دهد. همچنین درصد زیادی از فیبر و کربوهیدرات باعث می شود که این ماده ی غذایی به آرامی هضم شده و در نتیجه تمام روز در خدمت مغز باشد. لوبیا منبع عالی برای چربی های سالم و آنتی اکسیدان هاست. دو سوم فنجان لوبیا در روز می تواند قدرت مغز را تامین  کند. همچنین سبزیجاتی مثل اسفناج، کلم بروکلی و مارچوبه هم می توانند عملکرد مغز را بهبود دهند. مصرف ترکیبی از این سبزیجات در روز توصیه می شوند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی