جاذبه هاي جهان طبيعت و گردشگري عجايب طبيعت

شگفتي هاي طبيعت: درياچه هايي به رنگ صورتي + تصاوير

در كل جهان دو درياچه شگفت انگيز وجود دارد كه رنگ عجيب صورتي انها توجه هر كسي را به خود جلب ميكند. با ما در 7 گنج همراه شويد تا با اين عجايب طبيعت بيشتر آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

در كل جهان دو درياچه شگفت انگيز وجود دارد كه رنگ عجيب صورتي انها توجه هر كسي را به خود جلب ميكند. با ما در 7 گنج همراه شويد تا با اين عجايب طبيعت بيشتر آشنا شويد…

1- دریاچه Retba در سنگال

دریاچه Retba در سنگال، واقع درغرب آفریقا، برخلاف تمام دریاچه‌‌‌های دنیا، رنگی شبیه به‌رنگ توت فرنگی دارد. وقتی از بالا به این دریاچه نگاه ‌کنیم، به نظر می‌رسد که قایق‌‌‌ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شناور هستند!

daryache sorati-7ganj (6)

غلظت نمک این دریاچه به حدی است که باعث شناور شدن هر شناگری در سطح آب می‌شود.

hhi1847

نام دریاچه Retba (آب‌‌‌های مرده) زمانی بر این دریاچه گذاشته شد که در گذشته تصور می‌شد که هیچ سازگاری با زندگی و حیات نداشته است. این دریاچه از مواد معدنی با ارزشی نیز پوشیده شده است. بسیاری از روستائیان این مواد معدنی را به همراه نمک استخراج می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

32. salt fisherman to work. Ten A twelve hours per day Oumar is extracting the salt of the pink lake. its only protection vis-a-

مایکل دانسون، میکروبیولوژیست و محقق در این‌ باره می‌گوید: رنگ صورتی این دریاچه به خاطر غلظت زیاد و بالای نمک در ترکیب با باکتری فعالی Dunaliella Salina به نام است. این باکتری‌‌‌ ها در کنار نمک و با استفاده از نور خورشید، انرژی بیشتری تولید می‌ کنند و چرخه صورتی رنگ آب را به وجود می‌ آورند.

 daryache sorati-7ganj (5)

در نتیجه رنگ صورتی آب به واسطه این رنگ‌ دانه‌ ها شکل می‌گیرد این جلبک‌ ها برای انسان کاملا بی ضرر و بی خطر هستند و حتی باعث می شوند، شنا کردن در این دریاچه راحت و ممکن شود.

 hhi1851

مواد معدنی که قایق رانان ساده دل محلی از این دریاچه استخراج می‌ کنند و در ازای مبالغ اندک و ناچیزی در اختیار سودجویان و سودا گران این مواد می‌ گذارند، بسیار با ارزش‌تر از آنی است که تصور می‌ کنند.

daryache sorati-7ganj (4)

 بهترین زمان برای دیدن این دریاچه، ماه‌های نوامبر تا ژوئن است. یعنی زمانی که افزایش شدت تابش نور خورشید در این ماه‌ ها باعث افزایش این رنگ‌ دانه‌ها شده و رنگ صورتی دریاچه را  پر رنگ و زیبا می‌ کند.

2- دریاچه هیلیر در غرب استرالیا

این دریاچه از بالا به شکل یک آدامس بادکنکی صورتی به نظر می‌رسد و به همین دلیل به گل رز صورتی معروف شده است…
daryache sorati-7ganj (2)
دریاچه هیلیر (Hillier)؛ دریاچه صورتی رنگی در مجموعه الجزایر Recherche، بزرگترین جزیره از جزایر استرالیای غربی است که به جرات می توان آنرا یکی از شاهکار دیگر آفرینش نامید.
7ye4DNekZz
این دریاچه از بالا به شکل یک آدامس بادکنکی صورتی به نظر می‌رسد و به همین دلیل به گل رز صورتی معروف شده است. این یک ویژگیقابل توجه و متمایز از چشم اندازهای مجمع الجزایر آن ناحیه برای مسافران هوایی است که اغلب مشتاق به یک نگاه اجمالی از آن هستند.

gvryTxUyt6
این دریاچه با حدود 600 متر طول با عمق کم و توسط یک ساحل از شن و ماسه و زمین‌های جنگلی متراکم و درختان اوکالیپتوس احاطه شده است. یک نوار باریک از تپه های شنی پوشیده از پوشش گیاهی، آن‌را ازاقیانوس جنوبی به سمت شمال جدا می‌کند. کاپیتان فیلندرز در سال 1802 برای اول بار طرح هایی از این دریاچه ترسیم کرده بود و شگفتی خود را از دیدن این دریاچه بیان کرده بود.

daryache sorati-7ganj (1)

بر خلاف سایر دریاچه‌های صورتی در جهان مانند دریاچه رتبا (Retba) در آفریقا و حوضچه‌های نمک در خلیج سانفرانسیسکو، رنگ صورتی دریاچه هیلیر کاملا صورتی یکنواخت است. اگر چه برخی بر این باورند که این رنگ می‌تواند از رنگ ایجاد شده توسط ارگانیسم‌‌های گونه‌ای از خزه‌ها و رنگدانه باکتریایی بوجود آمده باشد.

5oOqWOtZ1a
فرضیه دیگر در خصوص رنگ صورتی این دریاچه به علت باکتری‌های قرمز نمک دوست در پوسته نمک است. در مورد رنگ صورتی این دریاچه توضیح منطقی وجود ندارد و هنوز تحت بررسی است. اما در محتمل ترین توضیح، دانشمندان، غلظت های کم مواد مغذی و انواع مختلف باکتری ها و جلبک ها با رنگ دانه‌های آلی را باعث به وجود آمدن پدیده می‌‌دانند. دریاچه هیلیر یکی از شگفتی‌های طبیعی استرالیاست.
9ItfBvM8Oa

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی