سبك زندگي موفقيت در زندگي

راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

تقویم فارسی اندروید

افزایش اعتماد به نفس
اگر شما هم در تلاش هستید تا برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس خود کاری کنید باید راه آن را هم بدانید. ممکن است مدت ها با کارهای مختلف برای این موضوع تلاش کنید اما هر بار به علت ناآگاهی یا رفتار اشتباه تان ناکام مانده و بیشتر در این مشکل فرو بروید. گفته می شود اگر اعتماد به نفس پایینی دارید باید سعی کنید با لذت و جدیت از دیگران تعریف کنید و نکات مثبت آن ها را به آن ها بگویید و اگر عزت نفس پایینی دارید یادآوری شکست ها و پیروزی های شما در زندگی می تواند باعث شود تا به فرد محکم تری تبدیل شوید. در این مقاله با ما باشید تا بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما بگوییم.

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس بودن با برخی افراد و اجتناب از برخی دیگر است

دکتر “نیل برتون” معتقد است که یک روانشناس موفق است می گوید: بودن با دیگران در افزایش اعتماد به نفس شما موثر است. شما درحالی که وقت تان را با دیگران می گذرانید کم کم یاد می گیرید که در برخورد با آن ها چگونه باید موفق تر عمل کنید. البته هر فردی نمی تواند آرامش شما را تضمین کند. سعی کنید از افراد منفی و که مدام ناراحت تان می کنند دوری کنید. به جای آن افراد مثبت وخوش بینی را نزدیک خود داشته باشید که به شما امید می دهند.

افراد با عزت نفس شادی را حق خود می دانند

به خودتان یادآوری کنید که باید همیشه از شادی بهره ببرید. هنگامی که عزت نفس کمی داشته باشید مدام خود را در شرایطی قرار می دهید که مشکلات زیادی شما را احاطه کنند و با ناراحتی و خستگی و غم سر و کار داشته باشید در حالی که اگر عزت نفس بالایی داشته باشید هر بار که بیش از اندازه غمگین بودید خودتان به سمت یک موقعیت شادی آور کشیده شده و یا برای خودتان شاید ایجاد می کنید. این شادی می تواند از کارهای کوچک مانند خرید یک گلدان دوست داشتنی برای خودتان یا بودن با دوستان تان ایجاد شود.

اهداف تان را دنبال کنید

هدف داشتن و تلاش برای رسیدن به آن به شما اعتماد به نفس و عزت نفس می دهد. شما هر بار که در راه رسیدن به خواسته های تان به موفقیت هرچند کوچکی می رسید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و برای ادامه ی راه تشویق می شوید. اعتماد به نفس و هدف داشتن یک رابطه ی متناوب و همیشگی با هم دارند و به نوعی مکمل همدیگرند.

لاف نزنید

خود را با دروغ های بی سر و تهی که به دیگران می گویید گول نزنید. این دروغ ها شاید برای یک مدت کوتاه شما را خوشحال و راضی کنند اما شما در درونتان کاملا از حرف های پوچ تان باخبرید و همین می تواند تاثیر بدی بر شما بگذارد. سعی کنید هر بار به جای لاف زنی و ریسک کردن اینکه دیگران به دروغ های شما پی ببرند در جهت رسیدن به اهداف تان و افزایش اعتماد به نفس تان تلاش کنید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی