آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي سفره آرايي و تزيين غذا مطالب اختصاصي

مدلهای تزیین ژله مجلسی به همراه طرز تهیه / سري 26

بنا به درخواست كاربران عزيز هفت گنج، بيست و ششمين مدلهای تزیین ژله مجلسی به همراه طرز تهیه را برای علاقمندان به سفره آرایی گردآوری کرده ایم. با ما همراه شوید …
تقویم فارسی اندروید

بنا به درخواست كاربران عزيز هفت گنج، بيست و ششمين مدلهای تزیین ژله مجلسی به همراه طرز تهیه را برای علاقمندان به سفره آرایی گردآوری کرده ایم. با ما همراه شوید …

تزيين ژله براي تولد
تزيين ژله براي تولد

براي تهيه مدل بالا ، نياز به قالب هاي عروسكي داريد . ابتدا ژله رنگين كمان را به رنگ هاي دلخواه تهيه كنيد . پس از اينكه ژله رنگين كماني شما آمده شد آنرا از قالب جدا كرده و در ظرف مورد نظر بگذاريد و سپس ژله آماده شده در قالب عروسكي را هم از قالب جدا كنيد و روي ژله رنگين كمان قرار دهيد.براي قسمت هاي سياه از چند قطره رنگ مجاز خوراكي + ژله آلوئه ورا استفاده كنيد.

تزيين ژله با ميوه
تزيين ژله با ميوه

براي تهيه مدل بالا، ژله آلوئه ورا را تهيه كرده و در قالب ريخته و در يخچال بگذاريد تا ژله ببندد . سپس ژله را از يخچال خارج كرده ميوه ها را به دلخواه در ژله بچينيد و روي آن چند قاشق ژله ريخته و در يخچال بگذاريد تا ببندئ. با اين كار ميوه ها در جاي خود ثابت شده و تكان نميخورند. بعد از اينكه ژله بست بقيه مايع ژله را نيز اضافه كرده و قالب را پر كنيد و مجددا در يخچال بگذاريد تا ببندد. روي كار را هم با ميوه دلخواه تزيين كنيد و سرو كنيد.

تزيين ژله
تزيين ژله

طرز تهيه ژله آكواريومي را در اينجا بخوانيد

تزيين ژله
تزيين ژله

تزيين ژله قالب با ميوه- هفت گنج

براي تهيه مدل بالا ، ژله را در قالب دلخواه به اندازه يك چهارم قالب پر كرده و در يخچال بگذاريد تا ببندد. سپس آنرا از قالب خارج كرده و بقيه قالب را با ميوه هاي اسلايس شده پر كرده و روي آنرا با ژله آلوئه ورا پر كنيد و در يخچال بگذاريد تا ببندد.

دقت كنيد كه اگر از كيوي استفاده ميكنيد .ابتدا آنرا با اندكي شكر و آب بپزيد و سپ در ژله استفاده كنيد .

تزيين ژله قالبي
تزيين ژله رنگين كمان قالبي

طرز تهيه ژله رنگين كمان را در اينجا بخوانيد

تزيينات ژله مجلسي
تزيينات ژله مجلسي- ژله بستني انبه

براي تهيه ژله بستني انبه ابتدا ژله زرد را در قالب مورد نظر به ارتفاع چند سانت ريخته و در يخچال بگذاريد تا ببندد. سپس ژله آلوئه ورا را با بستني ( يا شير) كاملا مخلوط كرده و روي ژله زرد بريزيد .

اگر ميخواهيد كنار ديواره قالب را با تكه هاي انبه يا ژله زرد مكعبي تزيين دهيد لازم است ژله بستني را در چند مرحله اضافه كنيد . در مرحله اول تا جابيي كه ميخواهيد تكه انبه را قرار دهيد اضافه كرده و در يخچال بگذاريد، وقتي نيم بند شد تكه انبه يا ژله زرد رنگي كه قبلا تهيه كرده ايد و به صورت مكعبي برش زده ايد را در كنار ديواره قالب قرار داده و در يخچال بگذاريد تا ببندد. براي رديف دوم نيز همين كار را تكرار كنيد و در نهايت باقيمانده ژله سفيد را روي آن ريخته و پس از اينكه كاملا بست از قالب جدا كرده  و در ظرف مورد نظر برگردانيد و روي كار را هم با تكه هاي انبه يا ژله مكعبي تزيين كنيد.

تزيين ژله قالبي
تزيين ژله قالبي
تزيين ژله قالبي
تزيين ژله قالبي

براي اينكه ژله به صورت مات در بيايد تنها كافي است ژله مورد نظر در رنگ دلخواه را تهيه كرده و به جاب آب سرد به آن يك ليوان شير اضافه كنيد. دقت كنيد كه زماني شيررا اضافه كنيد كه مايع ژله شما از حرارت افتاده باشد.

تزيين ژله قالبي
تزيين ژله قالبي

در مدل بالا رشته فالوده به ژله آلوئه ورا اضافه شده است. ژله آبي رنگ را هم ميتوانيد از تركيب ژله بلوبري و شير و يا ژله آلوئه ورا و چند قطره رنگ آبي خوراكي تهيه كنيد.

تزيينات ژله مجلسي
تزيينات ژله مجلسي – ژله تخم شربتي

طرز تهيه ژله تخم شربتي را در اينجا بخوانيد

پیشنهادات ما:

فوت و فن های برش زدن و جدا کردن ژله از انواع قالب

مشاهده مجموعه مدلهای تزیین ژله و دسر

آشنایی با خواص و مضرات ژله ، ژلاتین و پاستیل

 

گردآوری و نوشته شده توسط گروه هفت گنج – اختصاصی هفت گنج

www.7ganj.ir

*** کپی برداری بدون ذکر نام و لینک فعال به هفت گنج مجاز نیست.

 

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی