روانشناسی سبك زندگي مد و زيبايي

روانشناسی رنگ ها و تأثیری که بر ما و دیگران می گذارند.

تقویم فارسی اندروید

این روزها به کمک روانشناسی رنگ ها می توانید به شناختی تقریبی از دیگران برسید و همچنین تأثیری دلخواه بر اطرافیان بگذارید. تمام رنگ ها دارای معانی و نشانه های خاصی هستند و شما با آگاهی از روانشناسی رنگ ها می توانید معانی آن ها را دریافت کنید. به کمک روانشناسی رنگ ها می توانید در پوشیدن لباس و چیدمان منزل انتخابی درست و آگاهانه داشته باشید. این مقاله با شرحی از روانشناسی رنگ به شما در شناخت رنگ ها کمک می کند:

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز اثری فیزیولوژیکی بر ما دارد. فشار خون را تحریک و افزایش می دهد و بسیار موجب جلب توجه می شود. به دلیل هشدار دهنده بودنش از آن برای نشانه های توقف و چراغ راهنمایی استفاده می کنند.

این رنگ جاذبه بسیار زیادی دارد و در چشم مردان، زنانی که لباس قرمز می پوشند گیراتر هستند.

قرمز نشان دهنده قدرت، اشتیاق و عشق است و اگر زیاد از آن استفاده شود می تواند غرور و خشم را به همراه داشته باشد.

مطالعات نشان داده اند ورزشکارانی که قرمز می پوشند نسبت به ورزشکارانی که آبی می پوشند احتمال برد بیشتری دارند. زیرا قرمز با میزان توجهی که جلب می کند باعث می شود ورزشکار قرمز پوش از داور امتیاز بیشتری کسب کند.

روانشناسی رنگ

آیا می دانستید که در روسیه کلمه قرمز به معنای زیبایی است؟

در فرهنگ شرقی، قرمز رنگ شادی است. اگر یک دوست آسیایی دارید، هدیه او را در کاغذ کادوی قرمز رنگ بپیچید.

اگر می خواهید تمرکز را در یک مکالمه بالا ببرید، از رنگ قرمز استفاده کنید و در جلسه کاری تان لباس قرمز بپوشید. اگر درونگرا هستید و دوست دارید دیگران حتما از شما در جلسات نظرسنجی کنند لباس قرمز را فراموش نکنید.

روانشناسی رنگ

همچنین رنگ قرمز می تواند پوست شما را سالم تر نشان دهد به خصوص اگر پوستی سفید دارید. اگر تمایل دارید که در جلسه ای بیشتر ناظر باشید و سخن نگویید از پوشیدن رنگ قرمز اجتناب کنید.

روانشناسی رنگ صورتی

روانشناسی رنگ

رنگ صورتی رنگ گیراییست. این رنگ در اصل ته رنگی از رنگ قرمز دارد. (اگر به رنگ قرمز، رنگ سفید اضافه کنیم تبدیل به صورتی می شود.)

به همین دلیل خصوصیات روانشناسانه آن به رنگ قرمز شباهت دارد. هرچه رنگ سفید آن بیشتر باشد همانند خصوصیات رنگ سفید، نرمی و خلوصش افزایش پیدا می کند. صورتی رنگی عاشقانه و گرم است.

همچنین رنگ صورتی بیشتر به عنوان یک رنگ زنانه دیده می شود. از کودکی رنگ صورتی را دخترانه و رنگ آبی را پسرانه تعریف می کنند.

صورتی روشن در عین حال که آرامش می دهد، انرژی ظریفی به اشخاص منتقل می کند. درخشان بودن و گرمای رنگ صورتی نیز موجب افزایش فشار خون می شود.(درست همانند رنگ قرمز)

روانشناسی رنگ

صورتی متمایل به رنگ مرجانی، خصوصیاتش به خصوصیات رنگ نارنجی شباهت دارد. بنابراین بسیار سرگرم کننده و شاداب است.

رنگ صورتی روشن نشان دهنده دوستی و بازدارنده خشونت است.

با این توصیفات رنگ صورتی رنگی بسیار جذاب برای پوشیدن است زیرا می تواند به راحتی دیگران را جذب کند و روی آنها تأثیر بگذارد.

روانشناسی رنگ سفید

روانشناسی رنگ

سفید رنگی فرازمینی و ملکوتی به رنگ ابر و برف و کف دریاست. به معنای تمیزی، تازگی و نو بودن است. رنگ سفید به دلیل همنشینی با برف و زمستان یادآور سرماست. یک کاغذ سفید و آماده نوشتن را تداعی می کند. رنگ سفید برای لباس عروس به این دلیل انتخاب شده است که پاکی و معصومیت را به همراه دارد.

برای مرگ و کفن نیز به دلیل نشانه عروج و ملکوت رنگ سفید در میان شرقی ها انتخاب شده است.

این آمیختگی موجب خنثی کردن رنگ سفید شده و در روانشناسی رنگ ها به عنوان رنگی محافظه کار شناخته شده است.

روانشناسی رنگ

لباس سفید به خاطر تمیزی اش به عنوان لباس کار نیز در عرصه های مختلف انتخاب می شود. شما با یک لباس سفید نمی توانید تنبل باشید زیرا کوچکترین لکه و کثیفی در لباستان مشاهده خواهد شد.

روانشناسی رنگ زرد

روانشناسی رنگ

رنگ زرد همانند یک روز آفتابی روشن رنگی بسیار شاد است. همانطور که درخشان ترین و روشن ترین رنگ در میان طیف های مختلف رنگ های بازیگوش و پرشور محسوب می شود.

از آنجا که رنگ زرد بسیار جلب توجه می کند در تابلوها و نشانه های ترافیکی از آن بسیار استفاده می شود و همچنین خطر احتمالی را به ما گوشزد می کند. در طبیعت نیز هنگامی که با رنگ سیاه ترکیب می شود (مثل زنبور عسل) یک هشدار برای شکارچیان به حساب می آید.

رنگ زرد به خاطر نور شدیدی که دارد ممکن است در مدت زمان طولانی موجب خسته شدن چشم شود اگر بیش از حد به آن خیره شوید. اتاق هایی به رنگ زرد می توانند موجب گریه کردن کودکان و عصبی شدن بزرگترها شوند.

روانشناسی رنگ

رنگ زرد میزان تنفس را افزایش می دهد. بنابراین مانند رنگ قرمز موجب تحریک و افزایش اشتها خواهد شد. به همین دلیل در تابلوی رستوران ها از رنگ زرد به وفور استفاده می شود و باعث می شود شما به سرعت آرم رستوران را مشاهده کنید.

زرد و همچنین رنگ طلایی نشانه موفقیت است و به تقویت حافظه کمک می کند. نکته منفی آن این است که به بزهکاری نیز مربوط می شود.

روانشناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ

سایه های تیره تر رنگ آبی مانند رنگ سرمه ای، محافظه کار، با ارزش و قابل اعتماد هستند. سایه های روشن تر رنگ آبی بیشتر سرگرم کننده و پر انرژی هستند. سایه های بسیار روشن رنگ آبی نیز نشانه آرامش، صلح و عدم خشونت می باشند.

آبی در مقایسه با قرمز می تواند سرد و عاری از انرژی باشد.

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش رنگی سرشار از مفاهیم و معانی است. در گذشته آن را به سلطنت مرتبط می کردند و پارچه هایی که به رنگ بنفش بودند بسیار غنی و قدرتمند به نظر می رسیدند. در ژاپن رنگ بنفش نماد ثروت و مقام به شمار می رود.

روانشناسی رنگ

این روزها رنگ بنفش نماد روحانیت است و با معنویت و خلوص نیت همراه می شود. رنگ بنفش از ترکیب قرمز و آبی تشکیل می شود. هرچه میزان رنگ قرمز آن بیشتر باشد، گرم تر و جذاب تر است و هرچه آبی آن بیشتر باشد، سردتر و آرام تر است.

بنفش رنگی خلاقانه است و چیزی نیست که به طور معمول در لباس های تجاری استفاده شود. اگر بیش از حد از آن استفاده کنید باعث می شود در نظر دیگران غیرعادی جلوه کنید.

روانشناسی رنگ

23% از زنان رنگ بنفش را رنگ مورد علاقه خود می دانند در صورتی که 22% از مردان این رنگ را آخرین رنگ انتخابی خود می دانند. مرز باریکی میان عشق و تنفر از این رنگ وجود دارد.

روانشناسی رنگ سبز

روانشناسی رنگ

سبز رنگ اطمینان و قوت قلب است. از آنجا که می دانیم سبزی های فراوانی روی زمین وجود دارند و رشد می کنند و غذا فراوان است پس نگرانی وجود ندارد.

سبز واقعی نه سرد است و نه گرم زیرا از ترکیب آبی (سرد) و زرد (گرم) تشکیل می شود. این باعث می شود که بسیار متعادل و آرام باشد. اما رنگ سبز انواع مختلفی دارد و با نام های گوناگونی خوانده می شود. برعکس قرمز که ما طیف های مختلف آن را با همان رنگ قرمز می شناسیم.

روانشناسی رنگ

اگر می خواهید احساس راحتی و آرامش کنید از رنگ سبز استفاده نمایید.

این روزها رنگ سبز به معنای محیط زیست و بازیافت است. سبز رنگ رشد و فراوانی است. اگر زرد آن زیادتر باشد می تواند به معنای پوسیدگی و بیماری باشد. سبز روشن هم نماد تازگی است و موفقیت را تداعی می کند.

روانشناسی رنگ نارنجی

روانشناسی رنگ

نارنجی رنگی است که بسیاری از افراد از آن به عنوان رنگ مورد علاقه خود یاد می کنند. گرما، لذت و شادی را نشان می دهد. سرگرم کننده و بازیگوش است و در تشویق شروع یک مکالمه بسیار موفق عمل می کند. نه تنها ارتباطات را تشویق می کند بلکه اشتها برانگیز نیز هست.

این رنگ در کسب و کار خوب عمل می کند زیرا پیام اجتماعی بودن آن بی نظیر است.

روانشناسی رنگ

اگر شما درون گرا و خجالتی هستید و نمی توانید در محیط های اجتماعی برخوردی راحت و صمیمی داشته باشید از رنگ نارنجی در لباس تان استفاده کنید زیرا بیش از حد مورد توجه قرار خواهید گرفت و دیگران به راحتی جذب گرما و جذابیت شما می شوند.

نارنجی از ترکیب رنگ های زرد و قرمز تشکیل می شود و بنابراین بسیار گرم است. سعی کنید آن را با رنگ های سرد ترکیب نکنید.

در محیط زندگی تان هم می توانید کمی از این رنگ استفاده کنید و حسابی از آن لذت ببرید.

روانشناسی رنگ سیاه و خاکستری تیره

روانشناسی رنگ

بسیاری از معانی روانشناسی رنگ ها از طبیعت برداشت می شود و مفاهیمی جهانی دارد. سیاه و خاکستری تیره، شب و آسمان طوفانی را تداعی می کنند بنابراین ناامن و ترسناک به نظر می رسند. ما نمی توانیم در تاریکی ببینیم که از دور چه کسی به ما نزدیک می شود بنابراین چندان دوستانه نیست و مرموز به نظر می رسد. وقتی ابرهای تیره در آسمان دیده می شود بسیار تهدید کننده و وحشت انگیز به نظر می رسد.

دلیل آنکه رنگ سیاه در اغلب موارد در کسب و کار استفاده می شود این است که نماد قدرت مطلق است. این کاملاً واضح است که رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن جدی تر به نظر می رسند و قوی تر هستند. رنگ های روشن سرگرم کننده و دوستانه تر هستند.

روانشناسی رنگ

در نظر داشته باشید که چه زمانی باید سیاه بپوشید. اگر خجالتی هستید و در جمع احساس راحتی نمی کنید از پوشیدن رنگ سیاه اجتناب نمایید. در عوض یک رنگ روشن تر موجب می شود که دوستانه تر و صمیمی تر به نظر برسید و دیده شوید. محل کار که نیاز به قدرت نمایی بیشتری وجود دارد، مکان و فرصت مناسبی برای پوشیدن لباس های سیاه و خاکستری تیره محسوب می شود.

منبع : insideoutstyleblog

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی