سلامت سلامت جسمي

چند راهنمایی کاربردی درمورد مراقبت از پاهای شما

تقویم فارسی اندروید

چند راهنمایی کاربردی درمورد مراقبت از پاهای شما
پای شما وزن کل بدن تان را تحمل کرده و مشکلات پا حتی مشکلات جزئی و کوچک می تواند روی راه رفتن شما تاثیر گذاشته و همچنین منجر به زانودرد، درد لگن و کمر شود. تحقیقات در کالج پزشکی نشان می دهد که حداقل 10 نوع مشکل رایج در پاها وجود دارد که می تواند به درد و رنج فرد منجر شود. “لورن جونز” یکی از پزشکان حازق ایالات متحده معتقد است که تعداد زیادی از مردم از نوعی درد در پاهای شان رنج برده و با آن درگیر هستند.

لورن معتقد است که پاهای شما در طول روز آسیب های زیادی می بیند که اکثرا به خاطر استفاده از کفش های نامناسب است. به همین علت است که شما باید بیشتر به مراقبت از پاها یتان اهمیت بدهید. در ادامه 10 اصل مهم در مراقبت از پاها را برای تان مرور می کنیم.

شستن مداوم پا

هر روز پاهای خود را به دقت شسته و بااستفاده از یک صابون یا شوینده ی مناسب آن را تمیز کنید. باید به دقت پاهای تان را بشویید و تنها آن ها را خیش نکنید چرا که باید چربی های طبیعی که پوست پاهای تان ایجاد می کنند نیز تمیز شوند.

خشک کردن پوست پا و مراقبت از پاها

بعد از شستشو، پاهای تان را خشک کنید. پاهای تان را با یک حوله مناسب یا دستمال کاملا خشک کنید. به خصوص از خشک شدن بین انگشتان پاهای تان مطمئن شوید تا از ایجاد قارچ بین آن ها جلوگیری کنید.

ناخن پا

برای مراقبت از پاها همیشه ناخن های آن ها را بگیرید. باید ناخن ها را کاملا صاف و بدون زاویه بگیرید تا فرورفتگی و زخم در انگشتان تان ایجاد نشود.

کفش مناسب

کفش مناسب یکی از مهم ترین نکات مراقبت از پاها است. سعی کنید از کفش مناسب و تا حد امکان جادار استفاده کنید که پای تان را نزنند. از خریدن کفش هایی که برای پاهای تان کوچکند پرهیز کنید.

کفش پاشنه دار

اگر عادت به پوشیدن کفش های پاشنه دارد دارید سعی کنید از کفش با پاشنه های متفاوت کوچک، متوسط و بزرگ استفاده کنید. به علاوه در محل کارتان یا مکانی که ساعات زیادی را در آن سپری می کنید سعی کنید کفش های راحتی بپوشید.

جوراب بپوشید

جوراب های تمیز می توانند پاهای تان را تازه و شاداب نگه دارند. البته در انتخاب جوراب دقت کنید چرا که جوراب نامناسب ممکن است باعث بدبو شدن پا شود.

دمپایی انگشتی و مراقبت از پا

دمپایی انگشتی بپوشید: این دمپایی ها در حمام یا سالن های ورزشی یا استخر و سنا می توانند از بد بو شدن پاهای تان جلو گیری کرده و اجازه بدهند سطح بیشتری از پوست پا با فضای آزاد ارتباط داشته و تنفس کند.

دمپایی انگشتی نپوشید: استفاده بیش از اندازه از این دمپایی ها می تواند به درد پاشنه ی پا و همچنین ایجاد فاصله بین انگشت شصت و اشاره ی پایتان منجر شود.

مراجعه به پزشک

اگر دچار درد پا شدید و تا چند هفته ادامه پیدا کرد باید به پزشک مراجعه کرده و سعی کنید علت را پیگیری کنید. مراقبت از پاها و پیگیری درد پا ضروری است چرا که می تواند به مشکلات استخوانی یا درد مفاصل منجر شود. همچنین توصیه می شود که هر شش ماه یک بار سلامت پاهای تان را چک کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی