سبك زندگي مطالب اختصاصي موفقيت در زندگي

چگونه یک سرمایه گذاری خوب داشته باشیم

تقویم فارسی اندروید

ایجاد یک سرمایه گذاری مناسب نیاز بیشتری از تنها داشتن یک حساب پس انداز و خرید چند سهام تصادفی از بازار سهام دارد بلکه باید کلیت شرایط را هم درک کرده و با هوشمندی سرمایه گذاری کنید. بعد از آن باید بهترین گزینه ها را انتخاب کرده و آن ها را عملی کنید. خبر خوب این است که هرگز برای شروع دیر نیست. در ادامه مواردی را که برای داشتن یک سرمایه گذاری خوب لازم است به شما می گوییم. با هفت گنج همراه باشید.

چگونه یک سرمایه گذاری خوب داشته باشیم

1. یک گزینش مناسب مطابق سن شما

سن شما در کل تاثیر به سزایی در سرمایه گذاری تان دارد. به طور کلی اگر جوان باشید می توانید بیشتر ریسک کنید چرا که فرصت این را دارید که بعد  از آن نیز خودتان را از رکود بازار خلاص کرده و ارزش سرمایه تان را بازگردانید. بنابراین اگر 20 ساله هستید می توانید یک سرمایه گذار پرنفوذتر باشید. اما اگر در حال نزدیک شدن به بازنشستگی هستید بهتر است دنبال سرمایه گذاری های کوچک مثل درامدهای ثابت یا شرکت های معتبر باشید که در عوض سود کمتر ولی ریسک کمتری دارند.

2. درک وضعیت مالی فعلی خود

به درامد و بودجه تان نگاهی بیندازید و ببینید که چقدر می توانید برای سرمایه گذاری پول کنار بگذارید. باید به درامد ماهانه خود نگاهی بیندازید و سپس تعیین کنید که ماهانه چقدر هزینه برای سرمایه گذاری تان می توانید صرف کنید.

3. برای یک سرمایه گذاری خوب بیشتر ریسک کنید

تعیین کنید که چقدر مایلید پول به دست بیاورید. حتی اگر جوان هستید ممکن است تمایل زیادی به ریسک کردن و به خطر انداختن سرمایه تان نداشته باشید. به طور کلی سهام متغیر بیش از اوراق قرضه و حساب های بانکی می توانند خطرناک باشند. به یاد داشته باشید که خطر کردن بخشی از تجارت است. اغلب زمانی که کمتر در معرض خطر باشید کمتر هم می توانید پول کسب کنید. سرمایه گذاران خوب معمولا برای ریسک های خود پاداش های بزرگی هم دریافت می کنند . همیشه بیاد داشته باشید که با آگهی کامل از موضوع ٬ ریسک یا خطر کنید و از عواقب ریسک خود مطلع باشید.

سرمایه گذاری

4. هدف گیری برای یک سرمایه گذاری خوب

با پول سرمایه گذاری تان می خواهید چه کاری انجام دهید؟ آیا تمایل به بازنشستگی زودهنگام دارید؟ آیا می خواهید یک خانه خوب بخرید؟ دوست دارید یک قایق تفریحی بخرید؟ همچنین این سرمایه گذاری تنها می تواند یک کمک خرج برای مخارج معمولی تان باشد. برای مثال یک مقدار مشخص که می خواهید ماهانه از سرمایه گذاری عایدتان بشود. اگر پول بیشتری را می خواهید در مدت زمان کمتری کسب کنید باید سرمایه گذاری بزرگ تر و پرمخاطره تری انجام دهید. اگر دقیقا بدانید چه می خواهید احتمال موفقیت شما بیشتر است چرا که به همان اندازه و به طور اصولی خطر می کنید.

5. ایجاد یک جدول زمانی برای اهداف خود

چقدر وقت می خواهید که به اهداف تان برسید؟ اگر می خواهید که به سرعت بازنشسته شوید باید بیشتر خطر کرده و سرمایه گذاری بزرگ تری نیز انجام دهید. سرمایه گذاری های تهاجمی تر پتانسیل سود بیشتری هم دارند. این نوع سرمایه گذاری ها عبارتند از: خرید سهام کم ارزش، سهام لئامت و خرید زمین های قابل پیشترفت. ولی اگر دوست دارید که به آرامی پول کسب کنید می توانید روی طرح های معتبر تر و البته کم سودتر سرمایه گذاری کنید.

6. چقدر نقدینگی می خواهید

تعیین کنید که چقدر می توانید پول نقد داشته باشید و چقدر از دارایی تان را می توانید هرگاه که خواستید به نقدینگی تبدیل کنید. درواقع باید همیشه پولی باشد که در مواقع اضطراری به آن دسترسی داشته باشید. برای مثال حساب پس انداز یا سهام کم ارزش را می توانید سریع به نقدینگی تبدیل کنید در حالی که املاک و مستغلات این ویژگی را ندارند.

7. تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید تنوع داشته باشید

شاید بخواهید کمی در سرمایه گذاری تان تنوع داشته و هربار بخشی از آن را در زمینه ای که بهتر است قرار بدهید. مثلا شاید بخواهید 30 درصد از پول تان را در سهام و 30 درصد دیگر را در اوراق قرضه و 40 درصد باقی مانده را به یک حساب پس انداز اختصاص دهید. تنظیم مقدار و گزینه هایی که باید در سرمایه گذاری تان رعایت کنید به انتخاب خودتان است و باید خودتان در خصوص آن تصمیم بگیرید.

8. احتیاط کنید

درست است که ریسک پذیری یک اصل خوب در سرمایه گذاری است اما باید در کنار آن توجه داشته باشید که ریسک تان باید از روی عقل و منطق باشد. برای مثال اگر 90 درصد درامدتان را به سهام اختصاص می دهید باید گفت که خودتان را در موقعیت خطرناکی قرار داده اید و هربار سقوط آن سهام می تواند کلا زندگی شما را با مشکل مواجه کند.

9. مشاور مالی

اگر تازه کار هستید و یا سوالی برای تان پیش می آید حتما با یک مشاور مالی خبره و معتبر صحبت کرده و جوانب کار را بسنجید.

10. گزینه های خوب را بررسی کنید

چند حساب مختلف باز کنید و هر کدام را به یکی از مشکلات و دغدغه هایی که دارید اختصاص دهید. مثلا یک حساب پس انداز کوتاه مدت 3 تا 6 ماهه ایجاد کنید و آن را به اتفاقات غیر منتظره ای که ممکن است رخ بدهد اختصاص دهید. مثلا بیماری یا از دست دادن شغل یا آسیب و غیره. این پول باید در هر شرایطی به سرعت در دسترس شما قرار بگیرد.

برای سرمایه گذاری های طولانی مدت و پس اندازه های دوربعد یک حساب سرمایه گذاری بلند مدت انتخاب کنید. مثلا برای پس انداز دوران بازنشستگی تان یک حساب پس اندازه بلند مدت داشته باشید که برای چند سال تنها حق واریز کردن پول به آن را داشته باشید.
به همین ترتیب از تنوع حساب ها و سرمایه گذاری ها برای نیازها و اهداف مختلف بهره ببرید.

11. نظارت بر سرمایه گذاری ها

همیشه سرمایه گذاری های خود را زیر نظر داشته باشید و با توجه به تغییرات بازار هر کاری که لازم است در خصوص آن ها انجام دهید.

12. آیا لازم است کمتر خطر کنید؟

به طور کلی هر چه مسن تر می شوید یا وضعیت مالی خطرناک تری پیدا می کنید لازم است که کمتر ریسک کرده و بیشتر احتیاط کنید. همچنین ممکن است در یک تایم خاص شرایط بازار متشنج تر شده و لازم باشد که با احتیاط بیشتری اقدام کنید.

13. آیا به کمک نیاز دارید؟

ممکن است که به یک چک برای سرمایه گذاری نیاز داشته باشید و یا ضامن بخواهید و یا گاهی به کمک های مالی احتیاج داشته باشید. سعی کنید در بازار کار به قدری با همکاران و دوستان تان معاشرت داشته باشید که این اطمینان را کسب کنید که در مواقع لزوم می توانید روی کمک شان حساب کنید.
توجه داشته باشید که سرمایه گذاری کار حساسی است که به مراقبت دائمی شما نیاز دارد. باید تمام وقت حواس تان به تغییرات بازار و همچنین نوسانات بازار سهام باشد. به علاوه در کنار آن شرایط و موقعیت خود را بسنجید و مطابق با آن اهداف تان را پیش ببرید.

 

برگرفته از : WIKIHOW

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی