تغذيه سالم سبك زندگي سلامت نكات مهم آشپزي

فریز کردن پیاز داغ و سیرداغ _ خوب یا بد؟

این روزها خیلی از خانم‌های خانه‌دار یا شاغل، اقدام به سرخ کردن پیاز یا حتی سیر در حجم زیاد و نگهداری آن در فریزر می‌کنند تا مجبور نباشند هر روز برای تهیه غذاهای مختلف پیازداغ و سیرداغ درست كنند...
تقویم فارسی اندروید

 این روزها خیلی از خانم‌های خانه‌دار یا شاغل، اقدام به سرخ کردن پیاز یا حتی سیر در حجم زیاد و نگهداری آن در فریزر می‌کنند تا مجبور نباشند هر روز برای تهیه غذاهای مختلف پیازداغ و سیرداغ درست كنند.

هر فرآیندی روی مواد غذایی و خوراکی تازه‌ انجام شود، باعث می‌شود میزان مواد مغذی موجود در آن کاهش ‌یابد. هر چقدر این فرآیند بیشتر و شدیدتر باشد، افت ارزش تغذیه‌ای آن خوراکی خاص بیشتر خواهد بود.

piazdagh

این موضوع در مورد سیر و پیاز هم صدق می‌كند؛ وقتی یک بار سیر یا پیاز خام و تازه سرخ شود، بخش مهمی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح آن از بین می‌رود و وقتی که پیازداغ و سیرداغ برای مدت طولانی فریز شوند و پس از مدتی برای مصرف دوباره، از حالت یخی خارج شوند، بخش دیگری از مواد مغذی موجود در آنها از بین می‌رود.

پیازداغ‌ها و سیرداغ‌هایی که برای استفاده ماهانه فریز می‌شوند، فقط کمی از عطر پیاز و سیر را در خود نگه می‌دارند و موادمغذی آنها نسبت به پیاز و سیر تازه یا حتی آنهایی که تازه به تازه سرخ و مصرف می‌شوند، به شدت پایین می‌آید. ضمن اینکه عطر و طعم این محصولات یخی هم با انواع تازه‌شان تفاوت چشمگیری دارد.

اگر سیر و پیازی که قرار است سرخ و فریز شوند، سالم باشند و با روش صحیحی سرخ و فریز شوند، هیچ ماده سمی و مضری در آنها آزاد نخواهد شد اما مصرف چنین محصولاتی دیگر ارزش تغذیه‌ای خاصی برای بدن نخواهد داشت.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی