خواص مواد غذايي سلامت

فواید فلفل سیاه

تقویم فارسی اندروید

افزودن کمی فلفل سیاه به هر غذایی می تواند طعم بی نظیری به آن غذا ببخشد. در واقع پادشاه ادویه جات است و علاوه بر مزایای فراوانی که در اختیارتان می گذارد، عطر و طعم منحصر به فردی نیز دارد. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی باعث کاهش وزن، بهبود هضم، تسکین سرماخوردگی و سرفه، افزایش متابولیسم و درمان مشکلات پوستی می شود. حسن این ماجرا این است که این ادویه بسیار زیاد در دسترس است و شما به راحتی و در هر وعده غذایی می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه چیست؟

فلفل سیاه هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارو استفاده می شود. گیاهی فصلی نیست و بنابراین در تمام طول سال در دسترس است. این گیاه وقتی که خشک شد به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خواص ضد باکتریایی آن و همچنین خواص ضد التهابی اش خوب است که به طور روزانه مصرف شود.

ترکیبات فلفل سیاه

غنی از مواد معدنی مانند منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین هایی همچون ریبوفلاوین، ویتامین K، C و B6 است. همچنین مقدار زیادی فیبر رژیمی دارد و دارای مقادیر متوسطی از پروتئین و کربوهیدرات است.

مزایای سلامتی

فلفل سیاه مزایای فراوانی برای سلامتی دارد که می توان از کاهش وزن تا کاهش خطر ابتلا به سرطان را برشمرد. اینکه خودتان پودر فلفل را در خانه تهیه کنید فواید بیشتری دارد اما حتی پودر فلفل خانگی هم تنها سه ماه باید نگهداری شود در حالیکه نگهداری دانه فلفل هیچ محدودیت زمانی ندارد. اضافه کردن کمی فلفل سیاه به هر وعده غذایی به بهبود طعم غذا و هضم آن کمک می کند بنابراین برای سلامت عمومی بدن مفید است. در ادامه به چندی از این مزایای بی شمار اشاره خواهیم کرد:

فلفل سیاه

بهبود هضم

مصرف فلفل ترشح اسید هیدروکلریک در معده را افزایش می دهد بنابراین هضم را تسهیل می بخشد. هضم مناسب برای جلوگیری از اسهال، یبوست و کولیک ضروری است. فلفل همچنین به جلوگیری از تشکیل گاز روده کمک می کند و هنگامی که به رژیم غذایی اضافه می شود می تواند تعریق و ادرار را افزایش دهد. عرق کردن سموم بدن را خارج می کند و همچنین می تواند آب اضافی را از بین ببرد. ادرار هم می تواند اسید اوریک، اوره، آب بیش از حد و چربی (4% ادرار چربی است.) را حذف کند. هضم خوب همچنین به کاهش وزن کمک می کند، عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد و مانع از بیماری های شدید گوارشی می شود. در واقع فلفل سیاه یک گیاه دارویی ارزشمند است. می تواند با حرکت رو به پایین گاز را از بدن خارج کند. این بسیار مهم است زیرا گاز رو به بالا می تواند خطرناک باشد به این دلیل که ممکن است حفره قفسه سینه و سایر ارگان های حیاتی را تحت فشار قرار دهد.

کاهش وزن

لایه بیرونی دانه فلفل به شکستن سلول های چربی کمک می کند بنابراین غذاهای فلفلی یک راه خوب برای کاهش وزن به طور طبیعی محسوب می شوند. هنگامی که سلول های چربی به قطعات کوچکتر شکسته می شوند به راحتی توسط بدن به کار گرفته شده و به فرایندها و واکنش های آنزیمی منجر می شود. بدین صورت به بدن اجازه نمی دهد که وزن شما را اضافه کند.

مراقبت از پوست

فلفل می تواند بیماری ویتیلیگو یا پیسی را درمان کند که یک بیماری پوستی است که اختلال در رنگدانه های طبیعی پوست ایجاد شده و پوست سفید می شود. به گفته محققان در لندن، ترکیبات فلفل می تواند پوست را برای تولید رنگدانه های ملانوسیتی تحریک کند. درمان موضعی با فلفل همراه با درمان با اشعه ماوراء بنفش بسیار موثرتر از درمان های شیمیایی برای ویتیلیگو است. همچنین باعث کاهش ابتلا به سرطان پوست می شود.

تسکین بیماری های تنفسی

همانطور که می دانید فلفل برای درمان سرماخوردگی و سرفه مفید است. همچنین با سینوزیت و گرفتگی بینی مبارزه می کند. کیفیت تحریک کننده طبیعی آن به شما کمک می کند تا مواد از طریق عطسه یا سرفه از بدن خارج شوند. بدین شکل عفونت و بیماری های بدن تان بهبود می یابد.

خواص آنتی باکتریال

خواص آنتی باکتری فلفل سیاه به مبارزه با عفونت و نیش حشرات کمک می کند. فلفل را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا شریان های خود را با کاهش کلسترول بیش از حد تمیز نگه دارید. همچنین به کاهش آترواسکلروز که مسئول حمله قلبی و سکته مغزی است کمک می کند.

فلفل سیاه

دارا بودن پتانسیل آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان های فلفل سیاه می توانند از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کنند و همچنین به جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و مشکلات کبدی کمک کنند. رادیکال های آزاد، محصولات جانبی متابولیسم سلولی هستند که به سلول های سالم کمک می کنند و خود را به سلول های سرطانی جهش می دهند. آنتی اکسیدان ها، این ترکیبات مضر را خنثی می کنند و بدن را از علائم پیری زودرس مانند چروک، لک و حتی از دست دادن حافظه محافظت می نمایند.

افزایش قابلیت بیو سیتی

فلفل سیاه کمک می کند تا مزایای دیگر گیاهان به قسمت های مختلف بدن برسد و در نتیجه حداکثر بهره وری از مواد غذایی که مصرف می کنیم را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که افزودن آن در رژیم غذایی روزانه نه تنها بسیار خوشمزه است بلکه باعث می شود که مواد مغذی بیشتر در دسترس سیستم بدن قرار بگیرد.

بهبود عملکرد شناختی

ترکیبات کلیدی فلفل سیاه در مطالعات متعدد برای کاهش اختلال حافظه و سوء عملکرد شناختی موثر است. مسیرهای شیمیایی در مغز توسط این ترکیب ارگانیک تحریک می شوند. بنابراین با توجه به این تحقیقات فلفل سیاه برای بیماران مبتلا به آلزایمر بسیار مفید است. همچنین برای کسانی که مبتلا به زوال عقل و یا سایر اختلالات مربوط به سن و سال هستند نیز مفید واقع می شود.

درمان زخم های گوارشی

برخی از مطالعات نشان داده اند که فلفل سیاه به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد می تواند اثرات مفیدی بر آسیب مخاطی معده و زخم های گوارشی داشته باشد.

جلوگیری از آسم

فلفل به علت اینکه ماده ای برای دفع ادرار است و همچنین خواص ضد التهابی که دارد درمان خوبی برای مشکلات تنفسی به شمار می رود.

فلفل سیاه

نکاتی دیگر درباره فلفل سیاه

  • فلفل سیاه به جلوگیری از آسیب شنوایی کمک می کند.
  • برای درمان فتق، خستگی و نیش حشرات مفید است.
  • معمولا برای درمان دندان درد و پوسیدگی دندان به کار می رود.
  • در زمان های قدیم برای درمان مشکلات بینایی مورد استفاده قرار می گرفت.
  • در هوای خشک و تاریک و در دمای اتاق به مدت یک ماه می تواند نگه داری شود اما در یخچال طول عمر بیشتری خواهد داشت.
  • فلفل ممکن است باعث ایجاد عطسه شود بنابراین بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند نباید از آن بیش از حد استفاده کنند زیرا می تواند اثر بدی بر روده داشته باشد.
  • اگر دچار واکنش های آلرژیک می شوید نباید بیش از حد استفاده کنید و بهتر است با پزشک تان جهت مصرف آن مشورت نمایید.

منبع : organicfacts

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی