سبك زندگي موفقيت در زندگي

3 راهکار که برای رسیدن به اهداف تان به شما کمک خواهد کرد

تقویم فارسی اندروید

3 راهکار که برای رسیدن به اهداف تان به شما کمک خواهد کرد

ممکن است بخواهید یک کار جدید را شروع کنید یا ورزش کنید یا یک کتاب بنویسید. یا حتی شاید بخواهید روابط تان را بهبود داده و یا مهارت جدیدی یاد بگیرید. در هر صورت شروع کارها و البته به اتمام رساندن آن ها و در کل رسیدن به اهداف می تواند سخت و دور از تصور باشد. اما شاید آموختن برخی از مهارت ها بتواند به ما کمک کند تا در رسیدن به اهداف مان و عملی کردن برنامه هایمان موفق باشیم. در این مقاله قصد داریم 3 راه کار را که در این امر به شما کمک می کند به شما یاد بدهیم. با هفت گنج همراه باشید.

  1. اهداف تان را در ذهن تان مبهم نگه ندارید

هرگاه به چیزی فکر می کنید و هدفی برای خودتان تعیین می کنید ممکن است حتی برای رسیدن به اهداف تان تلاش کنید و برای عملی کردن آن وقت بگذارید اما هدف تان هنوز در ذهن شما یک موضوع مبهم و گنگ است که نمی توانید آن را به خوبی درک کنید. حتی فکر کردن به آن می تواند برای تان ترسناک باشد. بنابراین باید ترس تان را برطرف کرده و اجازه ندهید که اهداف تان برای شما مبهم بماند. بهتر است در خصوص آن فکر کرده و جزئیات آن را بشناسید. می توانید در خصوص آن مطالعه کنید و دانش لازم را کسب کنید و یا حتی می توانید با کسانی که قبل از شما به خواسته تان رسیده اند حرف بزنید و احساس شان را بپرسید. این کار این روزها از همیشه راحت تر هم شده است. به راحتی می توانید به هر اطلاعی که بخواهید به صورت آنلاین دست یافته و آن را برای خود روشن کنید.

همچنین  بهتر است با ترس تان روبه رو شوید. از خود بپرسید که بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست؟ یک نفس عمیق بکشید و به این بدترین حالت فکر کنید. اگر کمی فکر کنید شاید حتی بدترین اتفاق آنقدرها هم بد نباشد و راهی برای مواجه شدن با آن وجود داشته باشد. به نوعی می توانید بعد از شکست خودتان را به خوبی جمع و جور کنید. اگر این اطمینان را پیدا کنید که حادثه بدی برای تان رخ نمی دهد می توانید ترس های فلج کننده را کنار بگذارید و بهتر برای رسیدن به اهداف تان تلاش کنید.

  1. برای رسیدن به اهداف تان به دنبال کنترل کردن همه چیز نباشید

در روند کارهای شما هر اتفاقی می تواند بیفتد و شما توانایی کنترل کردن تمام آن ها را نخواهید داشت. باید به خاطر داشته باشید که تمایل تان برای کنترل کردن همه چیز نه تنها ممکن است هیچ کمکی به شما نکند بلکه تنها باعث اتلاف وقت و خستگی و از دست دادن انرژی تان شود. گاهی باید کمی دور بایستید و اجازه دهید دنیا کار خودش را بکند و شما تنها با تسلط روی آن خودتان را برای رسیدن به اهداف تان آماده کنید. به عبارتی شاید نمی توانید جلو بسیاری از اتفاقات را بگیرید اما تنها با آگاهی از آن ها می توانید به نوعی خودتان را با آنها هماهنگ کنید.

  1. به اهداف بزرگ تان کمتر فکر کنید

اگر خواسته ها و اهداف بزرگی دارید که برای رسیدن به آن ها هیجان زده شده اید و هر بار به آن ها فکر می کنید و دوست دارید زودتر به آن ها دست یابید باید بدانید که این فکر کردن ها می توانند نتیجه ی عکس برای رسیدن به اهداف تان داشته باشند. به عبارتی شما می توانید ساعت ها روی نیمکت بنشینید و به خواسته های رویای و بزرگ تان فکر کنید و حتی در شیرینی به دست آوردن آن غرق شوید اما تنها با باز کردن چشمان تان و دیدن واقعیت دیگر سهمی از آن لذت و شیرینی نخواهید داشت.

پس اقدام کنید، هرچند کوچک: از خود بپرسید همین امروز برای رسیدن به هدفم چه کاری از دست من بر می آید؟ سپس با توجه به امکانات و شرایطی که هم اکنون داردی و بدون هیچ افکار رویا گونه و بلند پروازانه ای برای انجام آن ها تلاش کنید. شما می توانید با برداشتن گام های کوچک کارتان را شروع کرده و به اهداف تان نزدیک شوید. قطعا این کار از فکرکردن بی عمل بهتر است.

انجام تنها یک کار: ممکن است بخواهید برای اقدام سریع تر و بیشتر چندین کار را با هم و به طور همزمان انجام دهید. اما باید این را بدایند که به همان اندازه که در وقت تان صرفه جویی می کنید در تمرکز و کیفیت عمل تان کاهش و خلل ایجاد می کنید. ممکن است چند کاری به خاطر ترس یا استرس تان باشد اما باید خودتان را آرام کرده و روی تنها یک کار تمرکز کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی