ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

روش هایی برای زوج ها که به کمک آن می توانند صمیمیت در ازدواج شان را افزایش دهند.

تقویم فارسی اندروید

مهمترین روش ها در ایجاد صمیمیت در ازدواج می تواند پیوند، خودمانی بودن و با یکدیگر کنار آمدن باشد. برای صمیمیت هر چه بیشتر باید کنجکاو باشید و سعی کنید در اطراف خود راهکارهای مفید را کشف نمایید. احتمالا شما هم فکر می کنید مراحل اولیه در یک رابطه آسان است و به مرور زمان شرایط سخت تر می شود. در رابطه بلند مدت مثل ازدواج هیچ چیز راه گشاتر از صمیمیت نیست. گاهی در طول زمان ما فکر می کنیم همه چیز را در مورد شریک زندگی مان می دانیم و نیازی به کشف بیشتر نیست اما این نمی تواند درست باشد زیرا هیچ چیز روی کره خاکی ثابت و راکد نیست. افراد زندگی ما در طول سال ها دچار تغییر و تکامل می شوند و ما به کمک کشف و یادگیری باید تلاش کنیم رابطه مان را تحکیم ببخشیم. بنابراین مهمترین چیز در افزایش صمیمیت در ازدواج این است که درباره شریک زندگی مان کنجکاو باشیم و به کشف و یادگیری علاقه نشان دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا 20 راهکار ایجاد صمیمیت در ازدواج را به شما معرفی کنیم:

صمیمیت در ازدواج

1. غافلگیر کردن موجب افزایش صمیمیت در ازدواج می شود

از هیچ کاری برای غافلگیر کردنش دریغ نکنید. نیازی نیست کار بزرگی انجام دهید. یک کارت یا نامه شیرین، یک قرار شبانه بیرون از خانه و حتی یک بوسه ماندگار و طولانی می تواند او را شگفت زده کند.

2. به یاد او بودن

به شریک زندگی خود اجازه دهید که بداند مدام و در طول روز حتی وقتی در کنار هم نیستید به او فکر می کنید. کافیست با ارسال یک پیام عاشقانه کوتاه به تلفن همراهش این را به او یادآوری نمایید.

3. به اشتراک گذاشتن

یکی از راه های صمیمیت در ازدواج این است که هر آنچه در دل دارید را با او در میان بگذارید. درباره خاطرات گذشته، ترس ها و آرزوهایی که به دنبالش هستید صحبت کرده و همه چیز را با او به اشتراک بگذارید.

صمیمیت در ازدواج

4. گوش سپردن

هنگامی که شریک زندگی تان با شما صحبت می کند تمام و کمال به او گوش فرا دهید حتی اگر صحبت هایش مورد علاقه شما نیست. با سوال پرسیدن پی در پی به او نشان دهید که پیگیر صحبت هایش هستید.

5. تمجید کردن

با تمجید کردن از او خیال نکنید غرورتان شکسته می شود. اگر پیراهنی که می پوشد زیباست یا کاری که انجام می دهد را به نحو احسن به اتمام می رساند از تعریف کردن از او خجالت نکشید. شما بدین گونه می توانید او را تسخیر کنید.

6. یادآوری

مدام سعی کنید خاطرات شیرین مشترک خود را به یکدیگر یادآوری کنید. حتی خاطرات آشنایی تان را نزد دیگران بازگو کنید و این کار یعنی یادآوری خوشبختی تان، حس خوبی به شریک زندگی تان خواهد داد.

صمیمیت در ازدواج

7. تشکر کردن

تشکر کردن از عزیزان تان باعث می شود آنها حس قدردان بودن تان را به خاطر بسپارند. باور کنید ارزشش را دارد و آنها بیش از پیش برای خوشبختی تان تلاش خواهند کرد.

8. بخشش

از هر انسانی ممکن است خطایی سر بزند و هیچ کس پاک و معصوم نیست. وقتی او به طور ناخواسته اشتباه می کند و اشتباهش هم چندان بزرگ و جبران ناپذیر نیست او را ببخشید حتی پیش از آنکه از شما بپرسد.

9. کمک کردن

وقتی کاری که شریک زندگی تان انجام می دهد برایش سخت و طاقت فرساست شما می توانید با کمک کردن به او حس دوست داشتن و همراهی را به او ببخشید حتی اگر آن کار شستن ظرف ها باشد.

صمیمیت در ازدواج

10. ارتباط چشمی موجب افزایش صمیمیت در ازدواج می شود

وقتی با شریک زندگی تان صحبت می کنید حتما در چشمانش خیره شوید. این کار صمیمیت و توجه را به طرزی شگفت انگیز افزایش می دهد.

11. لبخند زدن

لبخند زدن معجزه می کند و البته دلیلی هم نمی خواهد. کافیست هر بار که وارد اتاق می شود و یا چشمش به شما می افتد به او لبخند بزنید. با این عمل آرامشی روح افزا به زندگی خود تزریق خواهید کرد.

12. انجام یک کار جدید

برای ایجاد تنوع و صمیمیت در ازدواج هرزگاهی سعی کنید کاری جدید به زندگی روزمره تان اضافه نمایید. می توانید با یکدیگر در یک کلاس ثبت نام کنید، یک وعده غذای سالم بخرید و یا برای تعطیلات برنامه ریزی کنید.

13. پانزده دقیقه طلایی

به دلیل مشغله کاری شاید این روزها به سختی بتوانید وقتی برای گذراندن با یکدیگر داشته باشید. پانزده دقیقه را به طور منظم در نظر بگیرید که هر شب با هم خلوت کنید. هیچ چیز نباید باعث شود این قرار پانزده دقیقه ای تان را فراموش کنید.

14. خلوت کردن

گاهی تصمیم بگیرید همه چیز را از زندگی تان حذف کرده و خلوتی دو نفره تشکیل دهید. گوشی تلفن همراه، اینترنت و تلویزیون را خاموش کنید. هیچکس را به خلوت دو نفره تان راه ندهید.

صمیمیت در ازدواج

15. باشگاه کتاب

یک باشگاه کتاب شخصی ترتیب دهید. بدین شکل که یک کتاب مشترک را انتخاب کرده و با هم بخوانید. می توانید ساعت ها در مورد کتاب با یکدیگر به بحث و گفتگو بنشینید.

16. ماندن در رختخواب

یک روز در هفته را انتخاب کنید که طبیعتا بهتر است یک روز تعطیل باشد. با هم توافق کنید که آن یک روز را بیشتر در رختخواب بمانید. با هم چای و قهوه بنوشید و در رختخواب صحبت و شوخی کنید.

17. برنامه ریزی

اگر قرار است کل یک روز تعطیل را در خانه بمانید وقت تان را به بطالت نگذرانید. برای آن روز برنامه ریزی کنید و با توجه به علایق تان کاری مطلوب انجام دهید. تماشای یک فیلم هم می تواند از گزینه های انتخابی تان باشد.

18. خاموش کردن تلویزیون

کارهای بسیاری به جز تماشای تلویزیون برای سرگرم کردن وجود دارد. شما می توانید به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید، می توانید در هر موردی که دوست دارید صحبت کنید و یا حتی یک بازی هیجان انگیز دو نفره انجام دهید.

19. رفتن به پیک نیک

هیچ چیز مثل استشمام هوای تازه نمی تواند حال تان را خوب کند. یک غذای خوشمزه تهیه کرده و با عشق تان بیرون بروید.

صمیمیت در ازدواج

20. بررسی ماهانه

خوب است که ماهانه به صورت منظم سلامت رابطه تان را بررسی کنید. به تمام جزئیات ازدواج تان خوب فکر کرده و اگر لکه ای در آن مشاهده کردید به فکر راهکاری برای حل آن باشید و اجازه ندهید مشکل تان قدیمی و نخ نما شود.

صمیمیت نوعی وابستگی میان دو نفر است که به معنای رابطه فیزیکی میان دو نفر نیست بلکه به شناخت عمیق احساسات او منتهی می شود. راه هایی که معرفی کردیم در افزایش صمیمیت در ازدواج نقش پر رنگی دارند. این راه ها را امتحان کنید.

منبع : mindbodygreen

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی