سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

روش های مراقبت و درمان پوست صورت

تقویم فارسی اندروید

سعی کنید همواره زمانی را به خودتان و درمان پوست تان اختصاص دهید. آیا شما برنامه ای مداوم برای رسیدگی به صورت تان دارید؟ این کار باید به شما احساس آرامش و راحتی بدهد چه آن را در خانه انجام دهید و چه برای درمان پوست به سالن های مربوطه مراجعه کنید.

همانطور که می دانید، پوست هر کس با دیگری تفاوت دارد بنابراین ممکن است هر روشی برای انواع پوست ها نتیجه یکسانی در بر نداشته باشد. بدین ترتیب اگر شما یک درمان خانگی برای پوست تان انجام می دهید (که باید هم انجام دهید.) باید بدانید که چه چیزی برای پوست شما مناسب تر است. البته این در صورتی است که نوع پوست تان را به خوبی بشناسید. ما به شما کمک می کنیم تا هر چه بهتر به این شناخت دست پیدا کنید:

درمان پوست
زیبایی و رسیدگی به پوست صورت

درمان پوست معمولی تا چرب

اگر برخی از قسمت های پوست تان چرب است بهتر است از استفاده از کرم های سنگین و مرطوب کننده ها روی پوست تان خودداری کنید. در عوض از شوینده های عمیق برای پاکسازی، لایه بردار برای پاک کردن منافذ صورت و کرم های مراقبتی و محافظت کننده پوستی استفاده نمایید. یک شستشو دهنده مناسب صورت کمک می کند که پوست کمتر چربی ترشح کند و همچنین منافذ صورت بزرگ نشوند. در این صورت پوست به جای داشتن یک ظاهر روغنی و چرب، درخشش زیبایی پیدا می کند.

درمان پوست

درمان پوست صورت نرمال تا خشک

پوستی که به خشکی گرایش دارد درست در مقابل پوست چرب قرار می گیرد و لازم است برای تغدیه پوست خشک حتما از مرطوب کننده استفاده شود. ساده ترین رسیدگی ها برای پوست خشک، تمیز کردن، مراقبت و ماساژ است که می تواند برای پوست خشک بسیار مناسب باشد. این کارها باعث تقویت و سلامت کلی پوست می شود و ظاهری روشن و نرم و لطیف به آن می دهد.

درمان پوست

درمان پوست صورت کدر

برای تغذیه و درمان پوست های کدر باید لایه برداری توسط پزشک در مطب با دستگاه های مناسب انجام شود تا لایه های مرده پوست که در طول زمان جمع شده اند از بین بروند. روش میکرودرم ابریژن برای این نوع پوست ها مناسب است و در این روش به کمک کریستال های ریز صورت خراشیده شده و پوست لایه برداری می شود. انجام میکرودرم ابریژن، پوستی جوان تر و درخشان تر را به دنبال دارد.

درمان پوست

درمان پوست بالغ

یک پوست بالغ و جا افتاده می تواند از انواع مختلف پوست مثل چرب، خشک و دارای لک و آکنه تشکیل شده باشد. پوست بالغ ممکن است از عوارض متعددی برخوردار باشد زیرا با بالا رفتن سن، تولید سلول ها کاهش یافته و گردش خون ضعیف تر از آن است که بتواند برای پوست مفید واقع شود. برای درمان پوست های بالغ، درمانگر باید هر منطقه از پوست را با در نظر گرفتن شرایط آن (خشکی، چربی و غیره) درمان کند تا حس جوانی را به پوست بازگرداند. این درمان می تواند شامل ماساژ پوست شود که برای بهبود گردش خون بسیار مفید است و سپس پوست را با ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها تقویت کند.

درمان پوست

درمان پوست مختلط

پوست مختلط در برخی از قسمتها خشک و در برخی دیگر چرب است بنابراین درمان هر قسمت باید به صورت جداگانه صورت بگیرد. در این نوع پوست معمولاً قسمتهای پیشانی، بینی، چانه و اطراف دهان چرب است که باید با لایه بردار مناسب چربی اضافی پوست و روزنه ها از بین بروند. برای مناطق خشک صورت هم می توان از ماسک های مناسب برای طراوت و آبرسانی استفاده کرد.

حالا که می دانید چه درمانی برای پوست تان مناسب است هیچ چیز نمی تواند مانع رسیدگی به پوست تان شود. بنابراین یا فوراً به کلینیک های زیبایی پوست سر بزنید و یا با استفاده از ماسک های طبیعی پوست تان را تقویت کنید.

منبع : ogleschool

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی