سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

رهایی از چروک و گودی زیر چشم

تقویم فارسی اندروید

رهایی از چروک و گودی زیر چشم

 

پوست اطراف چشم یکی از حساس ترین و آسیب پذیرترین قسمت های پوست صورت است. آثار پیری معمولا با چین و چروک زیر چشم خود را نشان داده و جز اولین نشانه های پیری هستند. چشمانی که دیگر شاداب نیستن شما را به ظاهر پیر و مسن نشان می دهند. در این مقاله سعی داریم راه های کاربردی مراقبت از پوست چشم و حفظ سلامت آن را به شما یاد بدهیم. به این صورت شما تا مدت ها جوان و شاداب به نظر خواهید رسید.

با پف زیر چشم شروع کنید

با افزایش سن تعداد رادیکال های آزاد زیاد شده و کلاژن و الاستین بیشتری شکسته می شود. این خود باعث می شود که پوست شما کشش خود را از دست داده و سست و بدون انعطاف شود. این عوامل در نوبه ی خود باعث ایجاد کیسه های چربی و برامدگی زیر چشم می شوند. جمع شدن آب در این کیسه ها وضع را بدتر می کند.

می تواند با افزایش مصرف ویتامین C در رژیم غذایی شکستن کلاژن را کاهش داد. همچنین استفاده از مرطوب کننده ها به حذف مایع اضافی داخل این کیسه ها کمک می کنند. به علاوه نوشیدن آب و مایعات کافی و اجتناب از نوشیدنی های الکلی در پیشگیری از پف زیر چشم موثر است خیار و کیسه ی چای نیز در محو کردن این پف ها موثرند.

از شر حلقه های تیره خلاص شوید

تغییر رنگ پوست زیر چشم می تواند شما را مسن تر و یا خسته تر نشان دهند. حلقه های تیره نشان پیری، استرس، کمبود خواب یا به علت مشکلات ژنتیکی هستند. نازک و ضعیف شدن رگ های خونی اطراف چشم به ایجاد این حلقه های تیره منتهی می شود. برای برطرف کردن این روند می توانید به مصرف غذاهایی که ویتامین K دارند روی بیاورید. برای مثال چای سبز سرشار از ویتامین K است. به علاوه ویتامین A و C هم در مهار تولید ملانین و جلوگیری از نازک شدن رگ های خونی موثر است.

از نور آفتاب دوری کنید.

اشعه ی UV موجود در نور آفتاب می تواند در تخریب الاستین و ایجاد چین و چروک زیر چشم دخیل باشد. مصرف موادی مثل روغن بادام، روغن کنجد، جوجوبا و آلوئه ورا می تواند اثرات این اشعه را کاهش دهد.

ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در رفع آسیب های نور خورشید کمک بزرگ است به علاوه مصرف چای بابونه هم کمک اثر بخشی در این زمینه خواهد داشت.

استفاده از مواد آرایشی بهداشتی.

استفاده از مرطوب کننده ها و همچنین کرم های دور چشم می تواند تاثیر عالی در برطرف کردن حلقه های تیره داشته باشد. مرطوب نگه داشتن زیر چشم و کمک به سلامت رگ های خونی این بخش وظیفه ای است که می تواند بخشی از آن را به لوازم آرایشی مناسب سپرد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی