آرايش صورت و مو مطالب اختصاصي

سه راه آسان برای سفید کردن دندان در خانه بصورت طبیعی

تقویم فارسی اندروید

سفید کردن دندان مانند براق کردن مو این روزها بسیاری از مردم را درگیر کرده است. در سراسر دنیا ممکن است هزینه های گزافی بابت سفید کردن دندان در مطب های دندانپزشکی پرداخته شود. به یاد داشته باشید که اگر دندان های حساسی دارید و در سفید کردن دندان زیاده روی کنید ممکن است به دندان هایتان آسیب جدی وارد شود. در این راه می توانید به جایگزین های طبیعی فکر کنید. این راه های طبیعی می توانند به طور موقت ظاهری سفید به دندان بدهند اما حتی بلیچینگ کردن دندان هم راهی دائمی نیست و تکرارش می تواند مضر باشد. اگر می خواهید با روش های طبیعی سفید کردن دندان آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سفید کردن دندان

چرا دندان ها زرد می شوند ؟

برای سفید کردن دندان ابتدا باید بدانیم چرا دندان زرد می شود. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که ژنتیک، غذا و نوشیدنی، استعمال دخانیات و عدم رعایت بهداشت از آن جمله اند. مینای دندان و عاج دندان بزرگترین نقش را در رنگ دندان ایفا می کنند.

برخی از غذاها و نوشیدنی ها، مستقیم مینای دندان را لکه دار می کنند. همچنین با گذشت سن و عوامل دیگر، مینای دندان دچار شکستگی می شود و عاج دندان زردی زیر آن را نشان می دهد. بنابراین شما تا می توانید باید از مینای دندان حفاظت کنید. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

1. ماسک جوش شیرین و آب لیمو برای سفید کردن دندان ها

جوش شیرین در اینجا به عنوان یک اسکراب یا لایه بردار عمل می کند تا دندان هایتان را سفید کند. جوش شیرین قلیایی است و آب لیمو اسیدیست بنابراین می توانند اثر همدیگر را متعادل کنند. این ماسک برای سفید کردن دندان نتیجه رضایت بخشی خواهد داشت اما زیاد از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است به مینای دندان آسیب برساند.

مواد لازم:

  • چند قاشق چای خوری جوش شیرین
  • آب لیمو به میزان کافی برای تهیه خمیر
  • یک عدد مسواک

روش استفاده:

جوش شیرین را با آب لیموی تازه مخلوط کنید. با یک حوله کاغذی بزاق اضافی روی دندان هایتان را خشک کنید. مقدار زیادی از خمیر را روی مسواک زده و به دندان ها بمالید. برای 1 دقیقه صبر کنید و سپس برای جلوگیری از آسیب به مینای دندان کاملا دهان تان را بشویید. آب را سه دقیقه در دهان نگه دارید و خالی کنید.

ماسک جوش شیرین و آب لیمو برای سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان

2. ماسک توت فرنگی، نمک دریایی و جوش شیرین

توت فرنگی دارای ویتامین C بالاست که می تواند پلاک های شکسته که سبب زردی دندان می شوند را تقویت کند. همچنین دارای آنزیم اسید مالیک است که می تواند باعث حذف لکه های سطحی شود. نمک به عنوان لایه بردار عمل می کند و لکه های ناشی از نوشیدنی ها را از بین می برد. جوش شیرین هم گزینه ای اختیاری در این ماسک محسوب می شود. می توانید در صورت دلخواه از آن استفاده کنید و در غیر این صورت آن را حذف نمایید.

مواد لازم:

  • یک تا سه عدد توت فرنگی بزرگ
  • کمی نمک دریایی
  • نصف قاشق چای خوری جوش شیرین (اختیاری)

روش استفاده:

توت فرنگی ها را پوره کنید و نمک و جوش شیرین را به آن بیفزایید. هرگونه بزاق اضافی را از دندان هایتان خشک کرده و سپس به کمک یک عدد مسواک، ماسک را روی دندان هایتان اعمال نمایید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس شستشو دهید. این کار را شب انجام دهید.

ماسک توت فرنگی، نمک دریایی و جوش شیرین سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

3. شستشو دهان با روغن نارگیل

شاید این کار به نظر احمقانه بیاید اما واقعا جواب می دهد. کافیست با روغن نارگیل دهان تان را شستشو دهید. این یک درمان قدیمی و منحصر به فرد برای سفید کردن دندان محسوب می شود.

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل می تواند باکتری های موجود در پلاک دندان که باعث زردی می شوند را از بین ببرد. همچنین به تقویت لثه و تازگی تنفس کمک می کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش استفاده:

صبح پیش از آنکه دندان هایتان را مسواک بزنید، یک قاشق غذاخوری یا کمتر روغن نارگیل را در دهان خود بچرخانید. روغن جامد نارگیل در دهانتان آب می شود. اگر از کیفیت آن مطمئن باشید خوردنش هم ایرادی ندارد ولی تا حد امکان از قورت دادن آن خودداری نمایید.

10 تا 15 دقیقه صبر کنید سپس آن را بیرون بریزید. دهان تان را بشویید و مسواک بزنید.

شستشو دهان با روغن نارگیل

سفید کردن دندان

نکته آخر در مورد سفید کردن دندان هایتان :

درمان های طبیعی و خانگی مانند درمان های تجاری نیستند که فورا جواب بگیرید. بنابراین انتظار نداشته باشید به محض اینکه از ماسک های طبیعی استفاده می کنید دندان هایتان سفید شود اما به مرور می توانند تاثیری کمتر اما طبیعی تر داشته باشند. این روزها با مشاهده مشاهیری که آرایش و زیبایی بی نقصی دارند و عکس ها و تصاویرشان همه جا پر شده است، مردم سعی می کنند مثل آنها بی نقص به نظر برسند اما این راه اشتباهی است. بهتر است به طبیعی بودن خود ببالیم. در مورد دندان ها، سفید بودن شان حسی از سالم بودن القا می کند. اگر همیشه بهداشت را رعایت کنیم، می توانیم پولمان را در جایی دیگر هزینه کرده و از طبیعی بودن ظاهرمان نیز لذت ببریم. در نهایت هیچکس نباید از ظاهر طبیعی خود خجالت بکشد و این می تواند نقطه قوت هر شخص باشد. در این صورت هم می توانید به خودتان احساس خوبی داشته باشید و هم سلامت و زیبایی را به دست آورید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی