آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

لازانیای مرغ و والک با سس سفید

تقویم فارسی اندروید

لازانیای مرغ و والک با سس سفید

لازانیای مرغ و والک با سس سفید

همانطور که میدانید ، لازانیا رو میشه با مواد و خوراکی های گوناگون تهیه کرد ، در این پست از سایت هفت گنج به آموزش پخت لازانیا با مرغ و والک همراه سس مخصوص پرداخته ایم .

 

مواد لازم برای چهار نفر :

لازانیا : 1 بسته

والک : 500 گرم

فیله مرغ : 300 گرم

سیر ( تازه همراه با ساقه ) : 7 عدد

پنیر پیتزا : به مقدار لازم

نمک و فلفل : به مقدار لازم

زرد چوبه : یک قاشق مربا خوری

روغن مایع : به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس سفید :

کره : 20 گرم

آرد : 1 قاشق سوپ خوری

شیر : یک پیمانه

نمک و فلفل سیاه : مقداری

 

طرز تهیه لازانیای مرغ با والک :

1 – پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید . فیله های را نگینی یک سانتی خرد کنید . در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید .

2 – بعد از داغ شدن روغن ، پیاز ها را در تابه اضافه کنید تا سرخ شوند . وقتی پیاز داغ آماده شد ، زرد چوبه و فیله های مرغ را هم افزوده و همراه با پیاز تفت دهید .

3 – والک و سیر تازه را خرد کرده و به تابع اضافه کنید . حالا نمک و فلفل را هم اضافه کنید ، در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا مرغ به همراه سبزیجات بپزد . وقتی مرغ پخت حرارت را خاموش کنید .

4 – برای آماده کردن سس سفید ، کره را در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید . بعد از آب شدن کره ، آرد را هم اضافه کنید و به همراه کره تفت دهید . شیر و نمک و فلفل را هم اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا آرد گلوله نماند . سس را آنقدر هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد و بعد حرارت را خاموش کنید .

5 – لازانیا ها را در قابلمه حاوی آب جوش بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا نرم شوند . بعد آنها را آبکش کرده و از روی آب سرد رد کنید .

نکته : برای اینکه ورقه های لازانیا به هم نچسبد ، آنها را از هم جدا کرده و در کناره های آبکش ، طوری بگذارید که روی هم قرار نگیرند .

6 – فر را روشن کنید تا با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شود . کف ظرف مورد نظر را چرب کنید ، به عنوان لایه اول ورقه های لازانیا را بچینید ، با مایع والک و مرغ روی ورقه های لازانیا را بپوشانید و بعد روی آن کمی سس سفید ریخته و پخش کنید .

7 – روی مواد را با مقداری پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید و باز ورقه های لازانیا رو بچینید . به همین ترتیب مواد را بچینید تا جایی که لایه آخر لازانیا باشد . روی آنرا با سس سفید و پنیر پیتزا بپوشانید .

8 – ظرف لازانیا را در طبقه وسط فر قرار دهید . مدت پخت 15 تا 20 دقیقه است . بهتر است تا جایی ظرف را حرارت دهید که روی لازانیا برشته و طلایی شود . بعد از این مدت ظرف را بیرون آورده و برش بزنید .

در آخر لازانیا را میتوانید با سبزیجات و کاهو تزئین و رنگارنگ کنید .

نوش جان

 

انتشار : هفت گنج

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه لازانیا با نان تست ، متفاوت و خوشمزه…

طرز تهیه ماکارونی به سبکی جدید و متفاوت…

طرز تهیه سوسیس سبزیجات

طرز تهیه ساندویچ ماهی سوخاری

طرز تهیه سالاد پاستای سزار

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی