تغذيه سالم سلامت سلامت جسمي

رژيم غذايي مناسب براي بيماران مبتلا به سنگ كليه

یک متخصص طب سنتی درباره مضرات زیاد خوردن آب و آسیب به کلیه‌ها توضیح داد...
تقویم فارسی اندروید

یک متخصص طب سنتی درباره مضرات زیاد خوردن آب و آسیب به کلیه‌ها توضیح داد.

IMG10451725

سیاه دانه شکننده سنگ‌های کلیه است و برای رفع سنگ کلیه مفید است. هدف در سنگ کلیه این است ابتدا سنگ نزج و آماده شود سپس بشکند. داروها باید هم پزنده و آماده کننده سنگ و هم شکننده باشند و منزج (سنگ شکن) و مفتح (بازکننده مجاری) و مدر هم باشند.

اگر این چند خاصیت را در داروهای سنگ کلیه به کار برده شود سنگ‌ها معمولا شکسته و دفع می‌شوند و در مسر مجاری گیر نمی‌کنند البته بستگی دارد سنگ در کجا باشد.

داروهای اختصاصی برای هالب داریم.مثلا اگر سنگ در مجرای هالب گیر کرده باشد مثلا خارشتر یا خارخسک یا چیزهای دیگر آن مسیر و مجراها را به راحتی باز می کنند. در کدام قسمت از مسیر مجرای ادراری تناسلی باشد سنگ این هم باز داروهای ویژه ای دارد در طب سنتی براساس بیماری رو به بهبودی می رود و ممکن است سنگ بشکند و دفع شود.

خوردن چیزهای غلیظ، گوشت گاو،گوساله، ماکارونی، الویه، غذاهای سرخ کردنی، غذاهای شب مانده هرچیزی که معده را آسیب بزند هضم بدی ایجاد کند در ایجاد سنگ موثر است. پس کسانی که می خواهند سنگ برایشان ایجاد نشود باید پرهیز کنند.

زیاد آب خوردن را هم توصیه نمی‌کنم و به جای آب، باید آب و عسل خورده شود. بوعلی می‌گوید: زیاد خوردن مدرات ضرر دارد و کلیه در آب بماند چروکیده می‌شود و دچار ضعف می‌شود در سال های آینده یا دچار مشکلات دیگری برای افراد می‌شود.

به جای آب مثلاً عرق کاسنی ، شاه تره ، خار شتر ، خارخسک ، عرق بید، یا عرق کاسنی زرد یا قاصدک خود این سنگ شکن است و از این عرقیات استفاده کنند.

عسل با آب جوش می‌تواند مفید باشد، البته عسل خوب.در طب سنتی یک لیستی از داروها، غذاها و درمان‌ها برای رفع سنگ کلیه وجود دارد، مثلاً بهار نارنج و عرق کرفس یک نوع سنگ شکن است.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی