سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

طرز تهیه چند نوع ماسک ضد چین و چروک عالی خانگی

چین و چروک پوست صورت یکی از مشکلات تمام خانم هایی است که سن شان بالای 30 سال است. برای حل این مشکل می توانید ماسک های ضد چروک و بدون ضرر خانگی درست کنید...
تقویم فارسی اندروید

زندگی هزار و یك دلیل برای خندیدن دارد اما این تجربه خوشایند با خودش خط‌ هایی هم به همراه دارد. چین‌های دور دهان، خطوط خنده و خط لبخند بخش تاسف‌آور روند پیری هستند. اگر فردی سیگاری هم باشد، این خطوط خودش را زودتر از سن شناسنامه نشان می‌دهد. چین و چروك‌های عمیق اطراف دهان با عوامل مختلفی مانند خنده، اخم، جمع كردن بینی و. . . ایجاد می‌شود و با از دست دادن قابلیت ارتجاعی خود دیگر نمی‌تواند كلاژن طبیعی بسازد و باعث چین و چروك می‌شود.

یكی از مهم‌ترین اقدام‌هایی كه می‌توانید انجام دهید پیشگیری است. از قدیم هم گفته‌اند «پیشگیری بهتر از درمان است». خوشبختانه راه‌های زیادی برای كاهش این خطوط وجود دارد و طب سنتی نیز برای این خطوط طبیعی اما آزاردهنده درمان‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

ماسک ضد چروک روغن زیتون و دانه کدو

ماسك صورت یكی از ساده‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای خلاصی از خطوط خنده است. به همین دلیل بهتر است ماسك روغن زیتون و دانه كدو تنبل را حتما امتحان كنید. كافی است دانه كدو تنبل را در روغن زیتون بریزید و له كنید. بعد این مخلوط را روی خط خنده بمالید. این درمان یكی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن خطوط اطراف دهان است. كار ساده‌تری كه می‌توانید انجام دهید این است كه فقط روغن زیتون را روی لب‌ها و اطراف دهان استفاده كنید و شب تا صبح بگذارید روی پوست و لب‌های‌تان باقی بماند تا چین و چروك‌های عمیق اطراف دهان را بپوشاند.

خواص روغن زیتون برای پوست و مو و طرز تهیه انواع ماسک روغن زیتون را اینجا بخوانید

ماسک ضد چروک سفیده تخم مرغ

ماسك سفیده تخم مرغ یكی از بهترین ماسك‌ها برای سفت شدن پوست اطراف دهان است. برای این كار می‌توانید سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل به صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشك شود و تا حدود 20 دقیقه بماند. این ماسك كمك می‌كند پوست قابلیت ارتجاعی خودش را حفظ كرده و از چین و چروك و افتادگی پوست اطراف دهان پیشگیری كند. در این ماسك روغن نارگیل به عنوان یك مرطوب‌كننده عمل کرده و از بی‌آب شدن پوست جلوگیری می‌كند. اگر روغن نارگیل در اختیار نداشتید می‌توانید سفیده تخم مرغ را به تنهایی روی صورت بمالید و بعد از خشك شدن با آب نیم ولرم بشویید. سفیده تخم مرغ را همچنین می‌توانید با یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كرده و 15 تا 20 دقیقه روی صورت بمالید و بعد با آب گرم شست‌وشو دهید.

برای از بین بردن چین و چروک صورت تان لیمو بزنید

از میوه‌ها هم می‌توانید برای از بین بردن خط خنده استفاده كنید. یك لیمو را نصف كنید و روی اطراف دهان بمالید. حتی می‌توانید به جای لیمو آبلیمو را برای برطرف كردن خطوط خنده خود به كار ببرید. این كار یكی از بهترین راه‌های خلاصی از خطوط عمیق خنده است. اسیدی كه در آبلیمو وجود دارد، به سفت شدن پوست كمك كرده و می‌تواند چین و چروك اطراف دهان را كه به مرور زمان اتفاق می‌افتد، از بین ببرد. در واقع غلظت بالای ویتامین C در لیمو به خنثی شدن رادیكال‌های آزاد كمك می‌كند. حتی می‌توانید آبلیمو را با آب پرتقال مخلوط كرده و روی نواحی كه چروك دارد، ماساژ دهید. این دو میوه به اندازه كافی ویتامین تولید می‌كنند كه از ایجاد چین و چروك جلوگیری می‌كند.

فواید لیمو برای پوست و طرز تهیه انواع ماسک لیمو را اینجا بخوانید

ماسک ضد چروک عسل، آووکادو و زرده تخم مرغ

آووكادو سرشار از ویتامین E است كه پوست را مرطوب می‌كند. تركیب آووكادو له شده، عسل و زرده تخم مرغ یك ماسك ایجاد می‌كند كه برای از بین بردن خطوط ریز اطراف دهان می‌توان از آن استفاده كرد. این ماسك را 20 دقیقه روی خطوط خنده قرار دهید. آووكادو بر رطوبت و چین و چروك پوست اثر دارد در حالی كه تخم مرغ و عسل گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد. همان‌طور كه گفته شد ویتامین E برای از بین بردن خطوط خنده موثر است اگر نخواستید از آووكادو استفاده كنید، می‌توانید روغن ویتامین E را اطراف دهان استفاده كنید. این روغن هم باید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب گرم شسته شود.

ماسک ضد چروک روغن نارگیل

یكی از درمان‌های مناسب برای كاستن از چین و چروك اطراف دهان ماساژ با روغن نارگیل است. استفاده از آن بسیار راحت است؛ كافی است مناطقی كه دچار خط شده قبل از به تختخواب رفتن با روغن نارگیل ماساژ دهید. روغن نارگیل یك آنتی اكسیدان طبیعی و مرطوب‌كننده است كه چین و چروك را برطرف کرده و رادیكال‌های آزاد را دفع می‌كند. همان‌طور كه گفته شد از ویتامین E موجود در این روغن می‌توانید برای درمان خطوط خنده استفاده كنید.

ماسک ضد چروک زردچوبه و نیشکر

وقتی سن بالاتر می‌رود، پوست كم كم خشك می‌شود و همین خشكی باعث بروز خطوطی در اطراف دهان و البته اطراف چشم می‌شود. خمیری كه از پودر زردچوبه و آب نیشكر به دست می‌آید، یكی از بهترین داروهای خانگی برای كاهش چین و چروك اطراف دهان و خط خنده است. این ماسك را روی خطوط ریز اطراف دهان بزنید و بگذارید خشك شود. بعد از 20 دقیقه می‌توانید به راحتی آن را بشویید. همچنین مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار كمی خامه روی پوست، بافت اطراف دهان را نرم و انعطاف‌پذیر می‌كند. فقط حواس‌تان باشد كه زردچوبه زیاد روی پوست‌تان نماند چون ممكن است روی رنگ پوست صورت اثر بگذارد.

فواید زردچوبه برای پوست و طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه را اینجا بخوانید

ماسک ضد چروک عسل و روغن هسته انگور

خط‌هایی كه اطراف دهان‌تان ایجاد شده اگر چندان عمیق نیست، می‌توانید زود به دادش برسید.یكی از ماسك‌هایی كه برای از بین بردن خطوط خنده بسیار اثرگذار است، تركیب عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز است. مواد گفته شده را خوب با هم مخلوط كنید و  روی خطوط خنده و حتی اطراف چشم كه چین و چروك دارد، بمالید. بگذارید این ماسك 20 دقیقه روی صورت بماند و بعد بشویید.

این مطلب را هم بخوانید:

طرز تهیه 16 ماسک خانگی عالی برای روشن کردن پوست

ماسک ضد چروک با آبمیوه ها

می‌دانید كه میوه‌ها فیبر بالایی دارند و یكی از دلایل ایجاد خطوط خنده خشك شدن پوست است؛ بنابراین استفاده از آبمیوه‌ها می‌تواند كمك زیادی در پیشگیری از این اتفاق کند. كافی است آب آناناس و سیب روی صورت بمالید. این دو میوه بهترین گزینه‌ها برای حذف چین و چروك‌های عمیق صورت بوده و جزء بهترین راهكارها برای برطرف كردن یا كاستن از خطوط خنده به حساب می‌آیند. بهتر است این تركیب را حدود 10 تا 15 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب خنك بشویید یا حتی توصیه می‌شود تا ساعت‌ها این كار را نكنید.

ماسک ضد چروک بلغور جو،شیر و گلاب

بلغور جو یكی از مفیدترین موادی است كه برای تغذیه پوست صورت می‌توان از آن استفاده كرد. اگر می‌خواهید از این خوراكی ماسكی برای خط خنده استفاده كنید، بهتر است مقداری از آن را با شیر، ماست، گلاب یا حتی آب مخلوط كرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا كند. این خمیر را به آرامی اطراف و روی خطوط خنده بمالید و مدت 15 تا 20 دقیقه صبر كنید. پس از گذشت این مدت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

این مطلب را هم بخوانید:

انواع ماسک خانگی برای درمان جای جوش

برای جلوگیری از چین و چروک به پوست آب برسانید

ژل آلوئه ورا یك عامل مرطوب‌كننده پوست است و می‌تواند برای درمان خط خنده مورد استفاده قرار بگیرد. ژل آلوئه ورا را می‌توانید از برگ آن گرفته و به آرامی روی چین و چروك‌های اطراف دهان بمالید. این ژل بی‌نظیر برای كمك به از بین رفتن خط خنده استفاده می‌شود. بعد از حدود 20 دقیقه می‌توانید این ژل را با آب ولرم بشویید و صورت‌تان را خشك كنید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه‌ای مطلوب بگیرید، هر روز آن را تكرار كنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع : مجله سیب سبز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی