خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

طرز تهیه 9 ماسک خانگی برای صورت

تقویم فارسی اندروید

آیا پول و زمان کافی برای رفتن به کلینیک های پوست و زیبایی را ندارید؟ مشکلی نیست از ماسک خانگی استفاده کنید. راز داشتن پوستی بی نظیر بی اندازه به شما نزدیک است و کافیست سری به آشپزخانه تان بزنید. با چند ماسک صورت خانگی به خودتان برسید و پوستی عالی برای خود بسازید.

ماسک خانگی
ماسک خانگی

ماسک خانگی موز

تا وقتی که موز در دسترس است چه کسی نیاز به بوتاکس دارد؟ بله درست است. شما می توانید از موز به عنوان یک ماسک خانگی طبیعی استفاده کنید که پوست را مرطوب می کند و موجب می شود احساس آرامش کنید. یک موز متوسط را رنده کنید تا خمیری نرم و یکدست داشته باشید سپس آن را روی صورت و گردن تان قرار دهید. 10 تا 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب سرد شستشو دهید. یکی دیگر از ماسک های محبوب شامل مواد زیر است.

  • ¼ فنجان ماست
  • 2 قاشق غذاخوری عسل (که درمانی طبیعی برای آکنه است.)
  • 1 عدد موز متوسط

اگر مطمئن نیستید که این ماسک خانگی برای پوست جواب می دهد یا خیر باید بگوییم که این یکی از بهترین ماسک هاست که برای انواع پوست مناسب است.

ماسک خانگی سرکه

ماسک خانگی سرکه

استفاده از سرکه به عنوان یک تونر روزانه از زمان های قدیم رواج داشته و امروزه نیز همچنان موثر و محبوب است. پس از شستشوی کامل صورت، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و صورت تان را با آن شستشو دهید تا پوستی تمیز و سفت داشته باشید. همچنین می توانید ماسک صورت خود را به این شکل درست کنید:

  • ¼ فنجان سرکه سیب
  • ¼ فنجان آب

این مخلوط را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید خشک شود.

ماسک خانگی شیر

ماسک خانگی شیر

با شیر می توانید یک ماسک فانتزی و عالی داشته باشید. برای ساختن ماسک، ¼ فنجان پودر شیر را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری ضخیم به دست بیاورید. صورت تان را با مخلوط بپوشانید و اجازه دهید خشک شود سپس با آب گرم شستشو دهید. صورت تان حسابی احساس تازگی و جوانی می کند.

ماسک خانگی جو دوسر

اگر شما به دنبال سریع ترین راه برای بهبود پوست تان هستید کافیست جو دوسر را به صورت تان بمالید.

  • ½ فنجان آب گرم (نه جوشیده)
  • نصف فنجان جو دوسر
  • 2 قاشق عذاخوری ماست
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 سفیده تخم مرغ

بعد از اینکه جو دوسر حدود 2 تا 3 دقیقه در آب خیس خورد بقیه مواد را به آن اضافه کنید. یک لایه نازک از ماسک را روی صورت قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه زمان دهید سپس با آب گرم بشویید.

ماسک خانگی سس مایونز

ماسک خانگی سس مایونز

وقتی سس مایونز در یخچال دارید چرا هزینه های گزاف بابت کرم های گران قیمت صرف می کنید؟ سس مایونز را روی صورت تان بزنید و 20 دقیقه منتظر بمانید سپس با آب سرد شستشو دهید. حالا پوستی تمیز و صاف دارید.

ماسک خانگی ماست

نیازی نیست وقتی صورت تان احتیاج به رسیدگی فوری دارد حتما به کلینیک زیبایی سر بزنید یا وقت تان را در آرایشگاه ها هدر دهید. برای تمیز کردن عمیق پوست و کوچک کردن منافذ صورت کافیست مقداری ماست را روی صورت بزنید و 20 دقیقه منتظر بمانید. برای تهیه یک ماسک دیگر به مواد زیر نیاز دارید:

  • 1 قاشق چای خوری ماست ساده
  • ¼ اسلایس آب پرتقال
  • مقداری پالپ پرتقال
  • 1 قاشق چای خوری آلوئه ورا

همه مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت قرار داده و پس از 5 دقیقه بشویید.

ماسک خانگی سس خردل

کمی سس خردل ملایم را روی صورت بزنید تا پوست را تسکین دهد. برای اطمینان از اینکه به آن حساسیت ندارید و پوست تان را تحریک نخواهد کرد، ابتدا کمی از آن را روی قسمت دیگری از بدن امتحان کنید.

ماسک خانگی لیمو

ماسک خانگی لیمو

برای لایه برداری و مرطوب کردن پوست، آب 1 عدد لیمو را با ¼ فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین مخلوط کنید.

ماسک خانگی

ماسک خانگی تخم مرغ

برای رسیدگی به پوست تان سری به یخچال بزنید و یک تخم مرغ بردارید. اگر پوست تان خشک است و نیاز به مرطوب کننده دارید، زرده و سفیده را از هم جدا کرده و زرده را خوب بزنید. برای پوست چرب از سفیده تخم مرغ استفاده کرده و می توانید کمی لیمو یا عسل نیز به آن اضافه کنید. برای پوست نرمال از تخم مرغ کامل استفاده کنید. تخم مرغ را خوب هم بزنید و 30 دقیقه آن را روی صورت قرار دهید. شما عاشق تازگی پوست تان می شوید.

منبع : rd

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی