سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

فوايد نمك براي پوست و مو + طرز تهيه انواع ماسك نمك

در اين مقاله از هفت گنج ، فوايد بي نظير نمك طعام در زيبايي را به همراه انواع ماسك زيبايي با نمك برايتان گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد ...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از هفت گنج ، فوايد بي نظير نمك طعام در زيبايي را به همراه انواع ماسك زيبايي با نمك برايتان گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد …

نمك طعام
نمك طعام

ابتدا لازم است كه به تفاوت نمك طعام و نمك دريايي اشاره كنيم.

نمك دريايي و نمك طعام چه فرقي با هم دارند؟

نمک دریایی از طریق تبخیر آب اقیانوس ها یا آب دریاچه های آب شور تهیه می شود و معمولا فراوری کمی روی آن صورت می گیرد. با توجه به منبع آب، عناصر و مواد معدنی ویژه ای در آن به جا می ماند. مواد معدنی به نمک دریایی طعم ها و رنگ های متفاوت می دهند و علاوه بر این نمک دریایی به صورت بلورهایی با اندازه های مختلف وجود دارد.

نمک طعام معمولا از رسوبات نمک در معادن زیر زمینی استخراج می شود. عملیات فراوری بر روی این نوع نمک شدت بیشتری دارد و اغلب از یک افزودنی برای جلوگیری از متراکم شدن آن استفاده می شود. علاوه بر این بیشتر نمک های طعام حاوی ید نیز هستند. ید یک ماده ضروری برای کمک به حفظ سلامت تیروئید است.

فوايد نمك طعام در زيبايي

نمک، ماده غذایی با خواص بسیار متنوعی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. از جمله کاربردهای نمک، می توان به خواص زیبایی آن اشاره کرد. در اینجا به ذکر روش هایی می پردازیم که می توانید نمک را به عنوان محصول زیبایی، در رژیم زیبایی خود بگنجانید:

انواع ماسك نمك طعام براي پوست

1.نمك براي لطافت پوست

“ایزادورادانکن» بالرین نامدار سالهای دهه 1920 آمریکا برای تقویت پوست خود نمک زبر به صورت و بدن می مالید. ( اين روش برای پوستهای حساس و لطیف چندان توصیه نمیشود)

2.پيشگيري از پوست با نمك

قبل از استحمام به سراسر بدن خود نمک طعام خیس  بماليد. این کار از پیر شدن پوست جلوگیری می کند و آن را شفاف و درخشان می کند.

3. ماسك شير و  نمك

چهار قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری نمک را در ظرفی ریخته و تا حل شدن دانه‌های نمک آن را هم بزنید.
مقدار کمی از این مخلوط را با ماساژ نرمی بر روی سطح پوست بمالید و بگذارید روی صورت‌تان خشک شود. این کار را هر روز انجام دهید. نتیجه این کار ساده را خیلی زود روی پوست صاف و درخشان‌تان خواهید دید.

4.ماسك روغن زيتون و نمك

مقداری روغن زیتون را با نمک مخلوط نمایید و صورت خود را با آن ترکیب پوشش دهید. این ترکیب، پوست صورت را لایه برداری می کند.افزون بر اینکه ورود نمک از طریق پوست گردش خون در بدن شما را راحت تر و سریع تر می کند.

5.نمك و ژل حمام؛ لايه برداري قوي

نمک را با ژل حمام خود مخلوط کنید و سپس این ترکیب را بر روی بدن خود استفاده نمایید. این ترکیب مانند لایه بردارها، عمل می کند اما نسبت به لایه بردارهای بیرون، بسیار ارزانتر است.

6.ماسك نمك براي رفع جوش و آكنه

نمک را در آب حل کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه ساکن باشد.مقدار آب باید کمتر از نمک باشد تا نمک در آب حل نشود. سپس یک لایه ضخیم از آن را بر روی صورت بگذارید به مدت 30-35 دقیقه و سپس پوست را با آب سرد بشورید.
نمک، پاک کننده طبیعی و موثری است که چربی پوست را به خود می‌گیرد و از این راه جوش را از بین می‌برد.

 

7.پيشگيري از عفونت پا با نمك

پای خود را در یک کاسه آب نمک بگذارید. این کار، مانع از ایجاد هرگونه عفونت در پا می گردد.

 

فوايد نمك براي مو

چنانچه می خواهید موهایی مواج و به زیبایی موج های دریا داشته باشید، آب را با نمک مخلوط نمایید و آن را بر روی موهای خود اسپری کنید. سپس اجازه دهید موهای شما خشک بشود و یا با حرکت ضربه ای آنها را خشک کنید.

نکته:

۱- استفاده مکرر و بیش از حد نمک، باعث خشک شدن موها می شود. برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به موها، از مرطوب کننده های مو استفاده نمایید.

۲- پس از استفاده نمک بر روی بدن، همیشه از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

مطلب مرتبط: فوايد نمك دريايي براي پوست و مو + طرز تهيه انواع ماسك نمك دريا

جهت مشاهده انواع ماسك خانگي و طبيعي براي پوست و مو اينجا كليك كنيد

گردآوري و نوشته شده توسط گروه هفت گنج – اختصاصي

www.7ganj.ir

* كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به هفت گنج مجاز نيست.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی