سلامت سلامت و تربيت كودك

آشنایی با انواع روش های تربیت کودکان توسط والدین در سراسر دنیا

تقویم فارسی اندروید

روش های تربیت کودکان توسط والدین

همه ما به خوبی می دانیم پدر و مادر بودن بسیار دشوار است. در حالیکه ممکن است برخی احساس کنند همه روش های تربیتی والدین را به خوبی می شناسند اما گاهی در ارتباط با کودک شان با مشکل مواجه شوند. رفتار با کودکان در سنین مختلف تفاوت دارد. ممکن است شما به کمک انواع روش های تربیت کودکان توسط والدین برنامه ای برای خواب، صرف شام، مطالعه کتاب و استحمام داشته باشید اما تمام این برنامه ها می توانند نیاز به بازبینی داشته باشند. روش های تربیت کودکان توسط والدین در سراسر دنیا ممکن است با هم متفاوت باشند اما هدف مشترک همه این است که بهترین کار را برای فرزندان و خانواده خود انجام دهند.

تغذیه کودکان باید همان باشد که خودتان می خورید.

روش های تربیتی والدین

برای برخی از خانواده ها در سراسر جهان شاید منویی از انواع غذاهای شاد و خوشمزه وجود نداشته باشد. بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان از تغذیه جداگانه برای کودک اجتناب می کنند. برای مثال در کره جنوبی بچه ها باید از غذاهایی که روی میز قرار دارد بخورند و حق اعتراض ندارند. این بدان معنیست که آنها از هر چیز از جمله سبزیجات، غلات و پروتئین به اندازه کافی در هر وعده مصرف می کنند. این طبیعیست و بدین ترتیب بدنی سالم تر خواهند داشت.

تمرین دادن به کودک حتی پیش از شروع

کودک

قطعا یکی از روش های تربیت کودکان به دورانی که می خواهند پوشک را از کودک بگیرند مربوط می شود. طبق مصاحبه هایی که با مادران چینی و هندی انجام شده است، آنها با استفاده از شلوارهای خاصی که شکاف دارد به کودک کمک می کنند در شش ماهگی از داشتن پوشک و درآوردن شلوارش بی نیاز شود. آنها این راه را یک نوع یادگیری برای کودکان می دانند. این روش نشان می دهد که کودکان چینی و هندی نسبت به کودکان آمریکایی دیرتر مستقل شدن در این مورد را یاد می گیرند. علاوه بر این در ویتنام اغلب کودکان، والدین خود را صدا می زنند و آنها به کودکانشان در حین کمک کردن آموزش می دهند که این ممکن است برای والدین آمریکایی عجیب باشد. بنابراین کودکان ویتنامی تا سن 9 ماهگی به طور کامل آموزش دیده اند.

یکی از روش های تربیت کودکان توسط والدین صحبت کودکانه با کودک است

روش های تربیتی والدین

غالبا والدین عادت دارند که با کودکانشان در هر سنی صحبت کنند و برای آنکه خود را به آنها نزدیک کنند از زبانی عجیب و غریب و کودکانه استفاده می کنند. کودک حتی اگر معنای آن حرف را متوجه نشود به خاطر حالات چهره والدینش واکنش نشان می دهد و همین والدین را هیجان زده می کند. در آمریکا اعتقاد دارند صحبت های بی معنی و کودکانه با بچه ها می تواند یادگیری زبان را در آن ها کند و طولانی کند اما برخی دیگر این دو مقوله را کاملا بی ربط به هم می دانند. بر اساس تحقیقات، در فرانسه والدین به نشانه احترام با کودکان درست مانند بزرگسالان با آنها صحبت می کنند.

آموزش مهارت های مفید

آموزش مهارت های مفید

بر طبق برخی از آموزه های دینی، تاکید شده که باید به نوجوانان انعطاف پذیر خود مهارت های مهمی از جمله شنا را آموزش دهید. این مهارت ها به رشد و استقلال نوجوانان بسیار کمک خواهد کرد. در بخش هایی از کشور آلمان کودکان سه سال و نیمه و بزرگتر را برای سه شبانه روز اقامت در اردوگاهی روستایی از والدین شان جدا می کنند. آنها معتقدند با این کار کودکان یاد می گیرند مستقل تر باشند و همچنین از بودن با والدین شان بیشتر لذت خواهند برد.

رفتار بد را نادیده نگیرید.

کودک

نادیده نگرفتن رفتارهای بد کودکان با توجه به نیازهایش ممکن است خیلی دشوار باشد اما این شیوه یکی از روش های تربیت کودکان توسط والدین در ایتالیا است که رفتار بد کودکان را تحمل نمی کنند. آنها به کودکان شان یاد می دهند که فریاد زدن و گریه کردن راه مناسبی برای رسیدن به خواسته هایشان نیست.

صرف وعده های غذایی خانوادگی

وعده های غذایی خانوادگی

بسیاری از خانواده های آسیایی، ایتالیایی، آرژانتینی و غیره به این اصل پایبندند که به طور منظم وعده های غذایی را به طور خانوادگی میل کنند. این امر به تحکیم و تقویت روابط خانوادگی در طولانی مدت به شدت کمک می کند و فرزندانی شادتر وارد جامعه خواهند شد.

مسئولیت پذیری

کودک

طبق تحقیقات در آمریکای مرکزی در بسیاری از خانواده ها، نوجوانان در مزارع مشغول به کار می شوند. این مساله به آنها کمک می کند که اخلاق کاری را فرا بگیرند و در عین کمک به خانواده، مسئولیت پذیر باشند. این تجربیات کاری و مسئولیت پذیری بسیار ارزشمند است و باعث تقویت و رشد کودک می شود.

هوای تازه

کودکان

در کشورهای اسکاندیناوی، کودکان هر روز برای ساعاتی خارج از خانه وقت صرف می کنند. برای مثال در دانمارک، نوزادان را با کالسکه به مغازه ها و رستوران می برند. در نروژ حتی در دمای پایین صفر هم والدین، کودکان شان را برای بازی و تفریح به پارک می برند. آنها معتقدند هوای تازه می تواند در سلامت جسمی و روانی کودک موثر باشد.

در آغوش گرفتن

مادر و کودک

بسیاری از مادران هر روز به کودک خود عشق می ورزند اما بهتر نیست این عشق ورزیدن با در آغوش گرفتن همراه شود؟ پزشکان توصیه می کنند بسیار خوب است که مادران با دستان خود ماساژی نرم و لطیف به کودکشان بدهند و همچنین برای حمل کودکشان از کالسکه استفاده نکنند و خود، او را در آغوش بگیرند. حتی پیشنهاد می شود گاهی کنار فرزندان خود که کمی بزرگتر هستند بخوابند. استدلال مهم برای این عادات این است که رابطه قوی تری میان مادر و فرزند ایجاد می شود.

نگاه کردن در چشم کودک

کودک

شاید این مساله کمی عجیب به نظر برسد اما یکی از روش های تربیتی والدین کنیایی محسوب می شود. آنها اعتقاد دارند که نباید در چشم کودکان نگاه کرد زیرا قدرت از راه چشم ها انتقال می یابد. آنان معتقدند که والدین، حاکمان مطلق خانواده محسوب می شوند نه فرزندان.

آنها را تحت فشار نگذارید.

روش های تربیتی والدین

بسیاری از والدین و معلمان عادت دارند که بچه ها را تحت فشار قرار دهند. درست است که شما دوست دارید آنها موفق باشند و با بلند پروازی به همه آرزوهایشان برسند اما با تحت فشار گذاشتن آنها نمی توانید این کار را به طور کامل انجام دهید. در برخی از کشورها کودکان را به آکادمی های سختگیرانه می فرستند که هم مزایا و هم معایبی دارند اما اغلب والدین به دلیل دستیابی فرزندانشان به موفقیت این مکان ها را ترجیح می دهند.

بیش از حد خوابیدن یکی دیگر از روش های تربیت کودکان توسط والدین است

خوابیدن

بسیاری از والدین خیال می کنند فرزندشان هر چه بیشتر بخوابد برایش بهتر است. بدن هر کودکی به خواب و استراحت نیاز دارد اما نباید تحت اجبار باشد. سعی کنید اگر هم می خواهید کودک را بخوابانید و زمان خواب مناسبی برایش در نظر بگیرید پیش از خواب با روش هایی از جمله کتاب خواندن او را به خواب وادار کنید. اگر فرزندتان را به اتاق خوابش می برید از به خواب رفتنش مطمئن شوید. از طرفی محققان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که زود بیدار شدن از خواب برای کودکان خوب است اما در هر صورت والدین علاقه ندارند که کودکشان بیشتر از زمان تعیین شده خانوادگی بیدار بماند.

روش های جهانی تربیتی والدین

روش های تربیتی والدین

برخی از محققان در کشورهای مختلف دنیا تشخیص می دهند که چه چیزی برای کودکان و چه راهنمایی هایی برای والدین مناسب است در حالیکه همتایان آنها در نقاط دیگر دنیا آن مسائل را رد می کنند. این به فرهنگ و اعتقادات آن کشور نیز برمی گردد. در نهایت هیچکس بهتر از خود شما نمی تواند بهترین را برای فرزندش انتخاب کند. خوب است که مطالعات تان را در این زمینه بالا ببرید و سپس روش تربیتی خود را خلق کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی