روانشناسي و سلامت روان سلامت سلامت جنسي و زناشويي

راههاي اعجاز آميز برای خوشبخت ماندن زن و شوهرها

مهم نیست که شما در شرف ازدواج هستید، نامزد دارید یا ازدواج کرده اید پیشنهادات زیر را بخوانید تا بدانید که چگونه می توان یک رابطه را مدیریت کرد...
تقویم فارسی اندروید

مهم نیست که شما در شرف ازدواج هستید، نامزد دارید یا ازدواج کرده اید پیشنهادات زیر را بخوانید تا بدانید که چگونه می توان یک رابطه را مدیریت کرد.

ازدواج موفق
درحالیکه هیچ گوی شیشه ای قادر نیست پیش بینی کند که آیا زوج ما همیشه به ما وفادار می ماند یا نه اما عواملی وجود دارند که این مسئله را تا حدی برای ما قابل کنترل نمایند.مهم نیست که شما در شرف ازدواج هستید، نامزد دارید یا ازدواج کرده اید پیشنهادات زیر را بخوانید تا بدانید که چگونه می توان یک رابطه را مدیریت کرد:


روش شماره 1: بعضی اوقات تان را با زوج های خوشبخت و شادمان بگذرانید و گفتگوهای عمیق و پرمعنی با یکدیگر داشته باشید
این یک واقعیت پذیرفته شده است که زوجهایی که به احساساتشان اجازه نمی دهند که جرقه بزند بیشتر در معرض خیانت کردن هستند. در اینجا یک روش ساده برای حل کردن این مسئله وجود دارد:از زوج های دیگر دعوت کنید که یک شب را با شما بگذرانند.طبق تحقیقی که بوسیله دانشگاه واین در بریمینگهام انجام شده ست زوجهایی که گفتگوهای عمیق و با معنی با دیگر زوج ها دارند می دانند که این یک روش هیجان انگیز است. در این روش محققان 150 زوج را به گروه های بزرگ تقسیم کردند و سپس هر کدام از این زوج ها را با 4 نفر دیگر هم گروه نمودند.از آنها خواستند که یک گپ کوتاه با همدیگر داشته باشند.(نظرت در مورد هوا چیست؟آیا شما هم در این زمان پشت ترافیک گیر کردید؟)در حالیکه از گروه های دیگر خواسته شد که در مورد موضوعات پرمعنی تر با یکدیگر صحبت داشته باشند(خودت را در 5 سال آینده در کجا می بینی؟رابطه ات با والدینت چگونه است؟)زوج هایی که در مورد مسائل عمیق تر با یکدیگر بحث می کردند احساس بهتری داشته و از نظر فیزیکی نیز کشش فیزیکی بیشتری نسبت به همسرشان در خود احساس می نمودند.

روش 2: زمان بیشتری را با خانواده همسرتان بگذرانید

خرید رفتن با والدین همسرتان ممکن است زجرآوربه نظر برسد،اما گذراندن وقت با آنها یکی از راه های پیشگیری از خیانت همسرتان است.افرادیکه زمان بیشتری را با خانواده همسرشان می گذرانند افرادی هستند که به خیانت فکر نمی کنند.خیانت یک احساس جانبی است برای فردیکه احساس کند در رابطه اش گمشده و زمانیکه شما به خانواده همسرشتان خوشامد گویید و آن را قابل احترام بدانید، کمتر به خیانت فکر می کنید چرا که سطوحی از اطمینان و امنیت به رابطه شما می بخشد.خودخواهی رابطه شما را نابود می کند. و زمانیکه شما به والدین همسرتان نزدیک شوید خیانت ناپدید می شود چرا که شما خودتان را در یک محور می بینید-این رابطه فقط مختص به همسرتان نمی شود بلکه به یک خانواده گسترش می یابد و خطر از دست دادن از بین می رود.

روش شماره 3:افراد دیگر را بررسی کنید ( اجازه دهید همسرتان نیز مانند آنها باشد)

شاید این یک روش ملموس و قابل مشاهده نباشد اما هرچقدر بیشتر شما به همسرتان آزادی عمل بیشتری بدهید احتمال خیانت او به شما کمتر خواهد شد.در یک بررسی که در یکی از مجلات علمی استرالیایی انجام گرفته است به شرکت کنندگان دو عکس از جنس مخالف نشان داده شد-در این عکس ها یکی از خانم ها بسیار جذاب و دیگری با ظاهری متوسط حضور داشت.اما برای بیشتر شرکت کنندگان عکس خانم زیبا و جذاب بسیار کوتاه نشان داده شد اما به مردان اجازه داده می شد که به خانم هایی که ظاهری متوسط دارند مدت زمان بیشتری نگاه کنند. نتایج شوکه کننده بود:آنهایی که بخاطر نگاه کردن به عکس زن زیبا بیشتر سرزنش شدند بیان کردند که دوست دارند برای یک بار هم که شده به ماجراجویی پرداخته و به همسرشان خیانت کنند البته اگر این توانایی را داشته باشند اما آنهایی که با خیالی آسوده به عکس زن جذاب نگاه کرده بودند با همسرشان صمیمی تر و نزدیک تر بودند. گروه اول دوست داشتند که باز هم عکس زن جذاب را مشاهده کنند.

زمانیکه بابت کشش نسبت به فرد دیگری در خود احساس گناه و عذاب وجدان می کنید به آنچه که وجدان تان می گوید اعتماد نمی کنید؛ بیشتر به ندای آنی گوش می کنید که به شما فرمان می دهد خیانت کنید؛ به علاوه زمانیکه مردی آزادی کافی برای نگاه کردن به دیگران نداشته باشند، احساس رنجش می کند و در مورد دیگران کنجکاوتر است.بنابراین شما با محدود کردن همسرتان فقط او را نسبت به زنان دیگر مشتاق تر می کنید.
در مقابل، زمانیکه همسرشما توجهش به زن دیگری جلب شده و شما حتی به آن توجهی هم نداشته باشید ، نشان از این دارد که شما آنقدر اعتماد به نفس دارید که می دانید تنها شما برای همسرتان جذاب هستید.

گردآوري: گروه 7 گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی