سلامت سلامت جنسي و زناشويي

زندگی جنسی سالم می تواند عملکرد مغز در پیری را بهبود دهد

تقویم فارسی اندروید

زندگی جنسی سالم می تواند عملکرد مغز در پیری را بهبود دهد

پیری نیز بخشی از زندگی است که برای هر کسی اتفاق افتاده و او را به خود مبتلا می کند. شما به هیچ وجه نمی توانید جلو سفید شدن موهایتان یا فرسوده شدن عضلات تان را بگیرید. شاید ورزش یا رژیم های غذایی مختلف بتوانند این روند را کند کنند اما هیچ گاه به این معنی نخواهد بود که شما می توانید از شر پیری خلاص شوید. از طرفی عملکرد مغز در پیری مختل شده و فرد دچار کاهش عملکرد شناختی در مغزش خواهد بود. با توجه به تحقیقات داشتن یک زندگی جنسی شاد و متناسب می تواند عملکرد مغز در پیری را بهبود دهد. با هفت گنج همراه باشید.

یک مطالعه که توسط محققان در دانشگاه کاونتری در انگلیس روی 6800 نفر از زن و مرد بیش از 50 سال نشان داد که زندگی جنسی روی توانایی مغز در انتخاب کلمه و تمرکز روی توالی کلمات موثر است. شرکت کنندگان مرد یک ارتباط بین وظایف شناختی مغز و عملکرد خود در روابط جنسی نشان دادند. زنان نیز نتایج مشابهی نشان دادند اما در زنان این نتایج بیشتر در خصوص انتخاب کلمه و تمرکز روی توالی کلمات بود. محققان معتقدند که هورمون های جنسی متفاوت در زنان و مردان علت این تفاوت در نتایج است.
نتایج این مطالعات نشان داد که وقتی افراد 50 سلگی را پشت سر می گذارند نسبت به زندگی جنسی که تاکنون داشته اند فعالیت های مغز آن ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. عملکرد مغز در پیری در توالی کلمه و فعالیت های شناختی و حافظه ضعیف می شود و فرد دیگر توانایی سابق را ندارد اما آیا این تاثیر شامل حال کدام افراد است؟

مطالعات دیگری در بریتانیا نشان داد که افراد بالای 70 سال که هنوز هم رابطه ی جنسی دارند از مزایای این روابط بهره می برند. به عبارتی بیش از نیمی از مردان و یک سوم از زنان بالای 70 سال که هنوز روابط جنسی خود را کاملا کنار نگذاشته اند و حداقل برای 2 بار در ماه آن را انجام می دهند عملکردهای شناختی بهتری از خود نشان می دهند. درواقع عملکرد مغز در پیری همچنان به روابط جنسی وابسته است. به علاوه روابط جنسی می تواند مزایای جسمی و فیزیکی زیادی نیز برای شما داشته باشد و شما را به سمت سلامت کامل تر هدایت کند. به یاد داشته باشید که هیچ گاه برای مراقبت از سلامت تان دیر نیست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی