داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

روش های ساده سفید کردن پوست اطراف خط بیکینی

تقویم فارسی اندروید

به فصل تابستان نزدیک می شویم و زمان پوشیدن بیکینی و شلوارک آغاز می شود اما برای برخی از زنان این مسئله می تواند بسیار دشوار باشد اگر خط بیکینی شان تیره شده باشد. تغییر رنگ پوست اطراف لگن، ران و شکم یک مسئله زیبایی است که باعث خجالت می شود اما خوشبختانه یک مسئله پزشکی و خطرناک به حساب نمی آید. شما به راحتی می توانید اقدام به سفید کردن پوست این مناطق کنید.

سفید کردن پوست

شایع ترین عامل تیره شدن خط بیکینی را می توان ژنتیک دانست. برای برخی از افراد رنگدانه های پوست در این منطقه بیش از حد تغییر رنگ می دهد. از عوامل دیگر این رویداد می توان به تابش بیش از حد نور خورشید، برخی از بیماری های پوستی، پوشیدن لباس زیر از جنس پلی استر، اصلاح مداوم با تیغ و اصطکاک دائمی بین ران ها به دلیل پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ اشاره کرد. البته عرق کردن بیش از حد و تجمع پوست مرده نیز به ایجاد این مشکل کمک می کند. از آنجا که پوست این قسمت از بدن بسیار ظریف است، سفید کردن پوست به روش های شیمیایی چندان توصیه نمی شود. این بدین معنا نیست که شما باید با این مشکل کنار بیایید بلکه شما می توانید با روش های طبیعی و موادی که به راحتی در آشپزخانه تان پیدا می شود اقدام به سفید کردن پوست تان کنید. روش هایی آسان و طبیعی برای سفید کردن پوست در خانه وجود دارد. ممکن است این روش ها کمی زمان بر باشند اما صبر کنید تا نتایج مثبتی حاصل شود. ما در این مقاله به 10 روش برای سفید کردن پوست در خانه اشاره خواهیم داشت:

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا اگر به طور منظم استفاده شود می تواند روشی موثر در روشن کردن پوست باشد و قسمت های تیره را محو کند. حتی به بازسازی سلول های پوست کمک کرده و به طور طبیعی باعث بهبود پوست شود. یک برگ آلوئه ورا تهیه کرده و ژل داخل آن را تخلیه کنید. آن را مستقیما روی نقاط تیره پوست گذاشته و 20 دقیقه بعد با آب سرد بشویید. از این روش طبیعی یک بار در روز برای به دست آوردن نتیجه بهتر استفاده نمایید.

سفید کردن پوست

2. آب لیمو

آب لیمو به خاطر خاصیت اسیدی بودنش می تواند یک درمان بزرگ پوستی باشد. ویتامین C موجود در آن کمک می کند تا از شر سلول های مرده خلاص شوید و پوست تان را بهبود ببخشید. همچنین تحریک کننده بازسازی سلول های پوست است. آب یک عدد لیمو را روی خط بیکینی بزنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. برای تهیه این ماسک آب نصف یک لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده و ½ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی خط بیکینی بزنید و 10 دقیقه منتظر بمانید سپس با آب شستشو دهید. از آنجا که آب لیمو پوست تان را خشک می کند، پس از استفاده از این ماسک از مرطوب کننده یا روغن نارگیل استفاده نمایید.

نکته: اگر به تازگی خط بیکینی تان را اپیلاسیون کرده اید از آب لیمو استفاده نکنید زیرا ممکن است منجر به سوزش پوست شود. همچنین پس از استفاده از آب لیمو تا 2 روز پوست تان را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

سفید کردن پوست

3. آب خیار

آب خیار دارای ویژگی هایی برای روشن کردن پوست است. ویتامین A موجود در خیار با کنترل تولید ملانین پوست باعث کاهش تیرگی پوست می شود. علاوه بر آن خیار به خاطر آب دار بودنش پوست را هیدراته کرده و درخشش زیادی به آن می بخشد. آب ½ خیار را روی خط بیکینی بزنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. برای سریعتر به نتیجه رسیدن روزی دو بار این کار را تکرار نمایید. همچنین می توانید 2 قاشق غذاخوری آب خیار را با ½ قاشق غذاخوری آب لیمو و کمی پودر زردچوبه مخلوط کنید. این مخلوط را روی نقاط تیره بدن بزنید و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید سپس آن را با آب سرد بشویید. روزی یک بار این کار را تکرار کنید.

سفید کردن پوست

4. پوست پرتقال

به جای اینکه پس از خوردن پرتقال، پوست آن را دور بریزید می توانید از آن برای سفید کردن پوست تان بهره ببرید. پوست پرتقال به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل کرده و در طول زمان لکه های تیره را از بین می برد. حتی می تواند لکه های ناشی از نور خورشید را نیز محو کند. پوست پرتقال حتی از پالپ پرتقال نیز بیشتر حاوی ویتامین C است. این ویتامین نقش مهمی در مبارزه با رادیکال های آزاد دارد که باعث تخریب سلول های عملکردی پوست می شود و می تواند پوست را درخشان کند. پوست پرتقال را در آفتاب خشک کنید و پس از خشک شدن آن را ریز ریز خرد کرده یا پودر کنید. یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. همچنین می توانید کمی عسل را نیز به مخلوط اضافه نمایید و آن را روی خط بیکینی قرار دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با دست از روی پوست بردارید تا حالت اسکراب پیدا کند. در آخر منطقه را با آب سرد شستشو دهید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

سفید کردن پوست

5. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی اثر سفید کننده دارد و عاملی آرام بخش برای پوست است. آنتی اکسیدان گوجه فرنگی به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید می پردازد که در واقع نور خورشید یکی از علل تیره شدن خط بیکینی محسوب می شود. گوجه فرنگی هم خاصیت لایه برداری پوست های مرده را دارد. در عرض چند دقیقه یک قطعه گوجه فرنگی را با حرکات دایره ای روی قسمت های تیره پوست بکشید. اجازه دهید آب گوجه 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. روزی یک بار این کار را تکرار نمایید.

سفید کردن پوست

6. بادام

بادام و روغن بادام هر دو برای تسکین و تمیز کردن پوست خط بیکینی مناسب هستند. ویتامین E، ویتامین A و همچنین اسیدهای چرب مفید در روغن بادام باعث تقویت و مرطوب شدن پوست می شود. بادام برای لایه برداری و نرم شدن پوست بسیار مفید است. 5 تا 6 عدد بادام را شب تا صبح بخیسانید. روز بعد یک خمیر نرم از آن تهیه نمایید. یک قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کرده و مخلوط را 10 تا 15 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید سپس آن را به آرامی و با حرکات دایره ای شکل شستشو دهید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. همچنین قبل از رفتن به رختخواب، حدود 5 دقیقه منطقه را با روغن بادام گرم ماساژ دهید.

سفید کردن پوست

7. شیر

شیر یکی دیگر از لایه بردارهای خانگی محسوب می شود که شما می توانید از آن برای سفید کردن مناطق تیره پوست استفاده نمایید. اسید لاکتیک شیر کمک می کند تا تیرگی پوست کاهش یافته و همچنین پوست را مرطوب نگه می دارد. یک فنجان شیر سرد را در کاسه ای بریزید. 5 دقیقه روی پوست قرار دهید. چند بار این کار را تکرار کنید. سرانجام به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. برای دریافت نتیجه سریعتر حداقل دو بار در روز این کار را تکرار نمایید.

سفید کردن پوست

8. جوش شیرین

جوش شیرین هم برای سفید کردن خط بیکینی مورد استفاده قرار می گیرد اگر شما پوست حساسی نداشته باشید. بافت دانه ریز و طبیعی آن به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و می تواند سلول های مرده پوست را به راحتی حذف کند. جوش شیرین را به نسبت 3 به 1 با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آورید. آن را روی ناحیه تیره رنگ پوست قرار دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید. کسانی که پوست حساسی دارند به هیچ عنوان از این روش استفاده نکنند.

سفید کردن پوست

9. پاپایا

آنزیم موجود در میوه پاپایا مانند یک سفید کننده طبیعی عمل کرده و شما را از تیرگی پوست نجات می دهد. همچنین باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. میزان زیاد ویتامین C در پاپایا، پوست شما را از آسیب های خورشیدی حفط می کند. از هر یک از داروهایی که معرفی شد می توانید روزانه و یا هر کدام در یک روز استفاده نمایید. ¼ فنجان پوره پاپایا را به مدت 5 دقیقه روی پوست تیره قرار دهید. اجازه دهید آب پاپایا برای 10 تا 15 دقیقه معجزه اش را نشان دهد و سپس با آب سرد شستشو دهید. همچنین می توانید ¼ فنجان پوره پاپایای سبز را با ½ قاشق چای خوری روغن ویتامین E، ½ قاشق چای خوری عسل و ½ قاشق چای خوری ماست ساده مخلوط کرده و این ماسک را روی پوست ماساژ دهید. 15 دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

سفید کردن پوست

10. چوب صندل

چوب صندل یکی دیگر از راه های سفید کردن پوست محسوب می شود. می تواند پوست را درمان کند و ظاهری طبیعی و زیبا برای پوست مهیا نماید. آب ½ لیمو را با 3 تا 4 قاشق چای خوری پودر چوب صندل مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست آورید. اگر خمیرتان بیش از حد غلیظ بود کمی آب به آن اضافه نمایید. قبل از رفتن به رختخواب آن را روی خط بیکینی بزنید و یک شب اجازه دهید بماند. صبح روز بعد آن را شستشو دهید. تا زمانی که پوست تان روشن نشده این کار را هر روز ادامه دهید.

سفید کردن پوست

نکات اضافه برای سفید کردن پوست

حتی هنگامی که پوست تان درمان شد بهتر است هفته ای یک بار منطقه خط بیکینی را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند و پوست تان بازسازی شود.

وقتی بیکینی یا شلوارک می پوشید حتما خط بیکینی را با کرم ضد آفتاب حداقل 30% پوشش دهید.

همیشه لباس زیر پنبه ای راحت و آزاد بپوشید.

محل تیرگی را با تیغ اصلاح نکنید و به خاطر پوست ظریفی که دارد از استفاده از کرم ها و لوسیون های از بین برنده مو در آن منطقه بپرهیزید. اپیلاسیون بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد خط بیکینی است و تغییر رنگ پوست را به دنبال نخواهد داشت.

برای شستشوی این منطقه حساس پوست از شوینده های خفیف استفاده کنید.

یک رژیم غذایی سالم حاوی میوه، سبزیجات، غلات و گوشت های سالم را برای خود انتخاب کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید تا سموم از بدن تان خارج شده و هیدراته شود تا بدین شکل به سفید کردن پوست تان کمک نمایید.

منبع : top10homeremedies

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی