آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه سوسیس بوقلمون

تقویم فارسی اندروید

طرز تهیه سوسیس بوقلمون

سوسیس بوقلمون

برای آشپزی و تهیه سوسیس ، به جای اینکه از سوسیس های بیرون تهیه کنید و از آنها در غذایتان استفاده کنید، سعی کنید خودتان سوسیس را در خانه درست کنید. در اینصورت خیالتان از مواد استفاده شده در آن راحت است. در این پست طرز تهیه سوسیس بوقلمون رو به شما آموزش خواهیم داد

 

مواد لازم برای ۴ نفر

۵۰۰ گرم گوشت بوقلمون

۴ حبه سیر

۵۰ گرم روغن مایع

۱ عدد تخم‌مرغ

۱۰۰ گرم آب سرد

۲۰ گرم آرد

۱ ق چ شکر

۴ /۱ ق چ پودر خردل

۲ /۱ ق چ فلفل سفید

۲ /۱ ق چ فلفل قرمز

۱ ق چ پودر سیر

۲ /۱ ق چ پودر زنجبیل

۲ /۱ ق چ پودر هل

۱ ق چ پودر آویشن

۴ /۱ ق چ تخم گشنیز پودر شده

۳ ق چ نمک

 

طرز تهیه:

۱. ابتدا گوشت بوقلمون را در فریزر بگذارید تا کمی منجمد شود، سپس آن را بیرون آورده، خرد کنید. سیرها را رنده کرده، با تکه‌های گوشت مخلوط کنید، سپس گوشت و سیر را باهم چرخ کنید.

۲. گوشت رنده شده را همراه تخم‌مرغ، روغن مایع و ادویه‌جات داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند. در این مرحله آب سرد را هم به مواد اضافه کرده ، دوباره دستگاه را روشن کنید.

۳. حالا آرد را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در انتها نمک و شکر را اضافه و مواد را خوب باهم مخلوط کنید تا خمیر سوسیس آماده شود.

۴. خمیر را داخل چرخ‌گوشت بریزید. سر محفظه پلاستیکی که قرار است سوسیس را داخل آن بریزید (روده) را به قسمتی از چرخ‌گوشت که گوشت چرخ شده از آن بیرون می‌آید، قرار دهید. حالا مخلوط را داخل چرخ‌گوشت بریزید. مخلوط گوشت به‌آرامی داخل روده می‌رود. می‌توانید مخلوط گوشت را به جای روده داخل ماسوره بریزید. سر مناسب روی ماسوره قرار داده و به کمک آن داخل روده‌ها را پرکنید و انتهای روده را محکم ببندید.

۵. سوسیس را به مدت ۵۰-۴۵ دقیقه بخارپز کنید، سپس آن را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید. موقع استفاده آن را در مقداری روغن سرخ کنید. مابقی آن را می‌توانید در فریزر به مدت طولانی قرار دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی