سلامت سلامت جسمي

رکود در برنامه ی ورزشی چه عواقبی دارد؟

تقویم فارسی اندروید

رکود در برنامه ی ورزشی چه عواقبی دارد؟

در صورتی که برای مدتی ورزش نکنید چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟ حتما می دانید که انجام ورزش به طور منظم به اندازه ی خود ورزش کردن اهمیت دارد. ورزشی که منظم و مستمر نباشد در کمترین حالت هیچ سودی برای شما نداشته و شما را به هدف تان نمی رساند. حتی چند تمرین از دست رفته  چند روز فاصله و رکود در برنامه ی ورزشی تان خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید می تواند روی شما تاثیر بگذارد.

وقتی شما برای چند روز یک رکود در برنامه ی ورزشی تان داشته باشید….

چندان مهم نیست . می توانید چند روز به خودتان استراحت دهید و اتفاق خاصی هم برای تان نیفتد. وقتی شما به طور موتب ورش می کنید بدن تان شروع به قوی تر شدن و بازسازی ماهیچه های خود می کند. شما هر روز در حال بهبود وضعیت بدنی خود هستید این در حالی است که اگر برای چند روز یک رکود در برنامه ورزشی تان داشته باشید، و همچنین آن روز را با غذاهای ناسالم و مشروب همراه کنید کمی احساس خواب آلودگی و رخوت می کنید.

هنگامی که شما برای یک هفته دچار رکود در برنامه ورزشی تان باشید…..

شما به احتمال زیاد احساس می کنید که کمی بی رمق تر و کم زور تر از همیشه هستید. در این هنگام فیبر های عضلات شما در حال خرد شدن بوده و بدن تان مایعات اضافی را حفظ می کند. با این حال شما در بیشتر قسمت ها احساس خوبی ندارید. احتمالا گرفتگی و درد عضلات رهایتان نخواهد کرد. اگر سریع به برنامه ی ورزشی خود بازگردید دیگر لازم نخواهد بود حتی روند ورزش ها را کند کنید و می توانید با همان سرعت دوباره کارتان را از سر بگیرید.

هنگامی که شما برای چند هفته یک رکود در برنامه ی ورزشی تان دارید.

در این هنگام قطعا تناسب اندام و آمادگی جسمانی شما در یک سراشیبی قرار گرفته و برخی از موقعیت هایی که به آن ها دست پیدا کرده اید را از کف می دهید. در این مرحله استقامت قلب شما کم شده و همچنین میتوکندری ها که نیروگاه های تامین انرژی سلولی داخل عضلات تان هستند نیز کم می شوند.

هنگامی که شما برای یک ماه دچار رکود در برنامه ورزشی تان می شوید….

در این هنگام باید بدانید که بسیاری از دستاورد های چند ماه گذشته تان را از دست داده اید. چربی عضلات تان کم شده و چربی بدن تان رو به افزایش است. همچنین شما استرس بیشتری داشته و ریتم شبانه روزی تان هم ممکن است به هم بخورد.

هنگامی که شما برای چند ماه دچار رکود در برنامه ورزشی تان شدید…..

سوخت و ساز بدن شما کلا نسبت به ماه های گذشته تغییر کرده و بدن تان کالری کمتری می سوزاند. شما احتمالا احساس خستگی زیادی کرده و به سرعت قلب تان به تپش می افتد. همچنین ظرفیت تنفسی ریه های تان کم شده و به خوبی قبل نمی توانید تنفس کنید.

هنگامی که شما برای یک سال دچار یک رکود در برنامه ورزشی تان شده باشید….

گذشته از درصد افزایش چربی و از دست دادن درصد عضلانی بدن تان سوخت و ساز بدن شما هم کم شده و شما در معرض خطر بیشتری برای مسائلی مثل فشار خون، کلسترول بالا، دیابت نوع 2، بی خوابی و افسردگی هستید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی