اخبار پزشكي و بهداشتي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

ساخت کرم ضد آفتاب با قابلیت حفظ ویتامین D

تقویم فارسی اندروید

کرم ضد آفتاب با قابلیت حفظ ویتامین D

محققان آمریکایی موفق به ساخت کرم ضد آفتاب با قابلیت حفظ ویتامین D شدند. این کرم ضد آفتاب از نابودی ویتامین D در پوست جلوگیری می کند. محققان آمریکایی یک کرم ضد آفتاب ساختند که تضمین می کند تا میزان بالایی ویتامین D در پوست از بین نرود. حتما می دانید که در جهان امروز کمبود یا نارسایی ویتامین D یکی از مشکلات عمده ی کودکان و بزرگسالان است. کمبود ویتامین D در بزرگسالان می تواند باعث پوکی استخوان شود.همچنین می تواند خطرات بیماری قلبی را تا 2 برابر افزایش دهد.  به علاوه علت اصلی بیماری راشیتیسم در کودکان نیز کمبود ویتامین D است. این بیماری باعث پرانتزی شدن زانوهای کودکان و باعث کوتاهی قد آن ها می شود.

این محققان یک کرم ضد آفتاب تولید کردند که بدون از بین رفتن تاثیر بازدارندگی نور خورشید باعث می شود تا پوست از ویتامین D موجود در نور خورشید بهرمند شود. کرم های ضد آفتابی که هم اکنون استفاده می کنیم سعی دارند با بازدارندگی اشعه های مضر نور خورشید از نفود به پوست مانع تاثیرات منفی نور خورشید از جمله سرطان پوست شوند. این گرم ها که در بهترین شرایط با حداکثر  SPF 30 عرضه می شوند جذب نور خورشید توسط پوست را به حداقل می رسانند. این معادله اگر چه خوب است اما مضرات خود را نیز دارد از جمله اینکه ویتامین D در بدن نیز کاهش می یابد. می دانید که نور خورشید منبع اصلی ویتامین D است. نور خورشید و لبنیات تاثیر اصلی در جذب ویتامین D  به بدن دارند و حالا با کاهش جذب نور خورشید جذب ویتامین D هم تا 98 درصد کاهش می یابد.

نور خورشید می توانست منبع مفید ویتامین D برای ما باشد اما با بزرگتر شدن سوراخ لایه ی اوزون دیگر نمی توان بدون ضد آفتاب زیر نور خورشید قدم زد و از آن سود برد. چرا که همراه با نور خورشید اشعه های مضر آن نیز وارد جو زمین شده و باعث بیماری های مهلکی مثل سرطان پوست می شوند.

به همین دلیل است که افراد یا مجبورند فکر دیگری برای به دریافت ویتامین D بکنند یا با قدم زدن زیر نور مستقیم خورشید خطر سرطان پوست را به جان بخرند. به همین دلیل است که محققان سعی کردند یک کرم ضدآفتاب با قابلیت تولید ویتامین D بسازند.
محققان با تغییر برخی ترکیباتی که در دفع اشعه های مضر نور خورشید نقش دارند باعث میشود پوست برای تولید ویتامین D تحریک شود. این ترکیب ها اجازه می دهند تا پوست 5 درصد بیشتر از منابع ویتامین D در نور خورشید استفاده کند.

 

مطالب مرتبط:

همه چيز درباره ويتامين D ، كمبود و روشهاي درمان آن

ویتامین D ٬ فواید و خواص ویتامین D و عملکرد آن

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی