تناسب اندام سلامت

عضله سازی و خواب در بدنسازی

تقویم فارسی اندروید

با خوردن میان وعده ها و وعده های مناسب در بعد از ظهر و قبل از خواب می توانید در حالی که خواب هستید به رشد عضلانی خودتان کمک کنید. اگر ساعت 6 یا 7 یا 8 یک شام سبک می خورید و دیگر قصد ندارید چیزی بخورید تا روز بعد، داشتن وعده صبحانه ایده بدی نیست. در این مقاله از 7گنج قصد داریم تا ارتباط بین خواب و عضله سازی را برای شما بازگو کنیم و روش عضله سازی در خواب را به شما عزیزان آموزش دهیم.

عضله سازی و خواب

عضله سازی در بدنسازی

گاهی خالی بودن معده تان فرصت خوبی است که کمی استراحت کرده و ریکاوری کند. اما اگر احساس گرسنگی کردید و خواستید قبل از خواب یک میان وعده کوچک مثلا یک قالب کیک هم بخورید، زیاد بد نیست. البته این برای وقتی است که یک رژیم غذایی ساده و معمولی دارید. اما اگر قصد دارید عضله سازی کنید و یا می خواهید وزن از دست بدهید، باید کیک ها و میان وعده های چرب و پر کالری را فراموش کنید. بعد از شام و قبل از صبحانه اصولا بدن تان 10 تا 15 ساعت را بدون هیچ غذا و نتیجتا هیچ پروتئینی سر می کند. این وضعیت برای عضله سازی اصلا مساعد نیست.

بدن شما مدام در حال پروتئین سازی است و 24 ساعت شبانه روز این کار را انجام می دهد. تداوم این فرایند در طی مدت زمانی سبب می شود تا بدن تان عضله سازی کند. همچنین اگر متوقف شود عضلات تان از بین می روند. اگر می خواهید توده های عضله در بدن تان ماندگار شوند و یا حتی مقدار آن ها بیشتر شود باید مدام پروتئین دریافت کنید.

داشتن پروتئین کافی در بدن سبب می شود تا سنتز عضله سازی در بدن تان ادامه پیدا کند. سنتز عضله سازی یا سنتز پروتئین عضلانی با نام اختصاصی MPS برای ادامه به پروتیئن کافی نیاز دارد. زمانی که بدن تان عضله سازی می کند به نام وضعیت آنابولیک معروف است و وقتی بدن تان عضله را تجزیه می کند به نام وضعیت کاتابولیک شناخته می شود. اگر میخواهید درباره نقش پروتئین بیشتر مطالعه کنید مقاله زیر را مطالعه کنید:

فواید و خواص پروتئین برای بدن

یک وعده غذایی غنی از پروتئین و میان وعده های غذایی مناسب می توانند مقدار پروتیئن را در وضع مساعدی در بدن تان نگه دارند. در مقابل غذاهای نامناسب، پروتئین های ضعیف و یا وعده های غذایی حذف شده ممکن است بدن را به وضعیت کاتابولیک نزدیک کنند.

عضله سازی در خواب

مردم فکر می کنند که وقتی خواب هستند بدن شان هم هر چیزی که قبل خواب خورده اند به چربی تبدیل می کند. این درست نیست. یک مطالعه علمی پزشکی نشان داده است که بهتر است غذاهای غنی از پروتیئن را بعد از ورزش و قبل از خواب مصرف کنیم. به این ترتیب این غذاها به خاطر بی تحرکی و خواب بودن ما در بدن تجمع نشده و به عبارتی توده های چربی بیشتری از آن ها جذب نمی شود بلکه خواب سنتز پروتئین سازی را سرعت می دهد.

حال سوال اینجاست که آیا همیشه قبل از خواب باید یک منبع پروتئینی مصرف کنیم؟ به یاد داشته باشید که بدن تان همیشه در حال ایجاد و شکستن عضلات است. راهکاری برای ساخت و شکستن بیشتر عضلات این است که بدن تان را به یک منبع دائم پروتئین تبدیل کنید. یعنی برای اینکه عضله سازی داشته باشید باید بدن تان را در تمام طول روز مملو از پروتئین کنید. برای رسیدن به این مقصود لازم است که در تمام دعده ها یا میان وعده هایتان پروتئین را بگنجانید.

حتی زمانی که به خواب می روید و برای 8 ساعت می خوابید بدن تان ممکن است با کمبود پروتئین مواجه شود. البته عاقلانه نیست که هر 3 ساعت یک بار از خواب بیدار شوید و یک میان وعده دیگر بخورید. به جای این کار برای اینکه بدن تان با کمبود مواجه نشود بهتر است قبل از خواب یک منبع غنی از پروتئین را در وعده غذایی تان بگنجانید. به این ترتیب عضله سازی در بدن تان هیچ گاه متوقف نمی شود.

چه بخورم؟

اگر به موقع خواب تان نزدیک می شوید اما هنوز کمی از چربی ها و کربوهیدرات های کافی را نخورده اید دست بجنبانید و آن ها را در بشقاب تان بچینید. اما فراموش نکنید که پروتئین ها در اولویت قرار دارند. منابع پروتئینی، کازئین و یا محصولات لبنی گزینه های خوبی هستند. طبیعت هضم آهسته آن ها سبب می شود تا برای مدت بیشتری در بدن تان پروتئین داشته باشید. به این ترتیب عضله سازی برا تان متوقف نمی شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی